Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Sign in to follow this  
Coobcio

Dupowóz Coobcia - P10@GA16Ds

Recommended Posts

Coobcio

Niedawno natrafiła mi się okazja kupić tanio spaloną primerkę P10 1,6.

Egzemplarz, jaki mi się trafił to full wypas SLX (bez klimy) z marca 93, technicznie w stanie idealnym, serwisowany do końca jedyny mankament to pożar pod maską w skutek, którego ucierpiała wiązka elektryczna, cały układ zasilania, układ zapłonowy, ba nawet zbiorniczek wyrównawczy od płynu hamulcowego się stopił. Co tu będę się rozpisywał poniższe fotki wszystko przedstawią:

6f087b56.jpg

e404e359.jpg

Nowy nabytek przytargałem do siebie na działkę - blisko 350km na holu, auto bardzo cichutkie w środku, nic nie puka nic nie stuka, może to jest zasługą regularnych przeglądów i wymian. Zawieszenie i układ hamulcowy mają niewiele przejechane, jedynie to można przyczepić się do tylnych amorków - są po regeneracji i odstają od nowych gazowych KYB z przodu... Można by o nim pisać i pisać, ale przejdźmy do konkretów :)

 

Tak, więc rozpoczynamy odgruzowywanie i małe poprawiny serii.

Świeżo po umyciu:

679c4885.jpg

 

Kupa warzących 25Kg niepotrzebności:

364ad8b0.jpg

8ceaf421.jpg

 

Dalsze działania:

- nowa instalacja elektryczna do silnika z usunięciem wszystkiego, co związane z benzyną (łącznie 14 kabelków mniej do poprowadzenia z ECU)

- usuniecie zbiornika paliwa wraz z przewodami paliwowymi

- adaptacja oraz porting kolektora ssącego z GA14DE (oryginalny kolektor z gazniokowego GA16Ds jakoś tak nie wygląda przekonywująco do osiągania chociażby 100KM)

- modyfikacja przepustnicy gazu z GA14De (jedna a porządna - fi50mm)

- wykonane z teflonu termo izolujące uszczelki między przepustnicą a kolektorem i między kolektorem a głowicą

- Usunięcie filtra węglowego oraz EGR (Kata nie trzeba usówać bo w serii go nie było :P )

- odseparowanie przewodów wodnych od kolektora ssącego

- B L O S + Parownik do 140KW :D

- układ dolotowy średnicy 70mm oparty o puszkę na filtr z P11 SRi

 

Auto katalogowo dysponowało 90Koniami i 133Nm, chciałbym osiągnąć 100KM i 140Nm przy spalaniu 20zł na 100km :)

 

Podziękowania dla: Xsandiego, GREGA76 i Goago - magika gazownika :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
osa

no wkoncu jakies foty tego auta i opis

szkoda ze nie sunny tak jak to bylo w zalozeniu pierwotnym ale prima tez ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
malin_f1

Jezu... z ciekawości ile to kosztowało?? no i czekamy na dalsze foto-story jak primerka ożyje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio
ciekawości ile to kosztowało

Wstyd się przyznać :oops: :oops: :oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites
greg76

wstyd to krasc i dac sie zlapac :wink: cena byla dobra. nie ma co sie nad tym rozwodzic. na odbijanie sie na dzialke i po miescie spokojnie starczy bo druga prima raczej nie czesto ogada ulice :lol:

 

powodzenia w reanimacji. jak cos jeszcze znajde to dam znac :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
malin_f1

no serio pytam ile i dlaczego tak drogo :D ciekawość mnie zżera...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kicek
bo mam taki kaprys. a co zabronisz mi? kolejny co zaglada innym w kieszenie? chcesz przyslac kontrole skarbowa?

 

Chyba pan masz cieżki dzień jakiś, on sie grzecznie pyta, ciekawość to ciekawość :lol:

 

Może Mnie Cooba nie zabije http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=122583289

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest volnaris

Panowie... ciekawosc ciekawoscia, ale Kuba wyraznie odpowiedzial wymijajaco, ze "wstyd sie przyznac" czyli moze nie ma ochoty pisac tego publicznie, a jesli ktos chce kupic taki uszkodzony gruzik, to w obecnych czasach jest tego na peczki i w internecie i w prasie. Podejrzewam, ze Kuba na PW lub gg pewnie by odpowiedzial zainteresowanemu ile "takie cos" kosztuje.

Nie ma sensu sie spinac ile kto ma kasy, ile kto zarabia, ten watek jest chyba w troszke innym celu, a powoli zaczyna byc rozwalany.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shogun

Witam

 

Hehehehe niezły gruz. Po umyciu nieźle wygląda. Może uda mi się w tym tygodniu podrzucić zbędne organy do przeszczepienia z mojej primy. Coobcio to nie usiedzi na miejscu, jak nie dłubie to myśli co by tu podłubać. Jak dla mnie pasuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Za wóz zapłąciłem dokładnie 900zł - z miłym właścicielem szło się dogadać, stara gadna "czy poza allegro będzie coś taniej" no i udało się :)

 

Tak więc po wczorajszych pracach udało mi się zrobić nową wiązke ale... rozrusznik jest uszkodzony i któryś przekaźnik nie działa.

