Guest macallan Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 Wczoraj wstawiłem auto na wymianę łańcucha rozrządu i napinacza. Dziś rano w warsztacie dowiedziałem się, że zrobili, ale walnęli się o jeden ząbek i muszą poprawić. Na fajrant miało być. Poszedłem. No i dowiaduje się: złożyli, wszystko cacy, pojechali na przejażdżkę i poleciała uszczelka pod głowicą. Z tego co wiem pomiędzy jednym i drugim nie ma zależności, czy może się mylę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaras Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 Może ktoś od razu napisze co mogło polecieć od takiego przestawinego rozrządu? Bo znając mechaników uszczelka może być pretekstem do przytrzymania auta w warsztacie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest macallan Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 Z tego co widziałem to nie pretekst, natomiast zastanawiam się co mogło być przyczyną? Poza tym łańcuchem nie miałem kłopotów. Co trzeba by zrobić "nie tak", aby poleciała uszczelka pod głowicą. Nie ma ciśnienia na 1 cylindrze - sprawdzaliśmy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arkom Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Nie chcę gdybać, ale jest także możliwe że został skrzywiony zawór na 1 cylindrze i dlatego nie ma ciśnienia - może przestawienie rozrządu to spowodowało (tłok spotkał się z zaworem). Po zdjęciu głowicy niech ci pokażą uszczelkę gdzie jest wypalona. Może będą chcieli wszystko zwalić na uszczelkę i naprawią zawór a cie skasują za wymianę uszczelki i szlifowanie głowicy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malin_f1 Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Nie chcę gdybać, ale jest także możliwe że został skrzywiony zawór na 1 cylindrze i dlatego nie ma ciśnienia - może przestawienie rozrządu to spowodowało (tłok spotkał się z zaworem). Po zdjęciu głowicy niech ci pokażą uszczelkę gdzie jest wypalona. Może będą chcieli wszystko zwalić na uszczelkę i naprawią zawór a cie skasują za wymianę uszczelki i szlifowanie głowicy Dobrze prawisz mi też tu pachnie jakimś przekrętem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaras Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Jak wygląda kolizyjność silników nissana? Jeśli spotkał się tłok z zaworem to poszły ogromne naprężenia na cały rozrząd. Potrafią one nawet ukręcić wałek. Nie wiem czy to nie kwalifikuje całego rozrządu do wymiany. Jeśli coś przed Tobą ukrywają bankowo zrzucą winę na zupełnie inną część, że to niby nie ich wina i kasa kasa kasa. Najlepszym sposobem na oszustów jest im przytakiwać, udawać frajera ale nie zadatkować. Zrobią auto jeżdzi, chcą kasę niech udowodnią każdy grosz powyżej tego co ustaliłeś na początku. Auto wydać Ci muszą!! jak postraszysz rzeczoznawca itp itd to im rura zmieknie. Naciągaczy pokonać można tylko ich własną bronią. A teraz mówi śmiertelnie poważnie!! Jak nie chcesz mieć gówna poskładanego na sztukę to weź kogoś znającego silniki i jedź z nim do tych magików, niech zobaczy ten silnik zozebrany!!! Mam nadzieję, że strach będzie daremny;-) P.S. Tak mi się przypomniało jak z 10-15 lat temu w epoce polonezów, kantów i kaszlaków synek rozwalił w drobny mak piękne czarne audi. Wyszedł i mówi, kur........aaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!! klient przychodzi o 16 :-D Szef odkupił to audi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest macallan Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Asystowałem przy zdjęciu głowicy i oto efekty :evil: Poza tym stwierdzono nierówność głowicy na poziomie ok. 0,4 mm :evil: Kto robi dla Nissana uszczelki. Czy KP Gasket Co. jest OK. (japonska) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arkom Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 czyli ok. nie kombinują - wymieniaj uszczelke oraz planuj głowice - niech ci tylko sprawdza czy gniazda zaworowe sie nie wykrzywiły (wtedy lepiej kupic inna uzywana głowice) - kidys tak miałem przy mondeo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawel_s Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Nie oszczędzaj i kup oryginalną uszczelkę w ASO. Ja za oryginał do siebie zapłaciłem niecałe 300 pln. Nie wiem ile będzi kosztowała do benzyny, ale pewnie też gdzieś w tych okolicach. Zastanów się czy stać Cię na takie oszczędności. Przy takiej naprawie 100 pln to nie aż tak dużo, a później nie będziesz miał kłopotów (przynajmniej teoretycznie). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest macallan Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Kupiłem tę o którą pytam dwa posty wyżej w Hipolu. Powiedzieli, ze to oryginał. Tę informację potwierdzili w Nipponie (oglądałem - taka sama). Mnie się nie podoba i mechanikowi też nie (przed chwilą do mnie dzwonił). Jutro jadę do serwisu, bo nie uśmiecha mi się zabawa w uszczelkę po raz drugi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wk112 Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 hi a mozesz powiedziec jaki koszt rozrzadu, same graty i ile za wymiane koledzy fachowcy krzykneli, pzdr WK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest macallan Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 części oryginalne: łańcuch - 300 zł, napinacz - 295 zł, robota - 300 zł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wk112 Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 oryginalny znaczy z ASO czy oryginalny wg sprzedawcy ze sklepu?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest macallan Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 oryginalny ASO ze sklepu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wk112 Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 a prowadnicy, i kol nie trzeba bylo wymieniac?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest macallan Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Na szczęście nie. Jedna z tych prowadnic kosztowała 400, a druga coś koło 80 zł. Ale co to za szczęście jak na próbie poleciała uszczelka pod głowicą, ale to inny wątek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KOSA Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 uszczelka mogła polecieć z powodu przestawionych faz............. nie zorientowali się że przetsaiwli fazy i musieli ją przepałować........... ja bym żądał naprawy na koszt zakładu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest macallan Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Właśnie mi się przypomniało, ze panowie w serwisie mówili, ze przy rozrządzie czasem wymieniają uszczelkę - profilaktycznie :?: Myślisz, ze przestawienie rozrządu, o jeden ząbek chociażby, mogło by spowodować to wypalenie uszczelki (jak na fotkach) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Waldek Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Warto się zastanowić w którą stronę przestawili łańcuch. Jeżeli doprowadzili uzyskania pełnej mocy rozprężania gazów idealnie w górnym zwrotnym punkcie to mogło przyspieszyć lub ujawnić uszkodzoną uszczelkę. Chyba że chłopaki zrobili kilkaset kilometrów "testując" autko to wtakim przypadku mogło być powodem uszkodzenia uszczelki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest macallan Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Dzwoniłem przed chwilą do serwisu, rozmawiałem z mechanikiem (Jaworski-Gajewski). Opisałem mu całą sytuację i powiedział, ze to małoprawdopodobne, aby uszczelka została przepalona z tego powodu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted June 22, 2006 Share Posted June 22, 2006 Nie wiem jak jest w tym silniku, ale w niektórych motorach żeby się dostać do rozrządu to trzeba węże od chłodnicy zdjąć. Może płynu zapomnieli po złożeniu nalać i przegrzali uszczelke i cały silniczek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wk112 Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 w tym silniku jest tak ze trzeba go prawie od gory i od dolu do golasa rozebrac. mowisz w ramach oszczednosci nie zalali plynem?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KOSA Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 przy przestawieniu czasów rozrządu bez skorygowania dawki paliwa i map zapłonów może wzrosnąć temp w komorach spalania i to mogło się przyczynić do wypalenia uszczelki, mogli też nie odowietrzyć układu chłodzenia.......... ale żeby top udowodnić to raczej cięzko......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.