Guest mozik18 Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 witam! mam problem zwiazany ze zbierającą się wodą w progach w primerce P10. nie wiem skad ale po pierwszym lepszym deszczu jest jej pelno zarowno z jednej strony jak i drugiej, a malo tego woda ta wylewa mi sie do srodka na dywaniki i strasznie smierdzi w samochodzie. prosze o pomoc w rozwiazaniu tego problemu. pozdrawiam mozik18 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Prawdopodobnie przegniła ci blacha za przednim nadkolem. Woda z podszybia spływa za nadkolem i wypływa przez otwór pomiędzy błotnikiem i progiem(od dołu). Jest tam przetłoczenie na blasze. Jeśli to się zatka (np ziemią) to woda zbiera się za nadkolem. Tam najczęściej zaczyna się korozja przednich błotników i progów. Błotniki są przykręcane, więc nie ma problemu, żeby je zdjąć i sprawdzić. Ja już dwa razy w ciągu sześciu lat zdejmowałem przednie błotniki i je ratowałem. Poprzedni właściciel załatał próg za nadkolem tylko żeby nie było widać i po jakimś czasie woda wpływała do środka progu. Przerdzewiało mi około 20 cm przu przednich drzwiach. Rdzewieją też od końca. Zwykle zaczyna się od tylnego nadkola. Tam łączą się blachy i stamtąd rdza idzie do przodu. Niestety musiałem wycinać fragmenty progów bo już nie nadawały się do niczego. Na obu końcach wewnątrz są wzmocnienia w postaci blach z otworami i przetłoczeniami. Z lewej strony zjadło mi całkiem zanim sie zorientowałem.... . Progi oczywiście mozna wymienić w całości. Zdaje się , ze nie są drogie. Woda może wpadać też inną drogą. Przez przedni słupek. To możesz sprawdzić zdejmując plastik przy sprzęgle. Trzeba odkręcić chyba dwa wkręty i wyjąć plastik. W słupku są włozone wypełnienia w postaci czarnej gąbki. Wyjmij je i zobacz czy tam jest mokro. Jeśli tak, to może się okazać, że woda wpada gdzieś pod szybą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mozik18 Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 wielkie dzieki Alex. w sobote zaczynam działac( bo tylko w sobote i niedziele mam czas). mam nadzieje ze to rozwiaze ten problem:)Pozdro mozik18 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Staniu Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 Mam ten sam problem w P10 91r . Byłem u blacharza i niestety wymiana progów i drobne blacharskie roboty 1500 zł z nowymi nadkolami. trochę w tym mojej winy bo olalem temat przed zimą a po zimie gangrena wyskoczyla jak złoto. Szkoda mi moją Primkę opychać bo pójdzie za grosze a jestem z niej zadowolony bardzo ...szkoda tylko ze już nigdy nie bedzie mlodsza. Dlatego progi robie.. i zrobie Pozdrawiam. Moze przy okazji ktoryś z kolegow na namiar na blacharza sprawdzonego w Łodzi ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas Posted June 13, 2006 Share Posted June 13, 2006 najprostszym sposobem na pozbycie się problemu jest nawiercenie dziur w progach,mi pomogło... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mozik18 Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 ale po wywierceniu dziur w progach moga szybciej skorodowac, bo jak narazie to cala wode spuszczalem wezykiem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gregorij Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Miałem podobny problem U mnie okazało się, ze woda przeciekająca przez uszczelkę na szyberdachu wali kanałami odwadniającymi (coby do środka nie leciało) prosto w ... progi:) A kanały odwadniające progi (takie zgrubienia na łączeniu próg-podłoga) były zatkane baranem... cóż.. pomogło wyciągnięcie szyby szyberka i regeneracja uszczelki, a potem wydłubanie bitexu z rowków odwadniających progi. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 przecież tych otworów technologicznych w progach nie wolno zatykać i trzeba je regularnie czyścić, zarówno małe otworki jak i te duże zatkane częściowo gumowymi, nacinanymi zaślepkami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nestor Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Moze ktos porobic fotki od spodu gdzie sa te kanalu co udrazniaja wode ? Ja znalazlem tylko jeden u siebie a czytajac posty widze ze jest ich znacznie wiecej. Prosze zatem kogos o zrobienie fotek lub ewentualne wytlumaczenie gdzie to sie znajduje bo tak jak mowie nie znalazlem wiecej jak jeden odplyw. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dżem Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Przyłączam się do postu Nstor-a. Gdyby ktoś mógł pokazać fotkę i napisać jak udrożnic ten odpływ w p11.144, być może nie trzeba odkręcać błotnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nestor Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Dzisiaj zamierzam przeleciec barankiem caly spod i nie chce aby cos mi sie "zakleilo" co nie powinno dlatego prosze o pomoc. Bo cos rdza podchodzi z dolu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nissanek Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Witam, miałem ten sam problem - udrożniłem dolną część progów (w przedniej i tylnej części ich długości są takie lekkie poszerzenia na łączeniach blach długość ok. 2cm i szerokość 2mm) i po problemie "chlupotania". Jednak również muszę usunąć przyczynę a nie tylko skutek. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.