Gość Michał Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 właśnie kupiłem Primerę P10 z 1992 roku, silnik 1.6 z gaźnikiem, naprawdę dużo jeżdżę i chcę zainstalować do niej gaz - czy ktoś ma instalację w tym modelu? jak się sprawuje? czy ktoś zasugeruje coś odnośnie instalacji gazowej - każda porada na wagę złota - kompletnie się nie znam na instalacjach :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Leonidas Opublikowano 23 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2005 Mam Saniacza z '92 z tym samym silnikiem. Rok temu założyłem instalację BRC (ma 2 lata gwarancji) i...nie mam zastrzeżeń , no może tylko w mieście troche dużo pali bo prawie 11 :? ale na trasie schodzi do 7-8. Spadek mocy na gazie nie jest duży ale dla mnie wyczuwalny, szczególnie przy wyższych obrotach. Natomiast na benzynce jest tak jak było chociaż niektórzy twierdzą, że po założeniu gazu również na benzynie trochę się zamula... ja nic takiego nie zauważyłem. Jak bedziesz zakładał instalacje to zwróc uwagę na podłączenie ogrzewania parownika bo mi na początku podłączyli tak, że jak nie włączyłem ogrzewania to mi parownik zamarzał :evil: !!! Tłumaczyli się póżniej, że w nyskach gdzie indziej niż "normalnie" jest zawór od nagrzewnicy i z przyzwyczajenia nie zwrócili uwagi :shock: ! Ale potem grzecznie przeprosili, poprawili i już jest ok 8) . Aha: mój saniacz bardzo nie lubi jeździć na gazie jak jest zimny więc zanim przełączysz na gaz pozwól mu sie trochę zagrzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy77 Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 ja mam p10 z 93r z gaznikiem i tez 1,6 (kupilem w styczniu ja) i jak narazie zastrzezen nie mam co do instalacji gazowej, fakt ze chyba podstawowa bo sam musze przelaczac gaz-benzyna pali mi jak narazie w zimie 11. zobacze w porze letniej,mam nadzieje, ze do 10l/100km mi spadnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bert Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Spalanie LPG w ilosci okolo 11L/100km to calkiem normalny objaw, nie tylko na gazniku. W mojej na wtrysku tez sie waha w tych okolicach...A instalacja kosztowala 2.700zł (włoska jakas - Romani czy jakos tak)...ale fakt faktem zwrocilo sie po roku czasu (dużo jezdze)...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greger Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 Siemka, mam P10 '93 gaźnik + sonda lambda, założyłem instalację od razu po kupnie autka, normalnie miała kosztować ok. 1400zł ale założyłem też komputer do sterowania sondą a było to niezbędne i wyniosła mnie w sumie 1900zł, sprawdż dokładnie nawet u kilku instalatorów co proponują, instalacja przyjęła się świetnie, dużo jeżdżę, zwróciła się po 4 miesiącach, też mam przełącznik, ale to żadne utrudnienie, gaszę go na paliwie a rano nie muszę "chechłać" tylko od razu odpala na paliwie i potem przełączam na gaz, spalanie tak jak ww opisach, ale na trasie jest git, co do mocy to nie mam zastrzeżeń, bo na paliwie też trochę jeżdziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł Olszewski Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 Witam, też mam P10 z 1993r,kupiłem ją we wrześniu w tamtym roku. Ma sondę lambda i również od początku zainstalowałem gaz. Chodzi i pali rewelacyjnie, gaszę i zapalam z gazu i ani razu nie wprowadziła mnie w kłopot. Zainstalkę dałem 1700 zł, również z komputerem od gazu. Aby tak dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy77 Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 odpowiedzcie mi na to: jak na jade na gazie i wcisna gaz podloga to autko idzie a jak na benzynie wcisne podloga to sie dlawi i nie chce za bardzo jechac,a jak tylko puszcze mu troche gazu to dopiero przyspiesza.Co to moze byc,jakas czegos regulacja czy co :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kubus Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 Siema, ja tez mam ten sam silnik i czasem zastanawiam sie nad gazem. Tylko, ze kiedys mialem stary samochod (Ibize), bo z '87 i jak zagazowalem, to za niedlugo zaczal brac olej, silnik tez byl caly w oleju i ogolnie sie zdewastowal. Dlatego mnie to troche powstrzymuje, bo nie chce miec powtorki. A jak jest u Was? Duzo nagatywnych skutkow po zagazowaniu? Czy to moze kwestia dobrej instalacji i regulacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 odpowiedzcie mi na to:jak na jade na gazie i wcisna gaz podloga to autko idzie a jak na benzynie wcisne podloga to sie dlawi i nie chce za bardzo jechac,a jak tylko puszcze mu troche gazu to dopiero przyspiesza.Co to moze byc,jakas czegos regulacja czy co :?: Domyslam sie ze masz