Gość Rafał79 Opublikowano 16 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2006 Cześć wszystkim. Mam mały problem, z którym nie wiem co mam zrobić. Otóż posiadam micre z 96 roku 1.0 z instalacją gazową. Samochodzik sprawuje się nieźle biorą pod uwagę żę robię nim ok 3500 - 4500 km miesięcznie. Od pewnego czasu (około roku) zaczęło coś stukać w lewym kole. Stuki nie były uciążliwe i nie występowały codziennie tylko co jakiś czas. Na przeglądzie powiedzieli mi, że jest luz na maglownicy z lewej strony. Mechanik, który sprawdzał mi samochód powiedział że prawdopodobnie można to zlikwidować za pomocą jakieś śruby? Gdy byłem na zaprzyjaźnionym warsztacie powiedzieli mi że maglownicy sie nie dokręca tylko regeneruje lub wymienia. Lecz koszt to około 1000 zł więc proszę o pomoc i jak najszybszą odpowiedź. Z pozdrowieniami Rafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SIWYRP Opublikowano 16 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2006 Mam ten sam problem tylko że nie byłem jeszcze w warsztacie. Możliwe, iż będzie to tylko krzyżak zewnętrzny ale jak znam życie to okaże się że maglownica. Kwota, którą podałeś jest chyba za oryginalną maglownicę z przekładką...? Ja o cenę jeszcze nie pytałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotrek00000 Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 problem tego typu mam i ja, na drobnych dołkach stuka gdzies na wysokosci maglownicy, bo w srodku maglownicy jest grzebien ''tak zwany'' i wałek z frezem ,pomiędzy nimi morze byc luz i tłucze sie,mozna to zkorygowac dokrenceniem sryby ktura docisnie grzebien do wałka , ale trzeba wyciągac maglownicę bo na samochodzie niema do tego dostępu,ale morze byc to terz wina krzyzakatrudno powiedziec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 mozna to zkorygowac dokrenceniem sryby ktura docisnie grzebien do wałka , ale trzeba wyciągac maglownicę bo na samochodzie niema do tego dostępu Witam. Da się bez demontażu. Niegruby, tępo zakończony wkrętak. Śruba jest aluminiowa i ma żeberka w które z czuciem uderzamy. I nie za dużo, bo jak się za dużo podkręci, to kierownica nie będzie powracała po zakręcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafał79 Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Dziękuję za podpowiedzi, ale jakbyś mógł narysować lub wytłumaczyć, w którym miejscu może znajdować się ta śruba regulacyjna na maglownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotrek00000 Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 sory za byki w poscie, ale kolega b12 ma racje, ta sruba znajduje sie na wysokosci drązka ,wchodzącego do srodka kabiny,ona ma taki nietypowy kształt napewno ją zobaczysz jak wejdziesz pod auto, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafał79 Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Dziekuję za podpowiedzi. Jak będę miał trochę czasu to postaram się sam dokręcić tę śrubę. Pozdrawiam i do usłyszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas1977 Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 Witam Jako, że nie chciałem zaczynać nowego postu, odświeżyłem znajomy już problem. Po wyjeździe wakacyjnym po bezdrożach (kostka brukowa) zauważyłem po powrocie drgania na kierownicy, wpierw stwierdziłem no tak końcówki drążków. Jednak po sprawdzeniu z ojcem okazało sie że jest minimalny luz na przekładni kierowniczej. Drgań nie słychać ale wyczuwa sie ja na kierownicy przy jeździe po małych nierównościach. I teraz moje pytanie: 1. W książce podają że przekładnia jest nierozbieralna, wyczytałem jednak że można luzy skasować dokręcając śrubę z rowkami, czy jest to ta śruba z rowkami znajdująca sie na dole przekładni współosiowo do wału kierownicy i o ile ją dokręcić :?: 2. Jak sprawdzić luzy na krzyżaku, tzn. jak sie do niego dostać. :?: 3 W końcu jeżeli nie jest możliwe dokręcenie śruby czy opłaca sie wymienić całą przekładnie (koszt zakupu plus wymiana) :?: Dodam ze posiadam Micre 1.3 SLX z wspomaganiem z 1996 r. Za każdą radę z góry dzięki. Lukas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubuch Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 1. W książce podają że przekładnia jest nierozbieralna, wyczytałem jednak że można luzy skasować dokręcając śrubę z rowkami, czy jest to ta śruba z rowkami znajdująca sie na dole przekładni współosiowo do wału kierownicy i o ile ją dokręcić :?: Zdaje się, że to ona ale efekt jej dokręcenia może być mizerny. U mnie po jej dokręceniu luz praktycznie się nie zmniejszył a o wiele trudniej było kręcić kółkiem (nie mam wspomagania) 3 W końcu jeżeli nie jest możliwe dokręcenie śruby czy opłaca sie wymienić całą przekładnie (koszt zakupu plus wymiana) :?: Nie mam pojęcia ile może kosztować nowa przekładnia ale jej koszt będzie zapewne kosmiczny a używka z Allegro może być wytłuczona tak samo jak Twoja albo i lepiej. Pozostaje tylko pogodzić się z tym luzem w przekładni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brachu_ Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Niestety dzisiaj okazalo sie, ze i u micruni Agnieszki jest luz na maglownicy. Mam nadzieje, da sie to jakos wyregulowac, lub zmienic cos co nie obciazy tak bardzo budzetu. [ Dodano: Sro 12 Wrz, 2007 19:52 ] Niestety, wymagana jest regeneracja. 800pln w plecy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robak Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 I co poradziliscie se z tymi stukami czy dalej smigacie z tym. Pytam bo tez cos mi tam zaczeło stukac i na 99% to maglownica... Nowa 750 + robocizna ale tez regeneruja za około 200zł tylko trzeba samemu to wyjąc z auta. Niewiem czy z tym jezdzic czy co ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukeswirus Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 mi wali od roku i troche mnie to wkurza, ale nie bede ładował tyle kasy w 11 letni samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robak Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 no niby tak bo suma nie mała... ja niestety musze zainwestowac ale w rozrząd ... 700zł we wtorek mi ubedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Odkopię temat bo montowałem w ostatnich dniach wspomaganie do K11.Niby się wszystko udało ale jest właśnie luz na przekładni.Nie do końca wiem o którą śrubę do dokręcenia chodzi.Jak się wjedzie pod auto to patrząc od spodu jest jedna śruba - taka okrągła z czterema równo rozmieszczonymi rowkami.Jest też chyba śruba umieszczona jakby od ściany grodziowej która wygląda po mojemu jak "tarcza strzelecka" czyli jest kilka okręgów i na środku krzyżak.Czy chodzi o którąś z tych czy może jeszcze całkiem coś innego?Próbowałem lekko puknąć w jedną albo drugą śrubę ale prędzej się ten materiał demoluje niż śruba przekręca.Jak możecie pomóc będę wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.