Gość drozdek Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 mam pytanie odnosnie rozrzadu... jakie sa objawy jego powolnego "konca" ???? czy od razu zaczyna glosno halasowac? czydosc cicho i powiedzmy malo metalicznie...? dziekuj za odpowiedz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longin27 Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 Nabyłem właśnie Primerkę 99' 2 litry benzynka 138tyś. Po uruchomeniu zimnego silnika dochodzą właśnie dziwne odgłosy z okolic tych wszystkich pasków. Też się zastanawiam czy to nie łańcuszek daje już znać o sobie? Czy można go jakoś sprawdzić i wydać wyrok :?: Dotychczas miałem auta z paskami i zaraz po zakupie wolałem wymieniać ale tu obawiam się kosztów i wolałbym jeszcze się z tym wstrzymać - jeśli to możliwe. A właśnie - ile taka wymiana może kosztować (części +robocizna)? Pozdro dla wszystkich szczęśliwych posiadaczy Primerki :-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 mam pytanie odnosnie rozrzadu... jakie sa objawy jego powolnego "konca" ???? czy od razu zaczyna glosno halasowac? czydosc cicho i powiedzmy malo metalicznie...? dziekuj za odpowiedz... Rozrząd zawsze kilka sekund po rozruchu trochę hałasuje. Jeśli to charczenie nie znika po 2-3 sekundach, znaczy że warto by było się nim zainteresować. Jeśli masz wątpliwości, podjedź do pierwszego z brzegu mechanika, powinien rozpoznać dźwięk kończącego się rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KTOSIU Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Hejka Sprawa rozrządu była już poruszana na forum, może nie dokładnie w temacie jaki Ty Drozdek poruszasz ale zerknij na poniższe linki, Koledzy poruszają sprawę rozrządu pod różnymi aspektami (czas eksploatacji, koszty wymiany, co i gdzie wymieniać, przyczyny "grzechotania" itp.) Za pomocą wyszukiwarki na pewno znajdziesz jeszcze więcej ciekawych postów i tematów. http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...highlight=rozrz http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...highlight=rozrz http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...highlight=rozrz http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...highlight=rozrz http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...highlight=rozrz http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...highlight=rozrz Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości to jeszcze 1 polecam wyszukiwarkę. Pozdr. 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelus1986 Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Jak mi kiedys w diesl w primerce, pasek rozrządu się zerwał podczas jazdy, to naprawa w Liderserwis w Zambrowie kosztowała mnie 1500 zl. Ale facet zrobił to porządnie i jestem zadowolony. Ale sama wymiania rozrzadu `kosztuje znacznie mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Dodam, że najdroższa jest niestety robocizna - wymiana napinacza to koszt rzędu 400 zł (800 w serwisie). Same koszty napinaczy i łańcuchów są znacznie mniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 A ja do znudzenia będę dodawał jeszcze jedno. Jak wymieniać to cały komplet. Ślizgi, zębatki, łańcuchy napinacze. Oszczędności w tym temacie okazują się bardzo pozorne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tymon Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Takie same objawy miałem, wymieniłem olej, zalałem bardzo dobrej firmy, i się wszystko uspokoiło.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drozdek Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Takie same objawy miałem, wymieniłem olej, zalałem bardzo dobrej firmy, i się wszystko uspokoiło.... w sumie zrobilem po wymiane oleju ok 3 tys.km zalalem go mobilem 15W30 mineralem mam teraz ok 191500km zrobine... tak tez myslalem o oleju ale podjade do mechanika niedlugo i niech on oceni... bo to jest takie delikatne szemranie nawet na goracym silniku... moze za wczesnie przeszedlem na mineral... ale niee wiem co bylo wczesneij lane :/ a z tego co mi wiadomo z mineralnego nie bardzo mozna pzrejsc na polsyntetyk... czy to rawda???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macallan Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 mam pytanie odnosnie rozrzadu... jakie sa objawy jego powolnego "konca" ???? czy od razu zaczyna glosno halasowac? czydosc cicho i powiedzmy malo metalicznie...? dziekuj za odpowiedz... Poszło na maila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drozdek Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 mam pytanie odnosnie rozrzadu... jakie sa objawy jego powolnego "konca" ???? czy od razu zaczyna glosno halasowac? czydosc cicho i powiedzmy malo metalicznie...? dziekuj za odpowiedz... Poszło na maila dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pjfox Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 No ja za wymianę rozrządu dałem ok. 1200zł za wszystko, łańcuszki oryginalne z ASO, napinacze już nieoryginalne ale nie najtańsze tak samo łyżwa. Niestety przy każdym odpaleniu auta przez ok 3-6 s silnik chodzi jak diesel i świeci się kontrolka oleju. Filtr mam dobry. Najpierw zmieniałem sam napinacz górnego i filtr na MANN. Od razu po tym pojawiło się odpalanie jak diesel. Filtr zmieniłem z powrotem na taki jak miałem i nic. No to sytuacja jasna - napinacz. Ten był zmieniany 3x, za każdym razem inny nowy, ostatni już z ASO i nic. Potem wymieniłem resztę rozrządu, niestety sytuacja nie ustąpiła. Obecnie tak jeżdżę, bo nie mam sił się użerać z mechanikiem. Kolo mówi że jest OK. Coś porobi. Przyjeżdżam rzeczywiście jest OK. Następnego dnia rano, ew. po paru godzinach - znowu