Guest roger124 Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 Mam problem z nissanem miscrą model k-12 rocznik 2003 silnik 1.2 65ps Problem tkwi w tym że od niedawna zaczeła palić sie kontrolka z ikonką silnika która ma ostrzegać wg instrukcji o awarii silnika i elementów z nim związanych. Na poczatku próbowałem usunąć usterke we własnym zakresie (odłączając akumulator i resetując przez to komputer no ale po jakimś czasie znowu zaczeła sie zapalać) dodatkowymi objawami jest sporadyczne dławienie sie silnika przy hamowaniu silnikiem czasami potrafi nawet zgasnąć i ciężko go później odpalić. Nie mogac z tym sobie poradzic pojechałem do serwisu i panowie po podłączeniu go pod komputer powiedzieli mi ze uszkodzony jest czójnik położenia wałka rozrządu lub przestawiony rozrząd. Wiec zleciłem wymiane czujnika. Po tygodniu znów sie zapaliła wiec znów udałem sie do serwisu a tam mi powiedziano po 5 godzinnej diagnostyce!!!!!! że mam najprawdopodobniej wyciągnięty łańcuch rozrządu. I właśnie w tej kwestji chciałem sie poradzić, czy możliwe jest aby org. łańcuszek rozrządu rozciągnoł sie po przebiegu 55tys. km bo jakos nie chce mi sie wierzyć gdyz ojciec mój ma mercedesa 124 z przebiegiem 600tys. km i nic sie z nim nie dzieje....... a z tym małym ,,niby'' japończykiem tyle kłopotów. Może ktoś mi doradzi jak rozwiązać ten problem. Bo dla mnie jedynym wyjściem bedzie chyba albo wyjęcie żarówki lub podłączenie tej kontrolki wprost pod abs. Bo szczerze mówiąc auto zachwujee sie normalnie łańcuszka nic nie słychać, a silnik pracuje równo. Ps. A tak poza tym to jaką macie opinie na temat tego autka, i jego usterkowości? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Snafu Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 jeśli auto jest jeszcze na gwarancji to bym sie nie szczypał i kazał im wymienić cały rozrząd w ramach gwarancji. Poza tym to watpie by z łańcuch sie wyciagnoł jest to raczej nie prawdopodobne jak już to albo jest przestawiony albo jeśli autko ma zmienne fazy rozrządu to coś sie może dziać z mechanizmem który tym wszystkim steruje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest roger124 Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 niestety gwarancja skonczyła sie w maju, a ten silnik to nie ma chyba zmiennych faz 8v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Snafu Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 z tego co znalazłem w auto dacie to wszystko wskazuje że to jest 16v albo przynajmnijej 12v. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domiss Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 Skoro auto jest po gwarancji, to podjedź do innego warsztatu (innego niż ASO), ale z komputerem i zobacz, co tam Ci powiedzą. Niektóre ASO niestety potrafią się ponoć wykazać totalną niekompetencją, więc może warto sprawdzić, czy się nie mylą (info o wyciągającym się łańcuchu w K12 chyba już gdzieś na tym forum kiedyś było, nie pamiętam czy na pewno ani jak to się skończyło, spróbuj poszukać (szukaj WSZYSTKICH słów )). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 Witam. Sprawa z łańcuchami w silnikach QG15 w N16 jest już chyba znana. Niestety w K12 z CR12 zaczyna pojawiać się ten sam prpblem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.