Guest benek Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Proszę o pomoc w poniższej sprawie. Nissan Sunny N14 '92 1.4 16V gaźnik, LPG. Od czasu do czasu (rzadko) zdarza się taka sytuacja: Autko jeździ jeździ, biegi chodzą jednym paluszkiem (wszystkie). Po czym zatrzymuję auto, gaszę silnik, wracam za 5 min, odpalam, wciskam sprzęgło (pod nogą czuć normalnie, bez wpadania w podłogę itp.) i nie mogę wrzucić żadnego biegu. Dosłownie tak jak bym nie wcisnął sprzęgła i chciał wrzucić bieg. Kombinuję na wszystkie sposoby, mocniej, lżej, szybciej, wolniej, z lekkim podgazowaniem i bez - nie da rady! Gaszę silnik, odpalam - to samo. Gaszę jeszcze raz odpalam i biegi wchodzą pięknie jednym paluszkiem. Czy ktoś się z takim czymś spotkał? Proszę o jakąś pomoc, tym bardziej, że to nie ja jeżdżę tylko moja dziewczyna. Jak jej się tak zrobi na ulicy w szczycie to będzie rozpacz. Dodam tylko, że nie słychać żadnego huczenia, buczenia itp. Czesem przy wrzucaniu biegu, czuć jest lekkie mechaniczne chrupnięcie, czego nigdy nie było. Dajcie jakieś pomysły i przemyślenia proszę. Każda uwaga będzie cenna, bo nie wiem, czy mam wymieniać całe sprzęgło, czy nie ma sensu. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Grzesiek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 może to być wypadający "piesek" w skrzyni biegów albo finał sprzęgła- konieczny demontaż i naprawa.Nawet jak jest to inna przyczyna bez wyjęcia się raczej nie obejdzie, chyba ,że blokuje się lewarek lub drążek sterujący (ale nie bardzo ma o co) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest _Pablo_ Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Witam benek jesteś nowy! Ten temat zostanie przeniesiony do innego działu np SUNNY ale oczywiście nie przezemnie tylko przez któregoś z modów :P powiem Ci tak jeśli to będzie wina sprzęgła to koszt naprawy (wymiany) całego sprzęgła bedzie w granicach 500zł. Wiem bo sam nie dawno wymieniałem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest benek Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 ..."może to być wypadający "piesek" w skrzyni biegów "... piesek? co to takiego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MatMM Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Sprobuj rownież sprawdzić poziom płynu w skrzyni biegów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szymeq Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 A mi logiczne wydaje sie "klejenie" tarczy do docisku lub blokujace się łożysko - ale tak czy siak musisz rozebrać... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 piesek to taki mały element przy kółku biegu w skrzyni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Witam. A ja myślę, ze w sprzęglę lata jakiś element. Np. kawałek sprężyny z tarczy sprzęgła. Jak dostanie się pod docisk, to wtedy masz, co masz. Oczywiście zakładam, że przy wyłączonym silniku tych anomalii nie ma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest benek Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Witam, Dziś do tego jeszcze doszedł jeden objaw, biegi wchodzą ciężko, tak jak na zimnym aucie. Objaw taki jakby za niski poziom oleju w skrzyni, albo olej do wymiany. Do tego lekko poszarpuje przy zmianie biegów. Ps. może to głupawe pytanie, ale jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni? Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 odkęcić górny korek w skrzyni i zobaczyć czy wylatuje olej lub włożyć palec/ coś innego i stwierdzić stan.Ale to raczej nie jest przyczyną- mogło się to przyczynić do usterki która powoduje blokowanie.Ale jeśli pdoszarpuje to może wskazywać ,że sprzęgło kaputt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest benek Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 Dziś za to, była sytuacja, że na zapalonym silniku nie mogłem wbić biegu, a na zgaszonym wbiłem bez problemu, wtedy odpalilem i biegi chodzily juz normalnie. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 Witam ponownie. Wyciągaj Kolego tę skrzynię, Bo będziesz miał jeszcze większe straty. Były przypadki, że jakiś luźny fragment ze sprzęgła wkręcił się pomiędzy obudowę a koło zamachowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 moze poprostu lozysko w sprzegle juz sie rozpada ?? u mnie jak wymienialem sprzeglo bylo juz w stanie agonalnym... jeszcze troche i by sie rozpadlo :/ jak dlugo jezdzisz juz na tym sprzegle ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest buli27 Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 Witam ja też sądze że to sprzęgło kiedyś miałem podobną sytuację w moim starym fiacie uno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MatMM Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 Równeież wydaje mi się tak jak INC że to może być łożysko oporowe na sprzęgle (jego koszt to ok. 60 zł w InterCarze). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 jak juz rozlozysz sprzeglo to je dobrze obejz jak trzeba to wymien jak juz bedzie rozlozone. u mnie fabryczne sprzeglo wytrzymalo 150k km, teraz mam sprzeglo sachsa. ciekawe ile wytrzyma stare bylo zjechane do blachy a docisk wytarty tak na pare mm, lozysko bylo niemalze w dwoch czesciach, wiec u ciebie moze byc tak samo. kawalek odpadl i sie tam telepie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest benek Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 Hej, Sprzęgło jest pewnie od nowości. Nabite jest 140kkm. Taka sytuacja dzieje się od soboty 16.09.2006. Jak myślicie dam radę pojeździć z tym jeszcze ze 2 tygodnie? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szymeq Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 benek nie obraź się ale to mnie śmieszy - jeździj ile chcesz nikt Ci nie powie ile bedzie to jeździło......może 2 miechy a może jutro się rozsypie .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 Szymeq, ma racje rob sprzeglo, to tylko pare godzin roboty. a jak nie zrobisz moze sie okazac ze ci strzeli gdzies w trasie chocby przy wyprzedzaniu i d*pa zbita :/ nie ryzykuj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MatMM Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 Byłem dzisiaj w sklepie dowiedzieć się ile będzie kosztowało łożysko oporowe: Koreańskie: 64 zł Japońskie (polecam): 92 zł To tak w ramach rozmowy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Świecianin Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 stawiam na sprzeglo - skonczylo sie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Czarq Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Witam! Jestem po niedawnej wymianie sprzęgła i przeglądzie skrzyni biegów. Co do sprzęgła, żeby się zniszczyło wystarczy pojeździć na źle wyregulawanym skoku jałowym sprzęgła czy jego zaolejenie spowodowane nadmierną ilością smaru na wieloklinie wałka sprzęgłowego itp. Co do okresowego zacinania się skrzyni czy utrudnionej zmianie biegów. Miałem podobnie, dodatkowo casami lewarek ciężko chodził z takim dziwnym skrzypieniem. Po razkręceniu skrzyni okazało się że brakowało elementu zamka biegu (nie wiem jak to dokładnie nazwać - to "coś" blokuje wałek wybieraka w pozycji neutralnej lub biegu). Była tylko sama sprężyna i prawdopodobnie jak podchodziła pod krawędź prowadnicy zaczynało się szarpanie z lewarkiem. Po uzupełnieniu skrzynki o ten element problem znikną. Może też być już "wygnieciona" sprężyna w tym zamku, efekt będzę podobny. Proponuję wyjąć skrzynkę, wykonać oględziny sprzęgła i sprawdzić jak czy nie przycina się poza autem. Może się prawdopodobnie nieobejdzie się bez otwierania "pacjenta". Pozdrawiam Czarq Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.