Guest mradom Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 Moze mi ktos podpowiedziec, jakie zarowki trzeba kupic do przedniego reflektora do wersji N16 przed facelift, tylnie drogowe/postojowe i podswietlenie tablicy rej. Dzisiaj zobaczylem, ze mam je wszystki popalone a nigdy jeszcze nie wymienialem. dzieki mr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arek N16 2,2 Di Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 Reflektory - halogenowe H7 (moc55W) Pozycyjne przednie/oświetl. tablicy rejstr. / kierunkowskaz boczny - 5 W Kierunkowskaz przedni - 21 W Tylna lampa zespolona kierunkowskaz - 21 W stop/pozycyjne - 21/5 W cofania - 21 W tylne przeciwmgielne - 21 W Przednie przeciwmgłowe - H11 55 W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gołąb Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 dodam tylko ze kierunkowskazy to zaroweczki barwione - biale nie wejda - maja inaczej ustawione bolce... i warto je co jakis czas wymienic bo - nie wiem jak innych ale mnie draznia jak mrygaja na bialo... a i z nadgorliwym policmajstrem mozna miec problemy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mradom Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 sadzilem, ze na przodzie jerst H4 ... ale moze sie mylilem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZ3RYF Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 hmmm, ja co prawda jeszcze do swoich bocznych kierunkow nie zagladalem ale plastik mam pomaranczowy, czy wewnatrz tez jest pomaranczowa zarowka? wydaje mi sie, ze nie bo swiatlo byloby bardzo slabe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gołąb Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 jak masz pomaranczowy to pewnie jest biala - taka jak od postojowek - tak mi sie wydaje - bo tez nie zagladalem z przodu sa na bank H7 - roznica w cenie do H4 niezla - na stacji placilem cos kolo 30 ziko za h7 a h4 kosztowala mnie tylko 8,5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 Chyba czegoś nie jarzę z tymi żarówkami. W N16 przed FL to są lampy 4-żarówkowe (4-bulb - jak to w manualu piszą). A w praktyce to są tam 3 żarówki: drogowe, mijania i postojowe. Postojowe sprawa jasna. Ale czy drogowe to: H7 55W, a te drugie (bliżej grilla, czyli mijania) to niby jakie są? Bo nigdzie nie znalazłem, ale może i za słabo szukałem. A może odwrotnie? W manualu to jakoś tak napisali: 55(H1)/55(H7). To dwie różne żarówki? A moja Almerka świeci cały czas, ma to jakiś związek z tymi drugimi bliżej grilla żaóweczkami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gołąb Posted October 2, 2006 Share Posted October 2, 2006 A moja Almerka świeci cały czas, ma to jakiś związek z tymi drugimi bliżej grilla żaóweczkami? mozesz to rozwinać bo cos nie rozumiem... swiatła mijania to sa te obok kierunkowskazow to sa H7 55W - drogowe to te od grila - potocznie "długie" i tych jeszcze nie wymienialem... ale skoro mowisz ze pisze H1 55W to pewnie tak - one sa mniejsze od tych H7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 To troche wyjasnia. Wiem jak wygląda żarówka H755W i ona faktycznie jest w światłach mijania, czyli koło kierunkowskazów. Natomiast koło grilla jest faktycznie mniejsza żaróweczka i o innej budowie. Z manuala wynika, że chyba H155W. Ale pewności nie ma. Tylko dziwne, że mocniejsze światlo na drogowych a ma taka małą żaróweczkę. Zastanawiam się nad światłami, bo niedawno kupiłem Almerkę i słabo mi świecą światła mijania. Może poprzedni własciciel zaoszczedził na żarówkach. Drogowe natomiast walą niesamowicie mocno jak na taka mala zarówke. Dlatego nie wiem co jest grane. Chyba sprawdze dokladnie lub wymienie te H7, tylko nie chciałbym