Gość maniak primera Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 na wstepie witam wszystkich mam problem z nissanem primera natomiast od niedawna jestem posiadaczem nissana primere w wersji sri silnik 1,6 16v i tu jest pewnien problem natomiast od pewnego czasu przestał mi chodzic wentylator chłodnicy zagotowałem wode tylko raz nieduzo poszło do góry wentylator chodzi włacza sie po osisgnieciu swojej temperatury ale co dziwo górny waz wychodzacy z głowicy jest goracy jak piekło a dolny waz jest zimny jak lód czy tak powinno byc czy chłodnica jest w stanie w tak krótkim czasie ostudzic wode prawie do zera ??????? wymieniłem nawet termostat i nic nie pomaga jak dolny waz jest zimny tak zimny a góra cały czas goraca wentylator chodzi cały czas juz nie wiem gdzie szukac pomocy czy ktos mi cos podpowie ktos mi powiedział ze uwalona jest pompa wody i nie ma obiegu ale jak to sprawdzic dodam tyle ze układ został odpowietrzony i nik nic nie wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 Witam. Pompa wody nie spełnia swego zadania. Ale to wykluczam, bo zakładam, że się kręci. Nie spotkałem się też z przypadkiem, że wirnik stracił łopatki. Druga opcja, bardzo prawdopodobna - zamulona chłodnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniak primera Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 pompa sie kreci łopatki chyba nie to nie mozliwe byłby jakis kolwiek chałas a co do chłodnicy to załozyłem inna z takiego samego samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 Pompa nie ma lopatek.. wykruszyly sie albo zrzarl je plyn chlodniczy... widzialem takie ciekawostki.. masz do wymiane pompe wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniak primera Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 a czy jest mozliwe zeby zle załozyc termostat jutro przeloze stary termostat orginał sprawdziłem byl dobry jak to jeszcze nie pomoze to pompa ile jej koszt w razie czego ????? i czy mogła peknac głowica to to jest przyczyna tagze dzieki z góry za jakies kolwiek jakis wiadomosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 nie... raczej nie przegrzales... bo w przypadku gdy zbraknie wody albo cos z nia nie tak to chlodzenie przejmuje olej... jak uporasz sie z pompa to sprawdz olej czy nie jest zbyt wodnisty.. tzn czy nie ma konsystencji wody... jezeli bedzie Ci kapal z bagnetu to go wymien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Greg40 Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 Na 99,9% pompa wody do wymiany. Prawdopodobnie wirnik poluzował się na sworzniu i uszkodzenia pompy nie będzie słychać. Koszt pompy od 100-180 zł w zależności od producenta , jednakże tych tańszych nie polecam. Dodatkowo sprawdź prawidłowość założenia termostatu. Ma być zaworkiem odpowietrzającym do góry. Warto sprawdzić też termometrem dokładność działania termostatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 16 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2006 Nie wiem jak jest w 1.6 ale w 2.0 warto podłożyć pod miskę olejową płytę i podlewarować silnik z 5-10 cm. Już po odkręceniu poduszki od strony łańcucha rozrządu( mówie cały czas o 2.0,ale prawdopodobnie w 1.6 będzie podobnie- patrz manual dostępny na forum) inaczej możesz pompy w ogóle nie wyjąć z bloku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 17 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2006 moim zdanie pompa wody na 99%. W piątek widziałem pompę w której wałek się kręcił a łopatki nie -niestety te 2 części rozłączyły się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 17 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2006 Też stawiam na pompe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniak primera Opublikowano 17 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2006 co dziwo wyjechałem nim na trase i po przejechaniu 10 km z predkoscia około 100 kmh dolny waz nie był goracy ale ciepły czy to mozliwe ze sie cos przepchało ????????? i niewiem czy wskaznik od temperatury tak powinien sie zachowywac staje na połowie i tak stoi a temperature łapie w 3min jazdy i jest połowa miałem kiedys micre i zeby go zagrzac musiał troche pochodzic a tu 3 min i połowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Greg40 Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 1. Czy z dmuchawy leci gorące powietrze ? 2. W jakim położeniu wskaźnika temperatury płynu chłodzącego włącza się wentylator ? Prawidłowość działania układu sprawdza się podczas postoju samochodu ( a co będzie jak staniesz na skrzyżowaniu w gorący dzień ?) CHłodnica była chłodzona powietrzem podczas jazdy. Przy takiej wartości na wskaźniku jak podajesz dolny przewód powinien być gorący a nie ledwo ciepły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniak primera Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 tak leci ciepłe powietrze jak wskazówka jest troche powyzej połowy jak stoi na postoju ichodzi około 10 min do woda nadal jest zimna w dolnym wezu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Greg40 Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 Jedyne co mogę w miarę sensownie w tym układzie poradzić : 1. Próbować jeszcze raz odpowietrzać w głowicy silnika i wężu z nagrzewnicy - możliwe że gdzieś jeszcze stoi powietrze 2. sprawdzić poprawność założenia termostatu (odpowietrznik do góry) i dla pewności sprawność jego działania termometrem. 3. W wersji 1,6 pompa jest tuż za termostatem i jest możliwość w miarę prostego jej odkręcenia i sprawdzenia co się dzieje w środku. Czy łopatki wirnika nie są skorodowane obniżając jej sprawność i czy wirnik jest mocno osadzony na wałku. Przy zakładaniu pompy gwinty dwóch dolnch śrub należy pokryć środkiem blokującym gwinty. 4. Przepłukać chłodnicę wodą jeśli była niepłukana przed wymianą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kadi Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Rowniez bym byl zainteresowany. Mam P10 1,6 - wielopunkt Sri i od momentu jak go mam zachowuje sie podobnie. Takze czy juz poradziles sobie z tym problemem? U mnie wskazowka od temp. stoi w srodku/wentylatory chodzą non top/chlodnica goraca-ma kilka sciezek zalutowanych/ moze jest zapchana/ pompa??-zawsze z niej odrobine kapało Autko stalo 4 miesiace bez jazdy.Moze ten badziewny sypki srodek do uszczelniania chlodnic, ktory kiedys wsypalem sie ostal na dnie. ???? HELP PLEASE aa i jeszcze jedna rzecz czy jak pompa wody ma sie spalic za moment to wczesniej dziwnie glosno buczy przy przekrecaniu stacyjki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toster Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Czesc. mam taki sam problem jak kolega "maniak" mam P10 1.6 SLX ze 102 konnym motorkiem, górny wąż mało się nie przetopi a dolny jest zimny. najpierw sprawdzilem termostat(zagotowałem go) i dziala otwiera sie, chlodnice mam stosunkowo nową bo ma jakieś 1,5 roku, wiec muwicie żeby sprawdzić pompe wody ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.