Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Silniki beznynowe w P12


Gość XGrzesX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bede kupował nową Primerę. Wcześniej była decyzja, że będzie to wersja 1.8 Acenta. Ostatnio zacząłem się jeszcze zastanawiać na silnikiem 2.0. W specyfikacji technicznej te dwa silniki mają kody QG18DE oraz QR20DE. Czy oprócz pojemności te silniki się czymś różnią ? Może mają inna konstrukcję ? Oznaczenie kodów silnika wskazywałoby na jakieś inne różnice poza pojemnością. Czy ktoryś z nich jest mniej awaryjny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość przemop12

Jeżdzę P12 z silnikiem 1,8 a poprzednio z tym silnikiem miałem almerkę. Super silnik chociaż do Primery lepszym wyborem jest 2,0. Przejechałem na tych silnikach 1,8 około 60 tys jest bez awaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość elcoruso

To sa dwa zupełnie różne silniki i zdecydowanie poleacłbym do P12 2.0. QR20DE jest rozwinięciem jednej z najleposzych konstrukcji Nissana czyli SR20DE (niestety bardziej awaryjnym).

Co przemawia moim zdaniem na + dla 2.0:

- większa moc, elastyczność, przyspieszenie, ogólnie 2.0 to nie jest 1.8

- spalanie na podobnym poziomie jak 1.8

- konstrukcja silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sa dwa zupełnie różne silniki i zdecydowanie poleacłbym do P12 2.0. QR20DE jest rozwinięciem jednej z najleposzych konstrukcji Nissana czyli SR20DE (niestety bardziej awaryjnym).

Co przemawia moim zdaniem na + dla 2.0:

- większa moc, elastyczność, przyspieszenie, ogólnie 2.0 to nie jest 1.8

- spalanie na podobnym poziomie jak 1.8

- konstrukcja silnika

 

Konstrukcja 2.0 jest lepsza mimo, że bardziej awaryjna ?????

Z tego co się orientuję to spalanie w 2.0 jest duuuużo wyższe od 1.8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie na podobnym poziomie jak 1.8

- konstrukcja silnika

 

Witaj,

 

Jestem innego zdania, przed zakupem Primery przeczytałem dużo informacji na jej temat.

Wielokrotnie podkreślane było to, że P12 z silnikiem 2.0 jest bardziej awaryjny oraz zwracano uwagę na znacznie większe spalanie (w mieście ponad 12 litrow/100km) jest to ponad 2 litry wiecej niż P12 z silnikem 1.8.

Konstrukcja silnika też nie jest argumentem na plus.....

podaję link dot. spalania silnika 2.0

Spalanie P12 2.0

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość elcoruso
Konstrukcja 2.0 jest lepsza mimo, że bardziej awaryjna ?????

Z tego co się orientuję to spalanie w 2.0 jest duuuużo wyższe od 1.8.

1. Bardziej awaryjna niż SR20 (pomimo tej samej konstrukcji)

2. 1.8 w Almerze wciągał 10 po miescie, a P12 to troche cięższa jest, wiec pewnei z 12 też by potrafił wciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie na podobnym poziomie jak 1.8

- konstrukcja silnika

 

Witaj,

 

Jestem innego zdania, przed zakupem Primery przeczytałem dużo informacji na jej temat.

Wielokrotnie podkreślane było to, że P12 z silnikiem 2.0 jest bardziej awaryjny oraz zwracano uwagę na znacznie większe spalanie (w mieście ponad 12 litrow/100km) jest to ponad 2 litry wiecej niż P12 z silnikem 1.8.

Konstrukcja silnika też nie jest argumentem na plus.....

podaję link dot. spalania silnika 2.0

Spalanie P12 2.0

pozdrawiam

 

zobacz opinie na temat spalanie 1,8....... uzytkownicy podają maks spalenie w przedziale 10-13l, tak samo jak uzytkownicy 2,0, z tym że opini 2,0 jest o wiel mniej niż 1,8 stąd jest inna średnia na kozyść 1,8

ale po przeanalizowaniu wszystkich wypowiedzi wychodzi na to samo i zależy tylko od użytkownika.....

nie wiem skąd wziałeś opinie że 2,0 jest bardziej awaryjny :?: na pewno nie z tego forum......

konstrukcja silnika jest bardzo dużym argumentem na plus bo jest to jednostka sprawdzona i wiadomo że bez kłopotów wytrzymuje przebiegi po 500000km..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u znajomego w P12 2,0 - raz silnik sie zatarl, drugim razem korbowod wyszedl bokiem..... no coments, a spalanie mial 14l (..jak w moim A8 tylko ja mam 2x wieksza moc i 4x4..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2,0 i polecam. Silnik rewelacyjny, a spalanie w przedziale 7,5 - 10.

 

Producent podaje, że średnie spalanie w mieście to 11,9 l /100 km a w praktyce ile wychodzi podczas jazdy w mieście ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość peryskop
Ja mam 2,0 i polecam. Silnik rewelacyjny, a spalanie w przedziale 7,5 - 10.

