Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Ajac

Zużycie paliwa

Recommended Posts

NazgulXL

No wlasnie jestem moze 1kkm po wymianie. Uwazam ze plynniej silnik reaguje przy zmianie biegow, ale nie odczulem zmieny mocy. A sprawdzenia luzow zaworowych w 1.6 sie nie zaleca wcale - dopiero przy glosnej pracy, cytat z ksiazki obslugi. No nic. Nie bede grzebal w silniku dla 0.5-1 litra spalania bo jeszcze cos tam znajde :D

Edited by NazgulXL

Share this post


Link to post
Share on other sites
Edek01

Dobrze to po następnym 1000km odkręć nową świecę i zobacz czy jej nie topi !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
NazgulXL

Dobrze to po następnym 1000km odkręć nową świecę i zobacz czy jej nie topi !!!!

Odpada (musiałbym to robić w ASO, nie pytaj czemu), zresztą po 1000km raczej by jej nie stopiło.

A do tematu:

 

Trasa Kraków - Chyżne - Nitra (przez Tatry) i z powrotem 700km.

Średnia prędkość 73, na ekspresówce max 150, średnio 120km/h. Klimatyzacja, opony letnie 2.3-2.4 bara na wszystkich, bez pasażerów.

Realne spalanie 6,22l/100km.

Edited by NazgulXL

Share this post


Link to post
Share on other sites
TESTER 1956

Dziś przejechałem zgodnie z przepisami 120km i spalanie wyszło mi 4,5.

Share this post


Link to post
Share on other sites
M@reS

Dziś przejechałem zgodnie z przepisami 120km i spalanie wyszło mi 4,5.

Mi latem też tak średnią trzyma....na trasie nigdy nie pali więcej niż 5.2l/100km przy jeździe trochę ponad 130 km/h gdzie można.

Bo u nas za dużo odcinków pomiarowych i 60 lub 75 mil/h :( ..

Zgodnie z przepisami około 4.5-4.8L/100km.

Edited by M@reS

Share this post


Link to post
Share on other sites
ozeh2

No to Panowie chylę czoła otrzymanych wyników u mnie w benzynie 1.4 opony 185/65r15 przód 2,4 bara, tył 2,2 bara przebieg około 95 k km plus klima:

- na samej trasie jadąc do 120km/h na GPS'ie (licznikowe około 127 km/h) komputer pokazuje około 5,5 l, gdzie realne przy dystrybutorze 6,2 l;

- same miasto, bardzo krótkie odcinki (do 3 km),światła, korki komputer pokazuje 9,8 l, gdzie realne 10,3 l.

 

Jeżdżę dynamicznie, biegi zmieniam około 3-3,5 k obrotów czasem więcej, po wymianie świec wszystkich filtrów i płynów itp.

Edited by ozeh2

Share this post


Link to post
Share on other sites
mike12345

U mnie rachunek prosty 35l/ 500km=7l/ 100km, robie 25-50km dziennie, wiekszosc miasto i drogi podmiejskie, klima wlaczona, opony caloroczne, komputer zaniza spalanie o 0,5l.

Edited by mike12345

Share this post


Link to post
Share on other sites
ranger

U mnie rachunek prosty 35l/ 500km=7l/ 100km, robie 25-50km dziennie, wiekszosc miasto i drogi podmiejskie, klima wlaczona, opony caloroczne, komputer zaniza spalanie o 0,5l.

 

Mam identyczne odczucie jeżeli chodzi o wskazania komputera. Pomiędzy realnym spaleniem wyliczonym a tym co pokazuje komputer zawsze wychodzi mniej więcej 0.5 litra różnicy (komputer o tyle zaniża). Pewnie bierze się to z faktu, że wynik wskazywany przez komputer jest ciągle uśredniany a nie "wyliczany".

Share this post


Link to post
Share on other sites
janio

Może notki z silnikiem 1,6 palą mniej. Większa moc, lepsza dynamika, itp. Moja Acenta 1,4 100 tyś przebiegu od dłuższego czasu pokazuje 5,6 l/100km. Na dłuższej trasie schodzi do 5,3 l/100 km. Resetuje po każdym tankowaniu. Pewnie spala więcej niż komputer pokazuje, ale to dla mnie jest mało w porównaniu do lanosa który wypijał ponad 8l/100 km. Dlatego tym co ich notki  palą

4,5 i mniej zazdroszczę, ale też nie bardzo chce mi się wierzyć, chyba że nasze notki mają różne fabryczne a może inne

ustawienia stąd te różnice. :(  :rolleyes2:

Edited by janio

Share this post


Link to post
Share on other sites
mike12345

Te 4,5l wyjdzie tylko przy jednostajnej jezdzie na trasie ale napewno nie wyjdzie tyle z calego baku w roznych warukach. 6-7l musi spalic, fizyki sie nie oszuka.

