Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

EKONOMICZNA JAZDA


Gość drozdek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM WSZYSTKICH. OD NIEDZIELI STALEM SIE POSIADAZCEM P10 94 ROK 1,6SLX, ALE JUZ W PONIEDZIALEK ZDAZYLEM TRAFIC ZE 100 NA ZEGARZE SARENKE A W ZASADZIE JELONKA :-((( ALE NA SZCZESCIE W NIESZCZESCIU DO WYMIANY MAM GRILL, BELKE, MOCUJACA ZDERZAK I CHLODNICE (ZDERZAK POSPAWAM) [sZKODA ROWIEZ JELONKA OCZYWISCIE :-(( ] ALE DAZE DO TAKIEGO PYANIA: A MIANOWICIE MOZE KTOS PODAC ZAKRESY EKONOMICZNEJ JAZDY PRIMERKA??? DZIEKUJE Z GORY! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drozdek, jak piszesz to wył. Caps Locka :D

sądząc po obrazeniach auta to jednak była to sarenka (a konkretnie KOZIOŁEK a nie jelonek) bo jakbys ściął JELENIA to raczej nie miałbyś auta (Jeleń jest wielkości konia więc sam rozumiesz...)

 

co do ekonomicznej jazdy to niech wypowiedzą sieci co mają 1.6... ja mam diesla...

 

pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręcenie silnika do 3 tys. obr/min, płynna jazda, jak najmniej hamowania i jazda jak Bóg przykazał do 100 km/h :D oto sposoby na niskie spalanie (tylko cicho żeby coobcio nie widział bo on uważa że jazda na takich obrotach to psucie i zamulanie silnika :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i oczywiście jeżeli to jest wtrysk, to dojeżdżanie do skrzyżowań -jazda z górki nie na luzie tylko na biegu.

 

a czemu tak ??, pytam serio, :)

Ponieważ podczas jazdy na luzie wtryski podają paliwo, żeby utrzymać silnik na obrotach biegu jałowego. A podczas jazdy na biegu bez gazu, silnik jest napędzany przez jadące auto (zero benzyny).

Niestety nie dotyczy to instalacji gazowej (może z wyjątkiem wtrysku sekwencyjnego).

 

No i witam gdynianina :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość suspicious
No i oczywiście jeżeli to jest wtrysk, to dojeżdżanie do skrzyżowań -jazda z górki nie na luzie tylko na biegu.

 

a jak jest z tym dojeżdżaniem w przypadku silnika 2.0 TD?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tamutamu

a propos ekonomicznej jazdy.. ostatnio testowalem z ciekkawosci jak styl jazdy wplywa na zuzycie paliwa.. primera p10 2.0 wielopunkt.

1. jazda autostrada A4 (160 - 200 km/h) 80 % trasy + dynamiczna jazda 'miedzymiastowa' - 20 % trasy - spalanie 10l/100km

2. jazda (z powrotem) autostrada A4 (120 - 140 km/h) 80 % trasy + spokojna jazda 'miedzymiastowa' - 20 % trasy - spalanie niewiele powyzej 7l / 100km

wszystko po wymianie oleju i filtra powietrza :)

jazda spokojna a dynamiczna znaczy tyle co lekka i ciezka noga ;) zakresow nie podam bo nie patrze na obrotomierz ale mysle ze to sie czuje :) tak poza tym jesli ktos jezdzil kiedys z ekonomizerem to ma lepsze wyczucie kiedy jest duze spalanie a kiedy male - polecam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

podczas hamowania silnikiem paliwo jest odcinane tylko powyżej okreslonej prędkości obrotowej (np ok. 1500) oraz przy ciepłym silniku. W razie nie spełnienia któregoś z warunków paliwo jest podawane, a auto zwalnia bardziej niż przy jeździe na luzie. Czyli hamowanie silnikiem niezawsze jest bardziej ekonomiczne od jazdy na luzie.

 

W tej chwili mam w nissanie średnią na baku 8.2 litra a nie zamulam i jest tu trochę korków, np w piątek jechałem przez wszystkie wiochy z Ustronia do Międzyzdrojów - wiecie jak się teraz jeździ po pomorzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tamutamu
No i oczywiście jeżeli to jest wtrysk, to dojeżdżanie do skrzyżowań -jazda z górki nie na luzie tylko na biegu.