tego robic bez pwoodu, bo koszt rzeczywiscie duzy. A moze z tymi swiatlami takie były przepisy w Austrii w związku z tym, że cały czas się świecą światła. Z tego co wiem, to są to tzw. "światła dzienne" na których nie mozna jeżdzić w nocy. W nocy przełamczasz na "mijania" - świeci się ta sama żarówka, czyli jak już ustaliliśmy prawdopodobnie H7, ale mocniejszym światłem. A nie wiesz czy wybrać H755W światło białe, czy ekstra biale? Jest sens? Dzięki, pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gołąb Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 jesli masz alme przed liftem - to swiatla powinny byc dobre - chyba ze zle ustawione - a jak masz alme po lifcie i mowisz ze slabo swieca to mozesz miec problem z soczewkami - matowialy - jest na forum nawet niedawno odswierzany temat o tym zagadnieniu... co do zarowek - to napewno nie kupuj "knesnonów" bo sa do d*py. zwykle H7 - tungsram czy jak im tak. te co maja napisane 50% wiecej lub cos tez sobie daruj - grzeja sie mocniej i moga popalic ci kostke lub odblysnik... tak samo w przypadku 100W. z czystym sumieneim polecam zwykle H7 - do almy przed FL. a wracajac do umiejscowienia zarówek - jesli masz alme po lifcie to mijania sa kolo grila a "dlugie" kolo kierunkow - sorka za zamieszanie - ale zapomnialem ze tam jest inaczej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZ3RYF Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 zaraz, zaraz... h7 ma dwa wlokna? co to znaczy, ze swieci mocniejszym swiatlem ta sama zarowka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gołąb Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 niektore wersje samochodow maja cos takiego jak swiatla do jazdy dziennej - ale to z regoly sa swiatła "długie" swiecace slabszym swiatlem - jakby przez opornik szlo - nie znam sie ale sporo widzialem - glownie amerykanskie fury, lub japonskie (camry, najczesciej widzialem) - jak uzywasz tych swiatel to z tylu sie nie pala - tylko te przednie. w k11 mialem cos takiego jak automatyczny wlacznik swiatel - po zapaleniu silnika swiatla sie zapalaly - wersja na danię - ale palily sie normalne mijania... nie sadze zeby w almie robili takie cos, jak juz to tak jak napisalem ze mialem w k11 a juz sie doczytalem ze autor ma przed FL... sorrka za zamotanie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZ3RYF Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 z regoly sa swiatła "długie" swiecace slabszym swiatlem - jakby przez opornik szlo rozumiem, ze wtedy z dlugich "dlugich" trzeba zrezygnowac? k11 mialem cos takiego jak automatyczny wlacznik swiatel - po zapaleniu silnika swiatla sie zapalaly - wersja na danię - ale palily sie normalne mijania... takie cudo to nawet w maluchu mialem, po prostu po wylaczeniu zaplonu swiatla gasly Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gołąb Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 mysle ze jak zapalisz swiatła mijania to te do jazdy dziennej gasna i masz normalne "dugie" do dyspozycji... ale czy w trakcie uzywania mozna kogos "zlutowac" to nie wiem... rozchodzi sie o to zeby zredukowac pewnie pobor mocy a jednak byc widzianym na drodze - raz ze tylne sie nie swieca, te uzywaja jakas tam czesc energi, a z racji budowy reflektora i odblysnikow i tak widac Cie na drodze... oo jeszcze audi maja takie swiatła - te nowsze - pewnie zeby ksenonow nie marnowac - zaobserwowane w A6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 Jeszcze raz o światełkach bo namotałem troszkę. Dzieki Gołąb za poradę z tymi H7. I generalnie za pomoc. Już wiem o co chodzi. Ze światełkami jest tak: MImo pozorów, w Almie robia światelka które się świecą cały czas. Mam taka