Edited by mike12345

Share this post


Link to post
Share on other sites
M@reS

W weekend jechałem Notkiem ponad 200 mil (ponad 320 km) w jedną stronę (w sumie ponad 640 km) zobaczyć samochód bo syn chce kupić. 

Dwie osoby, cały czas prędkość do 125 km/h (średnia z kompa 78 km/h), lekkie przyspieszenie, klima, ledy zamiast świateł.

Wyszło z kompa 4.9 l/100 km.....po obliczeniu kalkulatorem 5.1 l/ 100 km.

Więc w tych czasach jazda jak za darmo ;)

Nie stety nie chce wyjść inaczej....chyba że kalkulatory też inne mamy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ranger

Może notki z silnikiem 1,6 palą mniej. Większa moc, lepsza dynamika, itp. Moja Acenta 1,4 100 tyś przebiegu od dłuższego czasu pokazuje 5,6 l/100km. Na dłuższej trasie schodzi do 5,3 l/100 km. Resetuje po każdym tankowaniu. Pewnie spala więcej niż komputer pokazuje, ale to dla mnie jest mało w porównaniu do lanosa który wypijał ponad 8l/100 km. Dlatego tym co ich notki  palą

4,5 i mniej zazdroszczę, ale też nie bardzo chce mi się wierzyć, chyba że nasze notki mają różne fabryczne a może inne

ustawienia stąd te różnice. :(  :rolleyes2:

 

Mój tak palił praktycznie od początku i tak jest do teraz. Jak jest ciepło, obecnie udaje się uzyskać wg. komputera 5.4 l/100 km.

Nie stety nie chce wyjść inaczej....chyba że kalkulatory też inne mamy ;)

 

Całkiem możliwe, że w UK paliwo jest lepszej jakości niż w Polsce a to się w jakimś stopniu przekłada na spalanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dar1962

Może notki z silnikiem 1,6 palą mniej. Większa moc, lepsza dynamika, itp. 

przy spokojnym użytkowaniu spalanie 1,6 i 1,4 jest prawie identyczne - ze wskazaniem na mniejszy. Przy jeździe bardziej dynamicznej i prędkościach autostradowych większy potrafi spalić mniej - wyrażam ta opinię to w oparciu o spostrzeżenia dotyczące spalania mojej byłej acenty 1,6 i aktualnej visii plus 1,4 należącej do mojego brata 

Share this post


Link to post
Share on other sites
TESTER 1956

Jestem pod wrażeniem właśnie przejechałem 450 km. w tym 80% autostrady i spalanie wyszło mi średnio z całej trasy 5,9 l/100 jazda na dziennych światełkach, non stop klima załączona a prędkość średnia 98 a w trasie 140-170km.


Jutro droga powrotna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
M@reS

Z moich doświadczeń na trasach widzę, że jadąc tak od 80 do 115-120km/h na 5 biegu spalanie jest bardzo male.

Jak trochę wzrośnie prędkość od 130 km/h wzwyż wtedy mocno rośnie i też idzie mi na 5.5-5.8l/100km średnia.

Na "autobanie" mam czasami 7,5l/100km :D ale tam się Notka nie oszczędzało.

Jednak nie wiem jak jeżdżąc ponad 8l/100km nigdy mi nie wychodziło, a nie ukrywając bujalem go nawet do 185 km/h i szedł bardzo ładnie.

Dużo robi lekka buda, ale przy takiej prędkości wystarczy boczny wiatr i fiu fiu ;)


Miałem kiedyś "Mietka" W168 1.6 benzyna i ten na oszczędnej jeździe palił 7,5-8l/100 :D.....a jak się go deptało to ponad 12 łykał. 

Więc i tak Notek idzie ze spalaniem duuuuzo na plus.

Tak serio to jest to najoszczędniejszy silnik jaki do tej pory miałem.....a trochę się tego przewinęło.

 

Jak jadę Audi 2.4 benzyna to na lekkiej nodze komp pokazuje 11,5l/100km.....na maxa koło 20 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
NazgulXL

Mysle ze roznice wynikaja ze zuzycia silnika. Nie jestem ekspertem ale chyba np deregulacja luzow zaworowych (ale nie kwalifikujaca ich do regulacji/wymiany szklanek) moze zmienic sprawnosc motoru.