to samo i tak w kółko - a auto stoi u mechanika po 1-2 dni (zależnie kiedy zacznie grzebać, bo uszczelniacze muszą wyschnać itd.). Olej Mobil 1 5W50 syntetic zrobione teoretycznie (-: 175kkm z w tym ok. ostatnie 40tys na gazie. (w sensie LPG (-: ) poradźcie coś bo już mnie szlag trafia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yogi Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Może zmień olej na 10w40 bo może być jego wina bo to mineralny a przy tym przebiegu śmiało zmieniaj na półsyntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longin27 Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Może zmień olej na 10w40 bo może być jego wina bo to mineralny a przy tym przebiegu śmiało zmieniaj na półsyntetyk. coś zamieszałeś z tymi olejami chyba jaki mineralny :shock: pjfox współczuję :sad: ja mam podobny problem ale jeszcze jestem przed wymianą i przed wydatkiem 1200 zł Też słyszałem, że wymiana na gęściejszy olej czasem pomaga na głośny rozrząd ale u mnie to nie pomogło niestety :sad: Zastanawiam się, po tym co Ty napisałeś, czy u mnie pomoże wymiana rozrządu :roll: Tobie głośno chodzi cały czas, przy pewnych obrotach czy przez pierwsze kilka sekund po rozruchu? Bo mnie tak rzęzi przy obr. 1100 :sad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 u mnie terz coś niby zrzezi ale juz sprawdzałem i to nie rozrząd tylko jakieś łozysko przy kołac pasowych słuchałe jak chodzi inny taki silnik jak mój z prawie nowych rozrządem i oprócz charakterystycznego dla walniętego łozyska zrzęzenia chodzi tak jak mój - mi 2/3s przy rozruchu zarzęzi - wiltr mam knechta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longin27 Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 3 s po rozruchu to podobno normalne - ja też tak mam. Ale potem u mnie to od silnika słychać (były zdjęte paski) i dalej rzęziło :sad: Stranger chyba Cię posłucham i wymienię w końcu ten rozrząd ale czy to pomoże :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 3 s po rozruchu to podobno normalne - ja też tak mam. Ale potem u mnie to od silnika słychać (były zdjęte paski) i dalej rzęziło :sad: Stranger chyba Cię posłucham i wymienię w końcu ten rozrząd ale czy to pomoże :roll: a dałbys rade nagrać do zrzęzenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longin27 Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 a dałbys rade nagrać do zrzęzenie? sie nagra to Ci podeślę ale chyba po 1 listopada :? u mnie też tak to słychać jak wyrobione łożysko i miałem nadzieję że to nie silnik. Teraz już po sprawdzeniu wpadłem na to, że jakby to było jednak łożysko to częstotliwość tych odgłosów by była większa. łańcuch rozrządu chyba wolniej się kręci i jak napotka to miejsce w którym o coś obciera to wydaje ten dźwięk. w ASO gościu powiedział, że o łyżwę obciera i stąd ten odgłos :sad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 u mnie na jałowym zgrzyta czesto jak łożysko - fachowcy mówli że to nie łańcuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longin27 Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 u mnie na jałowym zgrzyta czesto jak łożysko - fachowcy mówli że to nie łańcuch a zdejmowali Ci paski :?: u mnie przed zdjęciem pasków diagnoza była - łożysko w alternatorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 dzisiaj obsłuchiwałem i wydaje mi sie że to łożysko bo wyrażnie gdzieś na dole słychac - paski nie były zciagane słychac takie jakby metaliczne pykniecie - cc - raz na kilka sek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longin27 Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Sorki kmink nie zdążyłem Ci nagrać tych odgłosów :oops: Wczoraj odebrałem Primkę po wymianie łańcuszka rozrządu i jak ręką odjął :-))) - nastała cisza :-))) Czyli jednak u mnie to łańcuch chałasował. A jak z Twoimi odgłosami :?: Robiłeś cosik :?: PS. Ale ulga :grin: ... i w kieszeni ulga... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Sorki kmink nie zdążyłem Ci nagrać tych odgłosów :oops: Wczoraj odebrałem Primkę po wymianie łańcuszka rozrządu i jak ręką odjął :-))) - nastała cisza :-))) Czyli jednak u mnie to łańcuch chałasował. A jak z Twoimi odgłosami :?: Robiłeś cosik :?: PS. Ale ulga :grin: ... i w kieszeni ulga... co dokładnie wymieniałeś, jakiej firmy części i ile to kosztowało? ps. ale ześ dał ciała :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longin27 Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 co dokładnie wymieniałeś, jakiej firmy części i ile to kosztowało?ps. ale ześ dał ciała :wink: łańcuch rozrządu -45zł napinacz -195zł uszczelka pokrywy zaworów -40zł silikon uszczelka -88zł robota -350zł ale jakiej firmy, to mnie zabij a nie wiem :oops: Mówiłem że chce Febi albo 555 no i mam nadzieję, że takie wsadził :!: Ale jak chcesz to rozbiorę i sprawdzę co tam powkładał... A z tym nagrywaniem, to pogoda się załamała po 1 listopada i u nas walił śnieg jak nie wiem i sam rozumiesz jak w takich warunkach się pracuje dźwiękowcom a potem odstawiłem Primkę na kilka dni do warsztatu :sad: Ale jak chcesz to Ci podeślę odgłos głośnego rozrządu - ktoś mi tu podesłał kiedyś i powinienem go mieć jeszcze :!: :razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 12 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2006 spoks ale nie chcę cie martwić ale na 1000% nie masz ani febi ani 555 bo te firmy nie robia takich części, podejżewam że masz części z JC - dużo osób na tym jezdzi i nie nażeka - putanie tylko czy to była wina łańcucha czy tylko napinacz wystarczyłoby wymienic p.s kolo dał ci chyba stare cześci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.