Guest jupe Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Witam! Zauważyłem od jakiegoś czasu że zawsze rano po odpaleniu słychać grzechotanie łańcucha z metalicznym dźwiękiem ( stojąc na zewnątrz od przodu samochodu słychać to po lewej stronie), gdy silnik osiągnie normalną temperaturę pracy tj połowa skali na wskaźniku temp. to efekt ten ginie. Czy to tak ma być na zimnym silniku? czy ta sytuacja jest nie dopuszczalna. Przebieg 159 kkm. Olej Castrol GTD Magnatec 10W40 pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcink Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Chyba wszystkie zimne silniki 2.2 DI wydają nieprzyjemne odgłosy. Nie pamiętam dobrze, sprawdź w archiwum forum czy Castrol GTD jest zalecany: wydaje mi się, że ktoś go nie polecał. Pozdrawiam Marcin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arturo Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Kiedyś w ASO na pytanie o wymianę łańcucha rozrządu gość powiedziła że wymieniamy dopiero jak zacznie dzwonić ... pozd. Arturo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Art-B Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Zauważyłem od jakiegoś czasu że zawsze rano po odpaleniu słychać grzechotanie łańcucha z metalicznym dźwiękiem ( stojąc na zewnątrz od przodu samochodu słychać to po lewej stronie), gdy silnik osiągnie normalną temperaturę pracy tj połowa skali na wskaźniku temp. to efekt ten ginie.Czy to tak ma być na zimnym silniku? czy ta sytuacja jest nie dopuszczalna. Przebieg 159 kkm. Olej Castrol GTD Magnatec 10W40 Zaraz, zaraz, łańcuch mówisz... czy diesel 2.2 DI nie ma przypadkiem rozrządu na pasek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bloos11 Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Ma napewno łańcuch. Jak dzwoni to do wymiany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nice Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Jakbys chcial łańcuszek do siebie to pisz na priva:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcink Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Jeżeli masz poważne obawy że to rozrząd to spróbuj poszukać dobrego mechanika. Ja od stycznia byłem przekonany że łancuch pada ( bo odgłosy były z lewej strony silnika) a po obejrzeniu i osłuchaniu przez mechanika okazało się że do wymiany są łożyska alternatora. Jeżeli grzechotanie jest tylko na zimnym silniku to może olej nie dochodzi ?? Pozdrawiam marcin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jupe Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 To wystepuje tylko na zimnym silniku. A czy takich objawów nie daje zużyta rolka napinacza? pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czarny38 Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 okazało się że do wymiany są łożyska alternatora. Tobie też może dzwonić łożysko alternatora dość częste w almerkach. Z tego co mi wiadomo w dieslach nissana jest pasek rozrządu, łańcuchy są w benzyniakach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek125 Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Z tego co mi wiadomo w dieslach nissana jest pasek rozrządu, łańcuchy są w benzyniakach Jestes jak najbardziej zle poinformowany, w dieslach mamy łancuch rozrzadu a w sumie to dwa łancuchy . A co do grzechotania łancucha sprawdz jak z napinaczem moze wystarczy go podciagnac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czarny38 Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Jestes jak najbardziej zle poinformowany, w dieslach mamy łancuch rozrzadu Zwracam honor :oops: gdzieś na forum to wyczytałem ale sam mam benzynę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Witam. To, że są łańcuchy już wiemy. Proponuję po prostu zdjąć paski klinowe i uruchomić silnik na minutkę. To sporo wyjaśni. A przy okazji będzi można namacalnie sprawdzić jak się kręci osprzęt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czarny38 Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Panowie wytlumaczcie mi jak to z tymi dieslami w końcu jest? w istrukcji obsługi N16 wynika że jest pasek. Czyli są diesle z paskiem lub łańcuchem jak to rozpoznać?Załączam skan instrukcji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Witam. Ta instrukcja, to jest ta, którą się dostaje przy kupnie auta? Niezła bzdura. W N16 są montowane też silniki K9K 1.5 diesel, to może stąd to zamieszanie. A K9K ma pasek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czarny38 Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Witam.Ta instrukcja, to jest ta, którą się dostaje przy kupnie auta? Niezła bzdura. W N16 są montowane też silniki K9K 1.5 diesel, to może stąd to zamieszanie. A K9K ma pasek. Tak to instrukcja którą dostałem przy zakupie mojej almerki. W 2001 roku były oferowane tylko diesle 2.2 dopiero później weszły 1.5 z renówki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arek N16 2,2 Di Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 w dieslach YD22DDT jest pasek rozrządu. w tej książce musiała nastąpic pomyłka pasek posiadają tylko silniki K9K i wymiana co 120tys lub 60m-cy [ Dodano: Wto 12 Wrz, 2006 11:15 ] zobaczcie sobię instrukcję w wersji polskiej którą udostępnił oskaritto pod koniec książki jest dział ,,Dane i informację techniczne 9-5" tam są opisane wszystkię silniki dostępne w almerach http://oskaritto.nazwa.pl/instrukcja_almery.zip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cejzik Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Z ciekawości sprawdziłem w oryginalnej instrukcji almery w wersji językowej NL (Holandia). Tam silnik YD22DDT ma "distributieketting" co oznacza łańcuch. W instrukcji serwisowej też jest łańcuch. W "wykazie czynności przeglądowych" (z ASO) dla silnika YD22 nie ma nic o pasku rozrządu (ani kontrola ani wymiana). Po prostu Polacy popełnili błąd podczas tłumaczenia instrukcji i całe szczęście bo właśnie ze względu na łańcuch rozrządu wybrałem TEN silnik a nie mazdy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jupe Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Witam ponownie! Sprawa się wyjaśniła to nie grzechotał łańcuch, ani łożysko alternatora, tylko ten efekt dawały paski klinowe - ASO przeprowadziło smarowanie i mam już cisze - zero dziwnych odgłosów - ale paski klinowe podobno kwalifikują sie do wymiany. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest elgreen Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 smarowanie paskow przeprowadzili ? ze jak ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pare64 Posted December 1, 2007 Share Posted December 1, 2007 Też mam taki objaw, tzw grzechotania(szemrania) ze strony rozrządu. Spróbowałem kapnąć kilka kropli wody w okolice pasków i na chwilę cały hałas zniknął. Świadczy to o zużytych paskach? Czy do wymiany można profilaktycznie zniwelować ten hałas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chedar Posted December 10, 2007 Share Posted December 10, 2007 Tak jak i u mnie... wystarczy psiknąć czymś do smarowania wd40 raczej ma krótki efekt bo wysusza... raczej cos na bazie silikonu... na dwa trzy dni paski bedzie mniej slychać... po psiknięciu cisza... najlepiej na włączonym silniku jak paski się kręcą psiknąc... odczekać chwilke i zgasić silnik.. zostawic na dluższą chwile zeby smarowanie się przyjęło ;-) Ale z wymianą nie zwlekać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sadam Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 a juz mialem nowy temat zakladac wlasnie odnosnie grzechotania silnika tuz po odpaleniu mi cos popiskuje delikatnie.a co do paskow klunowych to podobno wiekszosc nissanow ma z tym problem.wina samych paskow czy jak? A co do grzechotania łancucha sprawdz jak z napinaczem moze wystarczy go podciagnac. tam sie strasznie ciekzo dostac, trzeba oslone zdejmowac zeby podciagnac? [ Dodano: Wto 11 Gru, 2007 18:14 ] btw ile oleju wchodzi do wlasnie do 2.2? bo ja wlalem 5 litrow i jest w polowie na bagnecie.jak podaje instrukcja? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arek N16 2,2 Di Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Dodano: Wto 11 Gru, 2007 18:14 ] btw ile oleju wchodzi do wlasnie do 2.2? bo ja wlalem 5 litrow i jest w polowie na bagnecie.jak podaje instrukcja? 5 - 5,5 l 5,5l to będzie pod kreską max na bagnecie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jur_N16 Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Dokładnie tak. Zmieniałem z tydzień temu po raz kolejny (wcześniej u "magika", teraz sam) Wlałem dokładnie 5,5 L i brakuje tak z 1-2mm do maxa. Jak wlałem 5L to było ledwo co ponad min. Pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest elgreen Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 a co ile sie wymienia olej jesli jest go az 5,5l u mnie w 1.5 benzynie miesci sie 2,75 i wymiana co 15000km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.