Troche podkurzałem pod maską i pare elementów silnika pomalowałem i wyrzuciłem to co zostało ze sterowania gazem i benzyną.

Jeszcze trzeba wywalić bak paliwa i te metalowe jakże ciężkie przewody :wink:

 

Jak narazie zamówiłem i czekam na:

- BLOSA

- Parownik do 140KW

- Elektrozaworek ten z filtrem do gazu

- rurki miedziane

 

Z tego co zaówarzyłem u Goago to Blos jest bardzo przemyślaną konstrukcja. Z pomocą sondy szerokopasmowej i zestawem pilniczków można bardzo precyzyjnie wystroić auto :D

 

Ps. Szkoda że nie mam tu możliwości wstawienia zdjęć (działka) jak udało mi się przyozdobić kolektor ssący starymi jedno-złotówkami a do zaślepiania dziurek w korpusie od przepustnicy gazu uzyłem monety 1 Jen, nie ma to jak połączenie sił Polsko Japońskich :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
vulture30

Naprawde Coobcio jestem pod wrażeniem Twojego zapału do dłubania w czym sie da :]

 

powodzenia :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukas

No no ,kolejny ciekawy projekt by Coobcio,pięknie :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Dodatkowy atut mojego nowego nabytu to baza do budowy i opatentowania zestawów Turbo do GA14/16De :D

 

Nowe zabawki już dotarły, jak kobitka przyjedzie z aparatem cyfrowym to fotki opublikuje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
wszok
Dodatkowy atut mojego nowego nabytu to baza do budowy i opatentowania zestawów Turbo do GA14/16De n

rozumiem ze GA14/16De i Ds :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Ds nie bardzo bo to ma gaznik, w moim przypadku Ds przerobiłem na De jedynie pozbawiajac kolektora i przepustnicy wszystkich czujników.

 

Ps. fotki mam :)

 

Kolektor ssacy DS Vs. DE (ten górny):

IMG_2023.jpg

 

Ogołocony koelktor ssący + zaślepki z monet (1zł i 1 jen + troche Poxilina):

IMG_2024.jpg

+ EGR Out

+ porting i dopasowanie do głowicy

+ modyfikacja przepsutnicy gazu (usunięcie przegrody celem lepszego przepływu)

 

Tutaj mamy coś co drobnym dopracowaniu będzie zapewniało stabilny i na odpowiednim poziomie stosunek powietrze-LPG:

IMG_2042.jpg

 

Parownik BRC o potencjale 190KM(140KW) - miejmy nadzieje że wydoli:

IMG_2036.jpg

 

W trakcie drutowania, wszystko pasuje jak ulał nawet puszka filtra powietrza z 2.0:

IMG_2028.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andy_czarny

Coobcio jestem pod duzym wrazeniem(kolejny raz), zycze powodzenia i czekam na efekty bo ja tez chce cos zrobic z moim 1.4de.

Share this post


Link to post
Share on other sites
EnDrIu WAWA

Przecieraj ślady w dlubaniu w GA16DS na gazie, sam jestem ciekawy czy z tego silnika cos ciekawego osiagniesz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andy_czarny

Coobcio dasz rade a potem my zrobimy to samo hehe:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
wszok
Coobcio dasz rade a potem my zrobimy to samo hehe:)

.. dokladnie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarkk

Fajnie sie czyta to fotostory ;) ,

czekam na rozwój prac nad turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest andy_czarny
atkowy atut mojego nowego nabytu to baza do budowy i opatentowania zestawów Turbo do GA14/16De
+
chciałbym osiągnąć 100KM i 140Nm przy spalaniu 20zł na 100km

Turbinka(wiecej mocy)+tanie jezdzenie= ideal

Prosze pisz na biezaco co i jak jestem ciekaw co z tego bedzie i kiedy bede mogl zamontowac twoj patent u siebie hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites
mikey_one

Coobcio wszystko to fajnie brzmi, jest super ale pamiętasz, że to miał być tani dupowóz a turbo do tanich nie należy :D poza tym co do turbo to jak tam prace nad turboprimką"??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

spoko spoko wszystko w swoim czasie, na chwilę obecną mam straszny ruch w swoim skromnym gararzyku i nie mam czasu na swoje zabawki :P

Ale przynajmniej miałem z czego oplacić OC za nie :)

 

Jutro w wolnej chwili jadę do srebrnej więc mamy update będzie.

 

Ps. owszem da się pogodzić i turbo i ekonomiczność, zarazem niski koszt takiej instalacji - wszystko szczegółowo opiszę

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zell
Ps. owszem da się pogodzić i turbo i ekonomiczność, zarazem niski koszt takiej instalacji

czyżby turbo na gazie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KOSA

coobcio nie da się pogodzić, wierz mi

juz to kalkulowałem, żeby mieć dobry afr na gazie to będzie to paliło co najmniej 20l......., na trasie może mniej..........

mówie tutaj o doładowaniu ok 0,5 bara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×