Guest Artek Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 Witam jakiś czas temu założyłem odcięcie pompy paliwa. zrobiłem test na rozłączonej pompie i co kod 55 Ha Ha. Teraz mam problemy z prądem na wtryskiwaczach (poprostun go tam nie ma) i jaki mam kod? 55 stąd wydaje mi się że ta cała auto diagnostyka to zwykła lipa i nie pokazuje usterek tylko uspokaja kierowcę że ma dobre auto. Napiszcie co otym sądzicie a może trzebba to zrobić innaczej niż opisano w dziale zrób tom sam. Pozrowienia Artek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 najpierw poczytaj nieco na jakiej zasadzie kodują się błędy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Artek Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 A możesz napisać gdzie tego szukać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 w mądrych książkach kody usterek to tylko pomoc w szukaniu przyczyny usterki. Często kod usterki zostaje wygenerowany w momencie przekroczenia przez dany podzespół 150% przyjętej wartości maksymalnej. Czyli zamiast przewidywanego zakresu np 100-200 omów oporności będzie miał oporność przykładowo poniżej 70 i powyżej 300 omów. Przykładowo dla czujnika temperatury powietrza wartości skrajne to: - 50 do + 70 st.C Błąd zakoduje się dopiero przy osiągnięciu przez czujnik oporności odpowiadającej temperaturze, przykładowo - 80 i + 100 st. C. Czujnik który będzie ciągle wskazywał przykładowo +30 st.C obojętnie czy temperatura faktyczna to -5 czy + 40 st.C nie zakoduje błędu. Podobnie w przypadku gdy czujnik przekłamuje pomiary tylko w okreslonych przedziałach np do 50 st.C ma prawidłową oporność ale przy 20st.C i w dół oporność będzie już niezmienna. Takie usterki sa bardzo trudne do wychwycenia, dlatego ważne jest w jakich warunkach pracy wystąpiły i co w danej chwili wskazywały inne czujniki. Dlatego zakodowany błąd jest tylko sygnałem o możliwej nieprawidłowości danego czujnika, powinno się wtedy ten czujnik poddac prostym badaniom omomierzem w różnej temperaturze itp. Pamiętać należy tez o tym że błąd może byc kodowany przez sprawny element poddany po prostu byt skrajnym warunkom pracy, np przy awarii przepływomierza powietrza może kodowac się błąd sondy lambda. Również usterki typu nieszczelność układu dolotowego czy przestawiony rozrząd mogą pociągac za soba kodowanie błędów różnych czujników i wprowadzać w błąd diagnostę który będzie podejrzewał usterke elektroniki czy elektryki. Do prawidłowego zdiagnozowania usterki należy podejść cierpliwie, wuiększość usterek nie jest podana na tacy i wymaga przeważnie włożenia sporo czasu i posiadania odpowiednich danych, np wykresu oporności czujnika w funkcji temperatury. Diagnostyka powinna polegać na odczycie rzeczywistych wskazań wielu czujników naraz na bieżąco, ale tu potrzebny jest kopmuter diagnostyczny. Jednak on też tylko ułatwia pracę diagnoście ale nie wyręcza go w pracy. To tylko ułatwienie, jednak bardziej zaawansowane od odczytu kodu błędów. Same kody błedów to dobra pomoc ale dla kogoś kto juz siedzi w temacie. Mam nadzieję że nieco się wyjasniło Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Artek Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Dzięki trochę to rozjaśnia ale i tak myślę że jak obwód jest odcięty to powinien nie mieć takiej oporności i test powinien wykazać usterkę. Artek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.