Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P-12 dCi - czy warto?


Gość Slavoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

przymierzam się do zmiany auta i bardzo podoba mi się P-12 w kombi. Niestety nie znam nikogo, kto mógłby mi cokolwiek doradzić, więc wolę zapytać użytkowników.

Czy warto wchodzić w ten model? Który silnik, 1.9 czy też raczej 2.2? Co najczęściej się w nich sypie, słyszałem, że zawieszenie (ale w którch się nie sypie?) i że to droga sprawa... czy to prawda?

jakie jeszcze wady i zalety? jakie średnie zużycia oleju?

 

[ Dodano: Pią 11 Sie, 2006 21:34 ]

nie ma na tym forum żadnych użytkowników P-12 z dCi...? :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja mam Primerke P12 2.2 dci. Lepszym wyborem byloby wlasnie 2.2 dci niz 1.9. Ja jezdze autkiem rok czasu (rocznik 2003) i jak narazie tylko wymienilem olej i filtry. Auto chodzi bez zarzutu i nic jak narazie sie nie psuje. Oby tak dalej. Jakbys mial jakies pytania a propos P12 to chetnie podziele sie z TOba swoimi spostrzezeniami. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info :)

owszem, mam jeszcze klika pytań...

jaki masz przebieg?

ile pali miasto/trasa/cykl mieszany?

czy serwisujesz ją w ASO? ew. jakie koszty?

czy fabryczne nagłośnienie jest wystarczające?

jakie masz wyposażenie dodatkowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIec tak. W mieście pali mi okolo 8,6 - 8,7 litra (ale cisne go dosyc). Na trasie przy stalej predkosci prawie 150 i wiecej pali mi 7,5 - 7,6l. Jak jade spokojnie na trasie to pali niecale 7l. Autko kupilem sprowadzone z zagranicy. Nie serwisuje go w ASO, bo to patałachy i sie nie znają (omijaj serwis w Katowicach na ulicy Francuskiej - SOBCZYK). Jak dla mnie to fabryczne naglosnienie jest wystarczające (nie przepadam za łupaniem :). Wyposazenie hmmm 6 poduszek...nie mam nieststy gps (ale planuje zamontowac), elektryczne lusterka, elektryczne szybki przod i tyl hmmmm...jak sobie przypomne wiecej to napisze:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa no tak. Jeszcze lustereczko samosciemniajace sie oraz automatyczne wycieraczki. Czy uzytkownicy 2.2 dci mogliby napisac jakie maja osiagi na poszczegolnych biegach? Moj przebieg aytka to 47tys wiec prawie nowka (z czego ja zrobilem okolo 20 tys). Clex gdzie serwisujesz swoje autko? Zastanawiam się nad montażem chipa. Czy mozę ktoś z was juz to zrobil i chcialby podzielic sie wrazeniami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mieście pali mi okolo 8,6 - 8,7 litra (ale cisne go dosyc). Na trasie przy stalej predkosci prawie 150 i wiecej pali mi 7,5 - 7,6l. Jak jade spokojnie na trasie to pali niecale 7l

 

czy to normalne wartości dla tego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam silnik dct ktory jest slabszy (126KM) i podobno mniej ekonomiczny niz dci. jezdze glownie poza miastem i wychodzi mi srednio ok 6.2 przy jezdzie z predkosciami od 80 do 120. jak go pogonie po autostradie w niemczech co zdaza mi sie dosc czesto, to przy 150-160 wychodzi gdzies 7.5. teraz serwisuje jak musze, czasami zagladam do ASO, wiekszosc robie w 'znajomym' warsztacie. na szczescie praktycznie poza wymianami nic nie musze robic. auto ma wyjezdzone 140000 i odpukac sprawuje sie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam co to za silnik dct pewnie chodzi o di?jesli tak to tez mam takowy w moim nissanie narazie smiga bezproblemowo ale troche kopci szczegulnie na 2 i 3 przy ostrym przyspieszaniu.spala ok 7,3l w trybie mieszanym misto autostrada(160kmh)do wad naleza oblazace plastiki i niedokladne spasowanie wyposazenie zalezne od wersji ja mam navi,Xenon,8x airbag,4szyby prad,skora na kierownicy i galce biegow,17calowe felgi itd ale co ciekawe nie ma esp.

 

ps.nie chce zakladac nowego watku moze ktos wie dokladnie czym ruznia sie silniki 2.2di i dci?czy np di ma zmienna geometrie lopatek czy jest na szynie common rail?i czy wam tez troche dymia przy przyspieszaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

navi,Xenon,8x airbag,4szyby prad,skora na kierownicy i galce biegow,17calowe felgi

 

właśnie to mnie kusi w P-12, bo jest sporo aut z takim wyposażeniem... boje się tylko, że jak coś padnie, to będę zdany wyłącznie na ASO, bo nie znam rozsądnego speca od tej marki... a z ASO jak jest, to sami wiecie

 

PS. od Opla mam takiego speca, ale z kolei samochód się sypie strasznie, więc muszę zmienić :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dci jest troche przerobionym (poprawionym) silnikiem renault ma 138koni i pasek rozrzadu, ten ktory jest w moim aucie ma 126 koni i lancuszek, konstruowany byl przez nissana. moj kopci na jedynce jak go mocno przygazuje, na 2 i 3 przy ostrym przyspieszaniu pow 3000 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam Primerkę W-12, czyli w kombi. Silnik 2,2 126KM wyposażenie: wszystko co dimas, nie ma tempomatu. Mnie na trasie spalił 5,8 przy jeździe 100-120km/h. Przy jeździe z kempingiem spalanie 10l/100km, ale nie czułem kompleksów na drodze :) . Średnie spalanie nie przekracza mi 6,5l/100km. Jestem z auta bardzo zadowolony, ale mechaniorów faktycznie lepiej omijać z daleka (drogo i nie mają pojęcia o nowoczesnych konstrukcjach). Nie doczytalem instrukcji i czasami nie mogłem odpalić silnika - mechanik już rozrusznik mi chciał wymieniać. Odkąd przestałem nosić kluczyki z komórką w jednej kieszeni problem zniknął :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...