Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Rozrząd w N15


Guest faraonpoland
 Share

Recommended Posts

Nissan utrzymuje że łańcuch jest dożywotni. Niemniej jednak na forum wyczytałem że zdaża się że lecą niestety wcześniej. Więc zasada jak zaczyna tłuc trzeba się temu przyjrzeć i sprawdzić. Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Niegdy przed czasem :)

jeżeli łańcuch tłucze się cały czas to trzeba najpierw spradzić a potem brać się za wymianę. Jaki masz przebieg? u mnie przy 155kkm cisza na rozrządzie.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

No własnie mam podobny problem .Przy odpalaniu po dłuższym postoju wyraźnie słychać terkotanie łańcuszka . Po 2-3 sekundach cichnie. Słyszałem że sprawcą tego jest napinacz. ciekawe ile kosztuje wymiana tego czegoś :] Mam przejechane dopiero 105 tyś.

Link to comment
Share on other sites

Witam.Ja tez jestem po wymianie najpierw napinacza, a potem górnego łańcuszka.Z tego co zaobserwowałem to po wymianie samego napinacza ustały te głośne "terkotanie" tuz po odpaleniu (widocznie nowy napinacz lepiej trzyma ciśnienie oleju) jednak łańcuszek dalej sobie hałasował,wiec go wymieniłem i nareszcie jest OK.

Link to comment
Share on other sites

ciekawe ile kosztuje wymiana tego czegoś :]

Na dnaich bede kupowął górny napinacz. 90zł

Link to comment
Share on other sites

chyba to podróbka,albo tak ceny przez te 3 miechy tak na dół poleciały bo ja dałem około 400zl :( za orginal w ASO co do tych podróbek to nieciekawe opinie krążą,podobno nie wytrzymują za długo :(

Link to comment
Share on other sites

ponoc japonskie to jest. ale w sumei co to za róznica z jakiego kraju.

No oryginał to nie jest.

Sprawdze to sie przekonam.

Link to comment
Share on other sites

poka poka :]

 

jak ten bedzie do bani to go wywale i wsadze stary. chyba sie da, nie?

Link to comment
Share on other sites

pewnie ze sie da,przy okazji zobaczysz jak napinacz "łapie" ciśnienie oleju,ja pierwszy raz wykręciłem go żeby go sobie obejrzeć ,po ponownym wkręceniu i odpaleniu silnika almerka chodziła jak pierwsze silnki diesla :D przez jakieś 10sek. po wkręceniu nowego klepanie ustało dosłownie po 1sek. :smile:

Link to comment
Share on other sites

No własnie mam podobny problem .Przy odpalaniu po dłuższym postoju wyraźnie słychać terkotanie łańcuszka . Po 2-3 sekundach cichnie. Słyszałem że sprawcą tego jest napinacz. ciekawe ile kosztuje wymiana tego czegoś :] Mam przejechane dopiero 105 tyś.

 

to nie lancuch tylko zawory

Link to comment
Share on other sites

ja dałem około 400zl :( za orginal w ASO

 

Dałeś 400zł bo ASO ma 300% marży i oto cała tajemnica :)

Link to comment
Share on other sites

No własnie mam podobny problem .Przy odpalaniu po dłuższym postoju wyraźnie słychać terkotanie łańcuszka . Po 2-3 sekundach cichnie. Słyszałem że sprawcą tego jest napinacz. ciekawe ile kosztuje wymiana tego czegoś :] Mam przejechane dopiero 105 tyś.

 

to nie lancuch tylko zawory

 

Eee tam . Jak zawory klepia to ja wiem. To napewno nie zawory i nie panewki i nie luźne tłoki. :D

A gdzie jest ten napinacz i jak go wykręcić. Czy da się to samemu zrobić nie rozkręcając połowy silnika?

Link to comment
Share on other sites

Górny napinacz sie "wyciera" to znaczy ma on taka plastykowa płozę i w nią właśnie wcina sie łańcuch, żeby to sprawdzić musiał byś odkręcić ta czarna blaszkę osłaniająca górny łańcuszek i właśnie napinacz,co do dolnego to nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

faraonpoland,

 

w Mojej almie prawie po 100 kkm nic nie słychać za wyjątkiem 2-3 sek., szmeru po odpaleniu auta. Jesli wszystko działa tak jak działąło nie zaprzątaj sobie głowy tylko jeździj. Zainteresuj się wtedy gdy szmer staję się coraz dłuższy tzn ok 15-20 sek. Wówczas trzeba wymienić rozrząd i napinacz. Dla większości posiadaczy Almerek taka przyjemność jest dopiero po ok. 150-200 kkm.

Link to comment
Share on other sites

Guest adalbert

Ja też mam N15 i taki objaw jak głośniejsza praca tuż po odpaleniu, to normalne. Nie przejmuje się tym bo wiem że przy rzadkim oleju np. 5w40 to norma. Mam przejechane 111000 i od jakiś 30 tyś jest taki sam dźwięk. Jak objaw się nasili, czyli nie będzie zanikał po 1-2 sek. to wtedy dopiero będę się zastanawiał co robić i to samo radzę innym. Lepiej na oryginalnym rozrządzie jeździć jak nadłużej, bo po zamianie szczególnie na zamiennik to już przebieg 150 tyś będzie w sferze marzeń ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...