Guest Andyla Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 W mojej N16 z 2001 r. świeci się Check Engine. W serwisie po podpięciu do urządzenia diagnostycznego stwierdzono, że 2-ga sonda lamba sygnalizuje zużycie katalizatora i trzeba go wymienić (po 130 kkm). U Nissana kosztuje on ponad 2 tys. zł. Ponieważ stanowi on jeden element z kolektorem wydechowym nie udało mi się znaleźć zamiennika. Czy ktoś miał jakieś doświadczenia z wymianą tego katalizatora lub wie gdzie można kupić coś tańszego. Pozdrowienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcos26 Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 sa na rynku katalizatory uniwersalene ale nie wiem jak taki kat by sie sprawdzil w almie. Kwestia wstawienia go nie powinna byc problemem dla tlumikarza ale nie wiem jak odczytala by to lambda. Jesli to takie spore koszty to warto sprawdzic czy taki uniwersalny kat by sie sprawdzil. Koszty takiego kata to z tego o pamietam 300-600zł wiec suma zdecydowanie nizsza ale jak by bylo z jego skutercznoscia to nie wiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andyla Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 Jak to nazwano "tłumikarze" stwierdzili, że katalizator stanowi wspólny element z kolektorem wydechowym i niestety podebranie czegoś zastępczego jest niemożliwe (problemy z montażem). Jedyne co wymyślili to dostanie się do kata i wydłubanie ceramiki, tak aby została sama pusta puszka. Pytanie tylko jak na to zreaguje komputer silnika i czy nie wzrośnie głośność wydechu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcos26 Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 co najmniej dziwne wytlumaczenie tlumikarza poniewaz aby wydlubac ceramike musi wyciac kata czyli przeciac na poczatku laczenia z wydechem i na koncu i dopiero maja kata w reku moze wydlubac ceramike. Skoro go tak zdemontuje to dlaczego nie ma moziwosci wrzucenia uniwersalnego? Przeciez one maja rozne ksztalty i moze wpasowal by sie tam jakis. A przeciez tlumikarz nie widzial tego zastepczego, wiec skad wie ze nie da rady? Nie pytales go dokladniej co stoi na przeszklodzie? czy ksztalt nowego? czy szerokosc otworow wlotowych? a moze cos jeszcze innego? Skoro bedzie potarfil wymontowac stary i wrzuvic go spowrotem wybebeszony to dlaczego nie wrzuci zastepczego? osobiscie bym sie dopytal o szczegoly poniewaz ja moge tylko polemizowac a to tlumikarz zna sie na rzeczy :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest walut Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 mam doświadczenie z tą sprawą. Opisywałem to już na forum. Da się to zrobić tylko nie u pierwszego lepszego tłumikarza. Mój się zatkał. Była źle osadzona ceramika. Jakoś tłumikarze których prosiłem o pomoc nie palili się bardzo do roboty. Trzeba zrobić tak: odkręcić od kolektora bańkę z katalizatorem, wydłubać do czysta ceramikę i to w czym jest osadzona, (ceramikę sprzedać na wagę tłumikarzowi, pójdzie jak świeże bułki) kupić okrągłego , uniwersalnego, metalowego kata. Takiego że siatka jest zwinięta spiralnie wzdłuż osi katalizatora. Warunek: zbliżona średnica zewnętrzna do wewnętrznej średnicy bańki. Można to trochę spasować to znaczy na tokarce najlepiej pozbawić wkład metalowy osłony zewnętrznej, a przy okazji dopasować długość do bańki. Włożyć wkład do bańki, najlepiej tak spasowany żeby się lekko wciskał i zastabilizować od góry wspawanym pierścieniem najlepiej z żeliwa. Bo kwestia rozszerzalności materiałów się kłania. Skręcamy bańkę do autka i jeździmy dłużej niż na ceramice- przynajmniej w moim wypadku. Robiłem to sam, szczegóły spawalniczo tokarskie robili fachowcy. Koszt kata 550 zł, w tym 400 za kata metalowego. Acha na allegro znalazłem pół roku temu fachowca który oferował się z taką usługą ale trzeba mu było wysłać bańkę po wydłubaniu 8) W razie potrzeby służe szczegółami. Pozdro [ Dodano: Czw 28 Wrz, 2006 13:22 ] uwaga do marcos 26 : bańka z katem w almerze nie jest spawana tylko prykręcana pionowo do kolektora a dołem do dalszej części wydechu. Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcos26 Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 [ Dodano: Czw 28 Wrz, 2006 13:22 ]uwaga do marcos 26 : bańka z katem w almerze nie jest spawana tylko prykręcana pionowo do kolektora a dołem do dalszej części wydechu. Pozdro konkretna odpowiedz od razu widac ze miales z tym do czynienia i wiesz jak to wyglada w przypadku almy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andyla Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 Walut. Dzięki za pomoc. Spróbuję znaleźć kogoś, kto mi to zrobi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukluk Posted October 3, 2008 Share Posted October 3, 2008 Walut, mam jeszcze pytanie: 1. czy przed wymiana katalizatora zapalila sie lampka CHECK E.? i czy po wymianie i ew. wykasowaniu bł. przestala sie swiecic? 2. mozesz napisac cos wiecej o producencie tego 'wkladu/zamiennika', nikt nie chce mi tego w GD zrobic. Mam alemre 1.5 N16 z silnikiem 90KM 2001r, Bosal nawet nie ma takiego ukladu w swoim katalogu (ma podobne) ;-) Kolektor => Sonda => Katalizator => Koszyczek => Sonda => Tlumik => Tlumik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonhart Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Ja też miałem problem z katalizatorem - kupiłem auto z wydłubanym ! Byłem u mechanika, który zaproponował mi wstawienie używanego.Auto mam dokładnie takie samo jak lukluk - koszt operacji wraz z montażem ok 700zł. Mechanik (osoba godna zaufania) zapewnił mnie, że katalizator choć używany będzie mi służył jeszcze długi czas -tw. zgodziłem się. Lukluk może warto żebyś zafundował sobie właśnie coś takiego, 700 zł to nie 2000 zł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mllodzian Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 a jakby zastąpić kata strumienicą? będzie wtedy wyskakiwał błąd lambdy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michał...G Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 taniej i z lepszym efektem będzie wstawienie rury zamiast kata(ale wtedy wzrasta hałas) lub jeżeli ktoś jest zwolennikiem ciszy w aucie to zamiast zamulacza(katalizatora) wstawić jakiś tłumik przelotowy. Nie pakować się w strumiennice bo to strata kasy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mllodzian Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 to można wywalić środek, a bańkę zostawić? a co dokładniej z tym pomiarem z 2 sondy? bedzie pokazywał błąd i check engine sie rozswietli? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michał...G Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Jak to z almerą N16 jest nie wiem ale w VW golfie IV gdzie są dwie sondy lamda przed katem i za katem po wywaleniu jego i włożeniu rury nic nie wysokoczyło jakiekolwiek check engine. Odnośnie kata to tak jak chcesz mieć atrape kata to rozcinasz wywalasz środek(sprzedajesz go za pare stówek) ale wsadź w środek rure. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.