Guest Luke2001 Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Siema chlopy, Od jakichs 2 tyg. swieci mi sie kontrolka akumulatora w czasie jazdy (rozumiem ze almerka mi mowi ze nie ma ladowania akumulatora) ,ale w 50 % drogi kontrolka sie nie swieci a 50 % sie swieci. Nie ma znaczenia czy jest sucho,goraco czy pada. Myslalem ze pasek sie slizga ale nawet przy 5.000 obr. nie gasnie. Ps. jechalem tak na wlaczonej kontrolne akumulatora ok.godziny na swiatlach i z radiem + wzmacniacz i swiatla ani troche nie przygasly wiec chyba ladowanie jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tyka Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Ja miałem sporo problemów z alternatorem w moim N13, głównie przez niedouczonego elektryka. Zmierz zwykłym woltomierzem za dyche napięcie na akumulatorze, gdy silnik pracuje. Powinno być 14,0 do 14,4 V niezależnie od liczby włączonych odbiorników prądu. Jeżeli napięcie jest mniejsze to: - nie kontaktują któreś przewody (u mnie poprawiał trzy razy) - nie działa jak należy alternator - nie działa prawidłowo regulator ładowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Miałem tak samo- u mnie obluzował się jeden z dwóch przewodów we wtyczce alternatora-sprzawdź lub przeczyść Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Luke2001 Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 ok jutro zajze i dam znac, dzieki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Ten cieńszy kabel - do alternatora - odpowiedzialny jest za utrzymanie połaczenia z kontrolką - prawdopodobnie nie łączy i dlatego świeci. Mozesz mieć tez zwarcie w samym zegarze - na panelu lub wode w obudowie żaróweczki (kontrolki) - efekt jest ten sam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Luke2001 Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 wyciagnalem dzisiaj wtyczke z dwoma cienkimi kabelkami od alternetora i jedno polaczenie jest mocno zardzewialem (mysle ze to to) troche je przeczyscilem ale nic nie dalo. Wyczyszcze dokladnie i dam znac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mario_k3 Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Jak oczyszczenie kabli nic nie da to może regulator napięcia na alternatorze albo szczotki alternatora się kończą. Tak czy inaczej trzeba zmierzyć napięcie ładowania, może też i sam akumulator się kończy W każdym razie przyczynę musisz szybko usunąć powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxpaynemm Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Niewiem na 100% jak to jest w nissankach ale albo kończą ci się szczotki w alternatorze albo pada regulator napięcia w alternatorze :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Luke2001 Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 sprawa wyjasniona - styki byly zasniedziale.Po wyczyszczeniu wszystko miodek prawie 15 V na akumulatorze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mario_k3 Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 Pewno mycie silnika było :razz: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Luke2001 Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 a bardzo mozliwe ze to od myjni automatycznej (bo ostatnio na myjni zalalo mi syrenke alarmu) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.