Alme więc na pewno robili. Ponadto w instrukcji obslugi o tym nie piszą, wiec to pewnie modele na szczegolny rynek (albo Skandynawy albo moze austria, bo moja Alma jest z Osterreich). Modele takie poznacie po okragłym symbolu żaróweczki na dźwigni zmiany świateł. W instrukcji to widac, ale nie rozpisuja sie dlaczego tak jest. W niemieckiej wersji instrukcji określają to jako inny model, kontrastujac z tymi, które tak nie maja. Dalej z tej instrukcji nic nie jarzę bo jest w tym dziwnym jezyku... Jak to działa: Wkładasz kluczyk i zapalaja sie światła tzw. dzienne. Czyli te co sa normalnie światlami mijania, tylko słabiej swieca. I tak jezdzisz caly dzien. gasna dopiero jak wyjmiesz kluczyk po skonczonej jezdzie. W nocy włamczasz dzwignią zmiany świateł na "mijania" i mozesz zauwazyc, ze swieci ta sama żarówka tylko odrobinę mocniej. ale różnicę widać. Natomiast normalne drogowe czyli "długie" to włamczasz osobno i wtedy gasna te "mijania" (albo "dzienne" jak na nich jedziesz). Czyli ze jadac na "dziennych" lub "mijania" to zawsze mozesz komus normalnymi "długimi" czyli drogowymi przylutowac... Pozycyjne: w takiej wersji są całkiem bez sensu, poniewaz i tak sie zawsze pala światła "dzienne" . ale sa i nadal mozesz je wlamczac. Widzisz ze zaróweczka od pozycyjnych sie włączyła, tylko nie wiadomo po co bo "dzienne" działaja... No i musze sprawdzic, czy przy tych co na stale czyli "dziennych" faktycznie nie pala sie z tylu, bo to znaczy ze jest to generalnie bez sensu. W Polsce i tak zarobisz manadat pewnie za brak swiatel (1paz-28 lut). Takze nie wiem po co. Jakies kraje maja chyba bezsensowne przepisy. Po co swiatla z przodu, ale nie z tylu? Sorki za zamieszanie. Pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZ3RYF Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 widac roznic jest wiecej, gdyz Natomiast normalne drogowe czyli "długie" to włamczasz osobno i wtedy gasna te "mijania" (albo "dzienne" jak na nich jedziesz). u mnie wlaczajac dlugie, mijania dalej swieca, przynajmniej mam takie wrazenie. bede musial to dzisiaj oblookac Widzisz ze zaróweczka od pozycyjnych sie włączyła takiej pozycji u mnie na desce nie ma, jest tylko kontrolka drogowych Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gołąb Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 w tych "polskich" almerkach długie pala sie z krótkimi - czyli drogowe z mijania - i tak w wiekszosci chyba samochodow z reflektorami z dwiema zarówkami. co do przepisow to nie wiem ale mozna to ustalic teoretycznie nie powinno byc problemu - ale w realiach naszego panstwa roznie z tym moze byc... co do okraglej zaróweczki na przelaczniku swiatel - to cos w tym moze byc bo w k11 wlasnie taka mialem a byla na rynek duński przeznaczona ale kupiona w polsce w salonie... a co do pozycyjnych inaczej zwanych postojowkami - przydaja sie - np jak zostawiasz samochod gdzies na poboczu czy gdzies parkujesz gdzie ciemno... cos trzeba wlaczyc a do jazdy dziennej sa tylko z przodu - wiec sa dalej potrzebne pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 Do: SZ3RYF : na desce rozdzielczej u mnie też nie ma kontrolki pozycyjnych. Nie zrozumieliśmy się. Żaróweczka w kloszu reflektora się zapala Na desce tez mam tylko drogowe.... Do: Gołąb: Faktycznie z tymi postojowymi na poboczu... na to nie wpadłem Szkoda tylko ze te "dzienne" akumulatorek obciazaja przed i przy zapalaniu, mimo ze na chwile gasna... A z tą jazdą na dziennych w okresie zimowym, to sprawdziłem w Kodeksie drogowym przed chwilą. "Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza: 1) w czasie od zmierzchu do świtu; 2) w okresie od 1 października do ostatniego dnia lutego - przez całą dobę; 3) w tunelu. 