silnik gaźnikowy. Jest to normalny objaw podczas jazdy na benzynie w silniku gaznikowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy77 Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 dobrze sie domyslasz zalewa go wtedy za bardzo czy co :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 dobrze sie domyslasz zalewa go wtedy za bardzo czy co :?: Mniej wiecej o to wlasnie wchodzi, musisz nauczyc sie wciskac gaz dwufazowo. Najpierw do polowy a potem do dechy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 dobrze sie domyslasz zalewa go wtedy za bardzo czy co :?: Mniej wiecej o to wlasnie wchodzi, musisz nauczyc sie wciskac gaz dwufazowo. Najpierw do polowy a potem do dechy a jeżlei taki objaw pojawia sie w silniku z wtryskiem :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 a jeżlei taki objaw pojawia sie w silniku z wtryskiem :?: To niestety cos jest nie tak... Przynajmniej tak mi sie wydaje. Przy silniku z zasilaniem wtryskowym nie powinno byc wyzej wymienionego zjawiska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Sluchajcie jaki gaz można założyć do 1.6 z 95r. (więc chyba GA16DS), czy trzeba inwestować w drugą generację??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Sluchajcie jaki gaz można założyć do 1.6 z 95r. (więc chyba GA16DS), czy trzeba inwestować w drugą generację??? 95r to powinien być DE :roll: Poczytaj forum bo każdy chwali co innego Ja na przykład blosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Jeśli to wielopunkt DE to załóż sekwencję. Powiem prosto że silniki GA14/16DE niezbyt dobrze znoszą obecność miksera, choć dobry mikser dedykowany łagodzi te objawy. Sam mam II gen. i auto jeżdzi całkiem ok, ale mimo wszystko gdybym mógł jeszcze raz wybierać to byłaby to sekwencja. Wybór oczywiście należy do Ciebie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 powiem tak autko moje bradzo dobrze znosi jazdę na gazie, 2 lata żadnych problemów, mam instalkę II gen, odrobinę gorzej jeździ na benzynie, wiadomo że przez mikser ale ogólenie jest okej, ale jak masz kasę to można dołożyć i za 2500 zł można włożyć sekwencję, wtedy to już zero jakichkolwiek problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 No z tym zero problemów to nie przesadzajcie. Ale fakt, że jak dobrze załorzone i zestrojone (to bardzo wazne przy sekwencji!) to dużo mniej problemów :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlody28 Opublikowano 15 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 Gaz sekwencyjny jest extra (ja nie widzę żadnej różnicy pomiędzy jazdą na benzynie i na gazie), ale jak jeździsz tylko krótkie odcinki to się nie opłaca zakładać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 15 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2006 Instalacja II generacji jak dla mnie zupełnie wystarczająca (nieprawda, że silniki je "źle znoszą" - moja ma już 6 lat). -Najważniejsze, żeby był odpowiednio dobrany mikser plus dobry montaż i regulacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 17 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2006 mam ten sam silnik i istalke 2 gen ;p chodzi spox jak narazie 0 problemow tylko trza wyregulowac ;p a to dopiero na przegladzie za 1000 km jak narazie jak sie wcisnie gaz do dechy to auto jest zamulone dopeiro jak wejdzie na wysokie obroty zachowuje sie jak benzyna ;p zle mieszanka ustawiona troszku ale po przegladzie powinno byc spoko ;> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 Nie wiem czy załozyciel wątku już zdecydował sie na jakąś instalkę, ale jeżeli nie, to II generacja w zupełności wystarczy , tylko auto wtedy będzie lekko przymulone, ale gdyby od razu dać większy reduktor + Blos to bedzie git. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 To ja już nie wiem czy nie lepiej dac już te 2700 za sekwencję i nie kombinować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlody28 Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Słuchaj, a jakie trasy będziesz robił? Jeśli będziesz jeździł na krótkich odcinkach to daruj sobie sekwencję - będziesz i tak większośc trasy jeździł na benzynie. Ale na trasie taki gaz sprawuje sie wręcz rewelacyjnie!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaca2206 Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 a po ilu przełącza się na gaz w sekwencji czy po przejechaniu jakiejś odległości czy jak silnik jest np na 3000obr/s może to dziwne pytanie ale nie znam się na gazie a chciałbym sobie coś takiego zamontować . ktos mi mówił że ma ręczny przełącznik i po odpaleniu przelącza na gaz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.