Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Napinacz rozrządu i bębenek zamka


Guest klajgus
 Share

Recommended Posts

Guest klajgus

Witam.

Mam dwa pytanka,pierwsze tyczy sie napinacza rozrządu (górnego) jak to jest z jego wymiana?? czytałem ze gdy juz go słychać i szarpie silnik to jest definitywnie do wymiany,u mnie tylko go słychać :( silnik nic nie szarpie,juz sie zdecydowałem go wymienić a tu lipa dzwoniłem tydzień temu do ASO (pisaliście ze tylko orginal ) i mi powiedzieli 330zl,dzisiaj sie zdecydowałem go kupić zadzwoniłem czy maja go na stanie a ASO ze nie trzeba czekać 2 tygodnie i juz kosztuje 400zl!! .Powiedzcie czy można gdzieś kupić ORGINALNY napinacz poza ASO?? ,Mam propozycje od znajomego mechanika kupna niby orginalnego ale bez loga nissana, mówi ze montuje takie części (nie tylko do nissana naprawia wszytko) i nigdy nie miał problemu z tymi częściami ,ale ja jakoś jestem do tego sceptycznie nastawiony,co o tym myślicie?? Druga sprawa to bębenek zamka,można go przemienić z drzwi pasażera do drzwi kierowcy?? ten po lewej stronie ma juz powoli dosyć :( i trzeba mieszać żeby otworzyć.Zgory dzięki za info.

Link to comment
Share on other sites

Guest volnaris

Witam.

400zl to normalna cena za napinacz, choc slyszalem, ze mozna juz dostac za 300zl. Nie kupuj zamiennikow, bo ich zywotnosc pozostawia wiele do zyczenia. Jesli jest do wymiany gorny napinacz, to wcale sinik nie szarpie, jest poprostu charakterystyczne klekotanie. Jaki masz przebieg? Czy to klekokatnie zanika po kilku sekundach od odpalenia silnika? jesli tak, to nie ma powodu do zmartwien. Teraz jest wysoka temperatura na dworzu i jak jest rzadki olej, to caly scieka na dol goracego silnika i w momencie odpalenia moze byc slychac chwilowe klekotanie. Gorzej natomiast jesli ten halas jest slyszalny przez caly czas. Wtedy na 100% napinacz.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest klajgus

Niestety słychać go i na zimnym i na ciepłym silniku :( ,wiec na pewno musze go wymienić,po głowie juz chodzą mi czarne myśli,ze na tym sie nie skończy i będzie tez łańcuch do wymiany.Przebieg to 118 000(udokumentowany) wiec nie za wiele,gadałem z takim gościem z ASO i on mi powiedział ze jak juz,to wystarczy tylko górny łańcuszek wymieniać ze "dół" to sie robi sporadycznie ,wiec jak by był tylko górny to chyba obejdzie Sie bez ściągania głowicy.

Link to comment
Share on other sites

Guest freeman

a ja mam podobny problem tylko klekotanie slychac przy zapalaniu przez sekunde a potem taki charakterystyczny szum w gornej czesci glowicy tam gdzie znajduje sie ten lancuch ale silnik pracuje rowno i nie szarpie. mechanik powiedzial mi ze to normalne w tych samochodach(almera n15)

Link to comment
Share on other sites

Od ponad miesiąca słyszę nierówne grzechotanie od strony rozrządu-przebieg 98kkm. Byłem u mechanika, który stwierdził, że należy wymienić cały rozrząd ( cena ok. 700zł+350 zł).Zamienniki USA oprócz jednago napinacza który nie ma zamienników.

A winę za krótki żywot składa na stosowany wcześniej przez ASO olej 0W30 Castrol.Zimą nie ma problemu ale kto zmienia na lato i na zimę oleje. Były przypadki wymiany rozrządu jeszcze na gewarancji. Kiedyś pracował wASO Nissana a od jakiegoś czasu ma własny warsztat.

Link to comment
Share on other sites

Dziś byłem w ASO i zrobili kosztorys :

2xłańcuch + 2x napinacz + 2x prowadnica 1504zł oraz robocizna 600zł

W sklepie części do japonczyków (ul.Białostoczek 4);

cały zestaw tj dodatkowo koła zębate i uszczelniacze 1055zł

A zestaw ten co z ASO 589zł a robocizna w warsztacie 300-350zł

Przed naprawą wymienie olej na 10W40 i posłucham co dalej z tym fantem robić?!

 

[ Dodano: Sro 28 Cze, 2006 ]

Rozrząd wymieniony - dwa łańcuchy , napinacz i płoza (w tym olej silnikowy oraz płyn chłodniczy)+ olej w skrzyni biegów + pyn hamulcowy + świece NGK za równy 1000zł

Link to comment
Share on other sites

Guest klajgus

lancuch wymieniles tylko gorny?? bo ja wlasnie wczoraj wymienilem tylko napinacz i niestety dalej troche slychac lancuszek :(

Link to comment
Share on other sites

Guest GRANIT

wymienilem lncuszek gorny i napinacz i jest ok , ten na dole na razie nie wiem , jezdze dopoki go nie bede slyszec , pozniej pomysle ewentualnie co zrobic , natomiast jak juz sie zrobilo cicho od tego gornego lansuszka to zaczalem slyszec inne rzeczy , ale na razie mniejsza z tym ...

Link to comment
Share on other sites

U mnie przy odpaleniu słychać klekotanie, które ginie po 1-2 sek. Poza tym jest cisza. Przelatane mam 150 kkm i mechanik stwierdził ze nie ma co ruszać bo to typowe dla tego rodzaju rozrządu. Jak bęzdzie słychać na stałe to trzeba szukać finansów na łańcuch i napinacz. Na razie spoko.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...