Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Piotrka uturbiona P10 @ SR20Di @ 0,5 bar <220KM&268Nm


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopak od dawna kombinował jak by tu zwiększyć moc w swojej przeciwnej primerce z 2 litrowym silniczku na jednopunkcie (116KM), tak wiec własnoręcznie wykonał w niej wydech i dolot ciągle było mu jednak mało.

W końcu wpadł do mnie na wymianę wałka ssącego jednak dalej było mu mało no i wjechało HOME made turbo z prawdziwego zdarzenia.

W związku z tym, że Piotrek dobrze ogarnia spawarkę i włada elektrodami niczym rycerze Jedi samodzielnie wykonał wszystko od strony mechanicznej.

 

Silnik:

- Wałek ssący z SR20DE

 

Układ Paliwowy i sterowanie:

- zewnętrzna pompa paliwa z opla Calibry Turbo

- dodatkowy zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa

- dodatkowy wtrysk paliwa z 200SX S13 (CA18DET)

- zimniejsze swiece zapłonowe NGK BKR7EY

- SMT6

 

Instalacja Turbo:

- Turbina Garrett T3 AR .48/.42

- prosty kolektor wydechowy opary o 2 trójniki i 2 kolanka

- Intercooler z VW Transportera

- orurowanie IC kwas 2"

- downpipe 76mm, reszta wydechu 70mm (brak jakichkolwiek tłumików)

- filtr stożkowy

- przeniesiony przepływomierz powietrza przed turbinę

 

Fotki:

1ac60bca.jpg

Jak widać egzemplarz nie najnowszy :)

 

852d5fc9.jpg

Kiedyś się mnie pytali jak wygląda wskaźnik doładowania - to ten wskazany palcem :D

 

8984b2a2.jpg

Widok z przodu - odrazu rzuca się IC w zderzaku

 

9e96228a.jpg

Pod maską niezły bałągan - ale to stan przejściowy... :wink:

 

e621ce70.jpg

Turbinka w pełnej okazałości

 

26e4abe8.jpg

Sposób na uporanie się z za małą ilością paliwa Part I (Calibra Turbo je jeeee...)

 

da57a142.jpg

... Part II (dodatkowy wtrysk paliwa sterowany przez SMT6)

 

Tak skonfigurowany układ paliwowy w SR20Di wystarcza spokojnie do doładowania 1 bar, ba... chwilowa próba z odpiętym wężem od sterowania wastegata dała w Efekcie 1,5 bara doładowania i AFR 11,4 przy obrotach maksymalnych :mrgreen: więc jest trochę zapasu z paliwkiem :)

 

Odczucia z jazdy są raczej miłe, choć swędzi żeby podnieść doładowanie bo 0,3 to tak strasznie lajtowo... Ale jak właściciel wypocznie to jutro zapewne weźmie się za skrócenie nogi w aktuatorze i te 0,5-0,6 będzie. Już w tej chwili sprzęgło ledwo daje rade a co to będzie jak przybędą extra Nm :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodano :)

Od siebie dodam że chłopakowi nawet się chciało zrobić chłodzenie wodne turbiny - tzn. instalacja LPG pozostawiła po sobie pewne udogodnienie w tej sprawie - węże z wodą co normalnie podgrzewały parownik teraz studzą suszarkę :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piterek

witam to własnie ja jestem włascicielem tego jakze starego ale jakze fajnie zamiatajacego samochodzika. dla mnie teraz na doładowaniu 0,3 bara jest fajnie naprawde chce sie jezdzic tylko troszke jest głosno . Ale polecam kazdemu zrobic sobie takie soft turbo aby zobaczyc jak nasze nisma naprawde jezdzą :grin: . W poniedziałek podnosze cisnienie do 0,5 bara i zobaczymy jak sie zbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pio@ridaz-unit.pl

Podaj AFR, bo tam pompa z calibry turbo z allegro co to miala miec wydajnosc 150 to bubel. Jestem ciekaw czy w ogle zejdzie ponizej 12 na tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pompa była kupiona używana i pochodzi 100% z Calibry Turbo i naprawdę daje rade - naprawdę taniutka i wydajna pompa.

Co do AFR to jaki ustawisz taki masz - zrobiłem mu płynne przejście a wygląda to tak, że po pojawieniu się nadciśnienia do gry wchodzi dodatkowy wtrysk i AFR spada do 12 i ciągle się wzbogaca do wartości 11 przy odcince - więc jest trochę zapasu na eksperymentowanie.

Do obecnego poziomu doładowania spokojnie można by było się ograniczyć do regulatora ciśnienia paliwa i SMT6 ale wiadomo 0,3 bara długo grane nie będzie :)

 

A Tu ciekawostka:

50e6bbf9.jpg

Przepływomierz powietrza w SR20DI jest 4 kablowy :shock:

Właściciel elegancko go przeniósł z kolektora ssącego przed turbine przy tym wrzucająć go w grubą rure przez co nie jest hamowany przepływ powietrza.