 

Producent podaje, że średnie spalanie w mieście to 11,9 l /100 km a w praktyce ile wychodzi podczas jazdy w mieście ?

miasto+but+klima 13-14(można więcej :D )

miasto+ klima ok 11-12

trasa od 7 do 9 (można więcej ,ale trzeba sie ''postarać" )

sr20de lpg sekwencja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u znajomego w P12 2,0 - raz silnik sie zatarl, drugim razem korbowod wyszedl bokiem..... no coments, a spalanie mial 14l (..jak w moim A8 tylko ja mam 2x wieksza moc i 4x4..)

 

chyba ten "znajomy" jeździł bez oleju, albo na pierwszym biegu na odcince.........., tak czy inaczej jeżeli nawet miało to miejsce to jest to przypadek marginalny.......... bo drugiego takiego nie znajdziesz.........

ja mam SR20DE, czyli konstrukcyjnie ten sam silnik, w nim mam turbo i ponad 200KM, autpo słuzy mi do zabawy i jest pożadnie katowane, tak juz przejechało ponad 10tys km i silnik nadal zyje......... nie pisz że są to awaryjne jednostki na podstawie jednego przypadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaano napisał/a:

u znajomego w P12 2,0 - raz silnik sie zatarl, drugim razem korbowod wyszedl bokiem..... no coments, a spalanie mial 14l (..jak w moim A8 tylko ja mam 2x wieksza moc i 4x4..)

 

 

chyba ten "znajomy" jeździł bez oleju, albo na pierwszym biegu na odcince.........., tak czy inaczej jeżeli nawet miało to miejsce to jest to przypadek marginalny.......... bo drugiego takiego nie znajdziesz.........

ja mam SR20DE, czyli konstrukcyjnie ten sam silnik, w nim mam turbo i ponad 200KM, autpo słuzy mi do zabawy i jest pożadnie katowane, tak juz przejechało ponad 10tys km i silnik nadal zyje......... nie pisz że są to awaryjne jednostki na podstawie jednego przypadku

 

P12 2.0. QR20DE jest rozwinięciem jednej z najleposzych konstrukcji Nissana czyli SR20DE (niestety bardziej awaryjnym).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość elcoruso

Mi krowa żre spokojnie po mieście 11-12l (spokojna jazda) i do tego jaka padaka! Chętnie bym sie zamienił na SR20DE :D Ciekawe zresztą ile by łykał SR20 przy masie 1550kg :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
Mi krowa żre spokojnie po mieście 11-12l (spokojna jazda) i do tego jaka padaka! Chętnie bym sie zamienił na SR20DE :D Ciekawe zresztą ile by łykał SR20 przy masie 1550kg :?:

pewnie tyle co w p11.144 ale z kilkoma osobami na pokładzie :)

KOSA napisał/a:

jaano napisał/a:

u znajomego w P12 2,0 - raz silnik sie zatarl, drugim razem korbowod wyszedl bokiem..... no coments, a spalanie mial 14l (..jak w moim A8 tylko ja mam 2x wieksza moc i 4x4..)

 

 

chyba ten "znajomy" jeździł bez oleju, albo na pierwszym biegu na odcince.........., tak czy inaczej jeżeli nawet miało to miejsce to jest to przypadek marginalny.......... bo drugiego takiego nie znajdziesz.........

ja mam SR20DE, czyli konstrukcyjnie ten sam silnik, w nim mam turbo i ponad 200KM, autpo słuzy mi do zabawy i jest pożadnie katowane, tak juz przejechało ponad 10tys km i silnik nadal zyje......... nie pisz że są to awaryjne jednostki na podstawie jednego przypadku

ech Kosa no po Tobie to się czegoś innego spodziewałem.

Przecież wystarczy drobna różnica w tematach typu: projekt, proces technologiczny, użyte materiały, zalewane oleje, proces docierania silnika (prosze tylko żeby mi nikt nie napisął że nowoczesnych silników się nie dociera) czy system sterowania praca silnika i juz silnik niby prawie taki sam jak poprzedni a może miec całkowicie inne słabe punkty i inną awaryjność.

Zwłaszcza że wp12 dwulitrówka ma "drobny dodatek" - zmienne fazy rozrządu, który to właśnie dodatek może powodować kłopoty.

Poza tym jak piszesz o SR20DE to jeszcze napisz o który Ci chodzi, bo pewnie wiesz że SR20DE w p11 sporo się różni od tego w p11.144 a co dopiero od zminnorozrządowca w p12 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwłaszcza że wp12 dwulitrówka ma "drobny dodatek" - zmienne fazy rozrządu, który to właśnie dodatek może powodować kłopoty.

 

1.8 też ma zmienne fazy rozrządu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie dlaczego silnik 2.0 jest aż tak nieekonomiczny. Sprawdzałem wiele silników 2 litrowych innych producentów i żadko który pożera aż tyle paliwa. Silnik w takiej Avensis spala 2 litry mniej i jest mocniejszy, ma lepsze przyspieszenie itp. Czy coś tłumaczy tak ogromne zapotrzebowanie na paliwo silnik 2.0 w P12 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...