Podobnie sondy maja jakis zakres bledu ktory nie kwalifikuje ich do wymiany i nie uruchamia bledu w komputerze a moze powodowac zwiekszanie dawki paliwa. Suma-summarum szukanie na sile przyczyny podwyzszonego (w granicach rozsadku - patrz wyzej podane wartosci) spalania jest kompletnie nieoplacalne warto policzyc ile kosztuje nawet o litr zwiekszone spalanie 45pln/1000km aktualnie, 450pln na 10000km. To ile musialaby kosztowac naprawa zeby sie to oplacalo ? Przy czym nawet nie wiadomo czego szukac.

 

edit: poprawka sformułowania

Edited by NazgulXL

Share this post


Link to post
Share on other sites
TESTER 1956

Wróciłem ale w drodze powrotnej już nie spalanie było na pierwszym planie a huczące łożysko. Delikatnie zaczęło już w tamtą stronę a po postoju w drodze powrotnej nawet pogłośnione radio nie było w stanie go zagłuszyć. Prędkość oczywiście ta sama tyle że w ulewie i na światłach mijania. Dziś rano potwierdziłem swoje spostrzeżenia z wczorajszego popołudnia. podjechałem na diagnostykę by się upewnić a co najważniejsze łożysko jakby czekało na mnie w przywarsztatowym sklepie więc za godzinę auto było już z wymienionym łożyskiem. Tydzień temu poszła mi sprężyna w prawym przodzie, też od ręki wymieniłem, ale na razie to chyba już starczy, mam nadzieję bynajmniej że tak będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mike12345

Polecam aplikację na telefon Fuelio, po każdym tankowaniu wpisujemy tylko stan licznika, cenę paliwa i zatankowaną ilość, a potem mamy cała masę statystyk. Wyszło mi za cały rok: najniższe spalanie 6,37, najwyższe 7,37, średnie 6,89, średni koszt 1km - 30gr itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BONKzs

1.5 dci miasto max 6 trasa 5l u mnoe

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
NazgulXL

Majówka w Słoweni, silnik 1.6, trasa 2135km. spalanie 6.26, gównie autostrady 95% przy czym raczej na spokojnie, 115km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AndrzejNV

U mnie przy jeździe codziennie ok. 40 km komputer pokazuje 3,9 l. Jeżdżę z włączonym trybem eco i start-stop. Trasa w większości płaska. Silnik 1.5 Dci 90KM

Jak wyłączę tryb eco, to spalanie wzrasta o ok. 0,7 l

Share this post


Link to post
Share on other sites
NazgulXL

Prosze napisz konkretnie jakiego auta to dotyczy bo w profilu masz zupelnie inny model...

 

PS. takie spalanie jest po prostu piekne... w 2019 mazda ma juz sprzedawac pierwsze 3jki z silnikiem HCCI czyli tak jakby diesel ale napedzany benzyna :thumbsup:

Edited by NazgulXL

Share this post


Link to post
Share on other sites
AndrzejNV
2 godziny temu, NazgulXL napisał:

Prosze napisz konkretnie jakiego auta to dotyczy bo w profilu masz zupelnie inny model...

 

PS. takie spalanie jest po prostu piekne... w 2019 mazda ma juz sprzedawac pierwsze 3jki z silnikiem HCCI czyli tak jakby diesel ale napedzany benzyna :thumbsup:

Oczywiście w tym dziale piszę o Note 2014  r. dCi 1.5 Wersja z systemem start-stop i chyba wszystkim co Nissan montował w Note

W profilu mam NV200, ponieważ mam 2 Nissany, ale duży za nic nie chce iść w ślady mniejszego brata i przy tym samym silniku pali 6.5 l. Oczywiście jest większy, jeździ więcej po mieście i zwykle jeszcze z towarem na pace.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mati_wlkp

Mój Note 1.4 ostatnio więcej pali. W zeszłym roku latem przy włączonej klimatyzacji 7.6 , a bez klmy 6.8 po mieście. Teraz mi wychodzi około 8,5. Czy przyczyną mogą być świece? Mcc jest i silnik generalnie pracuje jak pracował. Może zużyte sprzęgło? Blokują się zaciski? Wiem, że trzeba po prostu sprawdzić, ale jestem ciekawy czy mieliście podobne problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×