 

Pomyśleć że ja się męczyłem z dobieraniem przepływomierzy powietrza o większej średnicy a tak na dobrą sprawe wystarczy seryjny wrzucić w grubą rure, wystroić no i jazda :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do obecnego poziomu doładowania spokojnie można by było się ograniczyć do regulatora ciśnienia paliwa i SMT6 ale wiadomo 0,3 bara długo grane nie będzie

ciekawe jak silnik z takim przebiegiem wytrzyma większe doładowanie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piterek, wielkie gratki. Jestem pod wrażeniem. Okazuje się, że uturbienie monowtrysku nie jest beznadziejne. Czekam na wyniki z hamowni, jak to podaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no gratulacje kolejnej turbo primery w klubie, mam nadzieje że będziemy mieli okazje skonfrontować nasze auta :)

jaką oliwkę zalaliście??

jeżeli chodzi o przebieg i wytrzymałość silnika to spoko, mój ma ponad 150000 km, na turbo zrobiłem 10000 i już przeszedł: 2bary, przegrzanie się ze 20 razy......., obcinane zapłony....... i jeszcze nic nie pierdolneło!! a oczywiście silnik jest codziennie solidnie katowany...

Coobcio: mówiłem ci żeby tak zrobić z przepływomierzem żeby go pociąć i wsadzić w dużą rurę ale ty stwierdziłeś że będą duże błędy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom przekłamań żadnych nie ma na przepływce tak zrobionej szok... A seryjnie tak zawile jest to zrobione. Fakt że w SR20Di przeplywka seryjna w środku ma dobrze ponad 60mm a u nas marne 50mm.

 

Oliwa na jakiej to jeździ to minerał Shella.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no rewela, naprawde extra sprawa

 

no ja tez narazie jeszcze sie nie chwale ale niedlugo bedzie chyba pierwszy projekt

sunny 1.6 turbo w klubie nissana :twisted: - ale narazie nic wiecej nie mowie :D

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ja dobże widze ? 333 tyś kilometrów przebiegu i 0,5 bara !!! ciekawe jak długo to pojeżdzi ? a rozżąd chociaż był zmieniany ? oczywiście nie mam na myśli że to zaraz padnie , choć to nie wykluczone :sad: ale właśnie na takich modach nasze SR20 budują swoją legendę :grin: czyż nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak padnie to dobra okacja będzie by przejść na SR20De :)

 

jakaś kupa zawsze początkuje narodziny jakiejś lepszej kupy........ wiem to z autopsji :)

ale jak na razie niech ta kupa jeździ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jeździ i jeździ - ale właściel przyzwyczaił się już do tej mocy i chce więcej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym cos jeszcze dopowiedziec jest jedna wada tego wszystkiego primka chla jak szalona powyzej 20l i sprzegło odmawia posłuszenstwa ale frajda wszystko rekompensuje ,a niedługo spiek wejdzie i bedzie oki mysle ze jak juz nie bede musiał wszystkim pokazywac jak chodzi to zejde do 15lirow moze nizej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze spalonym sprzęgłem będzie to nie lada wyczyn.

Piotrek spiekuj i wio na rolki !!

 

Ps. w związku z tym, że jesteś tu rzadko obecny, opisze to, co zostało niedawno zupgradowane. Tak więc wleciała dodatkowa chłodnica wody (stara nagrzewnica) podłączona do obiegu z turbiną, do tego wleciało trochę taśmy termicznej i problem z przegrzewaniem się auta w korku został usunięty :)

 

Też myślę żeby u Siebie dołożyć dodatkową chłodnicę - miałeś z tym dobry pomysł Piotrku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
Ze spalonym sprzęgłem będzie to nie lada wyczyn.

Piotrek spiekuj i wio na rolki !!

 

Ps. w związku z tym, że jesteś tu rzadko obecny, opisze to, co zostało niedawno zupgradowane. Tak więc wleciała dodatkowa chłodnica wody (stara nagrzewnica) podłączona do obiegu z turbiną, do tego wleciało trochę taśmy termicznej i problem z przegrzewaniem się auta w korku został usunięty :)

 

Też myślę żeby u Siebie dołożyć dodatkową chłodnicę - miałeś z tym dobry pomysł Piotrku.

To co ta nowa (stara) chlodnica chlodzi? Oleum czy plyn?

W szereg z duza chlodnica? jezeli tak to dziwna sprawa bo wychodzi na to ze duza jest poprostu zawalona kamieniem bo powinna wystarczyc.. przeciez w korkach raczej silnik chodzi na jalowym biegu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie o to chodzi - zobacz jak blisko jest turbina chłodnicy, i jak turbina podgrzewa wodę.

Jak stoisz to praktycznie nie masz chłodzenia poza wiatraczkiem...

Dlatego Piotrek dożucił droga chłodnica studząca wode przeplywająca przez turbinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

A tyz prawda....

Mozna jeszcze drugi wiatraczek dorzucic ktory bedzie wieksza powierzchnia bral chlodnice (chyba ze sa juz dwa) i przy okazji chlodzil troszke turbine ktorej temperatura zapewne jest o wiele, wiele wieksza od temperatury podgrzanego powietrza z chlodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma miejsca na drogi waitrak na seryjnej chłodnicy, chyba żeby dać go przed chłodnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
nie ma miejsca na drogi waitrak na seryjnej chłodnicy, chyba żeby dać go przed chłodnicę.

Mozna dwa wyzucic przed chlodnice i bedzie miejsce na wieksza suszarke albo zyska sie pare cm do innego rozwiazania calej modyfikacji.... no chyab ze jest klima przed normalna chlodnica... wtedy kiszka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...