2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący może używać świateł do jazdy dziennej." czyli niby że można w dzień na światłach dziennych. Ale weź to wytłumacz jak Cie zatrzymaja... PS. Odnośnie parkowania na poboczu. Kolegi znajomy zostawił raz na poboczu w nocy samochodzik i poszedł pare metrow od drogi zalatwic potrzebe... Jak przypier... mu w samochod, to frunal na kilkanascie metrow. Dobrzez ze nikogo w srodku nie bylo Ale wracac musiał piechota pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gołąb Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 a to ja znajde plus tego obciazania - hehe wieczny optymista ze mnie - ja w zime przy mrozach tez pobudzam akumulatorek - swiatłami długimi - dwa trzy razy po 2 sekundy mniej wiecej - zeby zmusic baterie do pracy - wiec moze sie przyczynic do lepszego startu w zime mojej almy nie garazuje i poprzedniej zimy odpalala prawie bez zajakniecia - wolniej bo wolniej krecil ale odpalal - a niekotre nie daly rady... zobaczymy w tym roku... a jeszcz co do swiatel dziennych to powinny byc w kazdym samochodzie - bo naklonic ludzi zeby zapalili swiatla na trasie od wiosny do jesieni to bardzo ciezko... pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dariuszt Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 Witam szanowne towarzystwo:) dzisiaj wlasnie zostalem zmuszony do zmiany swiatel mijania czyli H7, kupilem Philipsy +30% jak wiekszosc doradzala na innych watkach. JEszcze nie jechalem wieczorem wiec nie wiem jak swieca:) Przy montazu faktycznie troche trzeba dlonie nagimnastykowac a malych nie mam:))) Ale mam inne pytanie. Swiatla postojowe. Wlaczam....i nic, dopiero nastepna pozycja wlacznika zapala mijania. Co moze byc przyczyna (bezpiecnzik)? I ktore zaroweczki za to odpowiadaja? Dzieki za porady! Darek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wowek_L Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 kupilem Philipsy +30% j Z wlasnych doswiadczeń Philipsy Bardzo ok, bardzo polecam! OSRAM...już nie ..dzialaja jakby były jednorazowe..tak po 1miesiac czasem 2 miesiace ;P Pewnie dzwigienka musiała sie "skonczyć", moze wystarczy rozebrac i wyczyscic...tak przypuszczam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gołąb Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 heh a moze poprostu sie spalily zaroweczki? Montowane od gory takie male jak do podswietlania tablicy rejestracyjnej. W gornej czesci lampy sa w takich malych kosteczkach z tyego co pamietam chyba sie chowaja bod ta beleczka co sa montowane odboje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dariuszt Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Hmm ciekawe, sprawdze dzisiaj czy cos takiego istnieje. Dzieki za podpowiedz. [ Dodano: Wto 18 Wrz, 2007 22:50 ] Fakt sa tam male zaroweczki:) Ale z tego co wstepnie spojrzalem to gorszy jest do nich dostep niz do mijania, z ktorymi poradzilem sobie w 10min (nawet z prawym:) ). Tak wiec czeka jeszcze gorsza robota :/ Pozdrawiam Darek [ Dodano: Pią 21 Wrz, 2007 22:14 ] Jak sie okazalo nie taka ciezka sprawa z tymi pozycjami, dzisiaj akurat podjechalem sobie do Nissana zeby podlaczyc sie do komputerka (wszystko ok ) i spytalem sie goscia jak je wyjac, okazuje sie ze wystarczy cala ta zlaczke przekrecic w jedna ze stron a nie probowac wyciagnac jak ja to robilem tak wiec tez prosta sprawa. Zaroweczki pozycyjne w nissanie po jakies 2 zl za to chcialem sobie wymienic podswietlenie regulacji ogrzewania...ehh szok, 30zl za zaroweczke!!! moze nastepnym razem uda sie gdzies indziej, teraz poszedlem za ciosem Pozdrawiam Darek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.