 

a czemu tak ??, pytam serio, :)

Ponieważ podczas jazdy na luzie wtryski podają paliwo, żeby utrzymać silnik na obrotach biegu jałowego. A podczas jazdy na biegu bez gazu, silnik jest napędzany przez jadące auto (zero benzyny).

Niestety nie dotyczy to instalacji gazowej (może z wyjątkiem wtrysku sekwencyjnego).

 

No i witam gdynianina :wink:

 

piomal, a jestes pewny ze to absolutnie jest zero benzyny? 0.0 ? czy jednak cos idzie ?

ja tak jezdze nie tylko z uwagi na spalanie ale i na bezpieczenstwo jazdy.. ale ostatnio cos zaczalem powatpiewac w to zerowe spalanie... tloki sie ruszaja, ale czy nie ma zadnego spalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamowanie silnikiem niezawsze jest bardziej ekonomiczne od jazdy na luzie.

 

ale bezpieczniejsze... wrazie jakby co to wciskasz gaz i cie nie ma... a na luzie tracisz czas na wrzut biegu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jestes pewny ze to absolutnie jest zero benzyny? 0.0 ? czy jednak cos idzie ?

 

jednak coś idzie :D

koledzy, którzy testowali komputer spalania do Almery, moga to potwierdzić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no idzie jak juz obroty spadna do niskich to podtrzymanie sie wlaczy- jak bys wrzucil luz to by nagle zgaslo, sa to male wartosci, napewno powyzej gdzies 1800 spalanie bedzie 0,0 a jak sie dobrze rozpedzisz to hamowanie silnikiem na 5-ce jest niewielkie!! wiec napewno sie oplaca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość maddrajwer

Dokładnie sprawdzisz jak zatankujesz na maks - do odcięcia pompy w dystrybutorze. Przejedziesz określoną liczbę kilometrów ( skasujesz licznik po tankowaniu ) a następnie znów zatankujesz na maks. Po drugim tankowaniu masz na dystrybutorze ilość zużytego paliwa a na liczniku kilometry przejechane na nim. kalkulator w dłoń i już wszystko wiesz.

 

A tak co do spalania.... wiecie ile mi wyszło ostatnio ??? ( może się gdzieś machnąłem ale wątpię 18l/100km BENZYNY Ja rozumiem że noga ciężka ale tyle ?!?!? chyba mam coś nie tak w tym autku. Teraz robie drugi pomiar, zobaczymy jak bedzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamowanie silnikiem niezawsze jest bardziej ekonomiczne od jazdy na luzie.
ale bezpieczniejsze... wrazie jakby co to wciskasz gaz i cie nie ma... a na luzie tracisz czas na wrzut biegu...

nareszcie ktos wreszcie oprocz ekonomiki i bezsensownej roznicy w spalaniu poruszyl kwestie bezpieczenstwa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak co do spalania.... wiecie ile mi wyszło ostatnio ??? ( może się gdzieś machnąłem ale wątpię 18l/100km BENZYNY Ja rozumiem że noga ciężka ale tyle ?!?!? chyba mam coś nie tak w tym autku. Teraz robie drugi pomiar, zobaczymy jak bedzie...

Masz lpg z mikserem? Jeśli tak to wynik 18l benzyny na 100km z ciężką nogą jest całkiem realny. Poszukaj było już o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
nareszcie ktos wreszcie oprocz ekonomiki i bezsensownej roznicy w spalaniu poruszyl kwestie bezpieczenstwa!

Ja tylko dopisałem że patrząc pod kątem oszczędności paliwa hamowanie silnikiem nie musi byc bardziej efektywne od jazdy na luzie, żeby czasem ktoś nie pomyślał że zawsze tak jest.

 

To jeszcze poruszmy inną kwestię - bezpieczeństwa silnika. Jazda na zbyt niskich obrotach która też jest ekonomiczna, prowadzi m.in. do powstawania luzów w układzie korbowo tłokowym i w układzie rozrządu.

Poza tym jak się jedzie nawet na dość niskich- przyjmijmy ekonomicznych ale i bezpiecznych dla silnika obrotach i trzeba nagle przyspieszyć, to i tak wypada zredukować bieg dla lepszego efektu. Czyli równie dobrze można wyrzucić z luzu od razu na taki bieg jak trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...