Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Obroty Biegu Jałowego CD20T ssnie na zimnym .... regulacja ?


Guest Bartecki
 Share

Recommended Posts

Guest Bartecki

Witam serdecznie !

 

Panowie przeglądałem forum w poszukiwaniu problemu z ssaniem na zimnym silniku z Primerze P11.144 2,0 TD i generalnie były tylko posty na temat tych zwykłych diesli

 

Po zapaleniu rano nie wskakuje mi na pułap 1100 1200 obrotow tylko odrazu na 700 czyli tak jak by nie był ssania. Objawy sa tez takie ze niekiedy po dojeżdżaniu do skrzyżowania spada mi na 500 obrotow....

 

 

czy moze ktoś to regulował w tym silniku? bo czytałem o jakiś śrubkach do regelacji tylko nie wiem czy onas sa z tym silniku??

Link to comment
Share on other sites

To cos takiego jak ssanie występuje w tym silniku? U mnie zawsze obroty są na takim samym poziomie czy jest +30 czy -30 i chyba tak powinno być:)

Link to comment
Share on other sites

Guest Bartecki

hello

 

to moze ze duzo sie naczytalem na formu o tym starszym silniku diesla dlatego pytam o to ssanie...

 

powiedz a jak jest z tym spadaniem obrotow na luzie do poziomu 500 ? jest to normalne... dodam ze po zatrzymaniu sie wracaja do normy

 

pozdr

 

BF

 

To cos takiego jak ssanie występuje w tym silniku? U mnie zawsze obroty są na takim samym poziomie czy jest +30 czy -30 i chyba tak powinno być:)
Link to comment
Share on other sites

Spadanie obrotów nie jest normalne, u mnie cały czas są na takim samym poziomie.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Nie ma żadnego ssania Pompa w CD20T jest sterowana elektronicznie za pomocą nastawnika HDK dawki paliwa Nad całością czuwa ECU oraz cała rzesza czujników rozmieszczonych na silniku Jak obroty falują to najczęściej nastawnik do czyszczenia lub pompa do regeneracji, a na samym początku do sprawdzenia filtry i przewody przelewowe pomiędzy wtryskiwaczami. Mogą być jeszcze problemy z wtryskiwaczem sterującym lub zaworem kąta wtrysku, ale to pokaże wszystko autodiagnostyka

Temat falowania obrotów był już tyle razy wałkowany na forum że powinien być zakazany na forum

 

Najciekawszy temat http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59518-p11-td-ganie-silnik-gdy-szybko-zdejmuje-noge-z-gazu/

Link to comment
Share on other sites

mam identyczny problem dolanczam sie do pytania

Juz Ci odpisywalem zebys sobie sprawdzil dawke paliwa a poza tym sprawdz czy poprawnie dziala zawor EGR. To ze zaslepiles zawor nie oznacza ze wszystko bedzie w porzadku bo jesli sie wczytasz w temat zaworu to koledzy opisuja ze maja tez po zaslepieniu takie objawy z tymi obrotami.Dobrze by bylo podjechac na warsztat i sprawdzic jakie podcisnienie daje pompa Vac. Przy 1000obr/min silnika podcisnienie ma wyniesc 86,6 KPa.Jesli i tu bedzie w porzadku i dawka tez bedzie w porzadku i zawor bedzie dzialal prawidlowo to w/g mnie bedzie pompa wtrtskowa do sprawdzenia. Z tym zaworem egr to mi chodzi tylko o to zeby Ci silnik pracowal prawidlowo. Nie obchodzi mnie zadna ekologia. Chcesz zaslepiac prosze bardzo. Chyba ze na stacjach beda sprawdzac zawartosc CO w spalinach. NIe zaszkodzi tez sprawdzic przeplywomierz . Jak sprawdzic masz na forum opisane. Nie bede sie tutaj rozpisywal na temat czyszczenia nastawnika pompy bo to tez jest opisane na forum.

Link to comment
Share on other sites

Dodam tylko, że w większości przypadków obroty są na tym samym poziomie (750), ale w zimie przy temperaturze poniżej -20 stopni C przez kilkanaście do kilkudziesięciu sekund komputer trzyma mi obroty na 1000 obr/min później spada do 750. Natomiast wahania w dół to raczej problem nastawnika dawki paliwa jak już wyżej koledzy napisali.

Link to comment
Share on other sites

U mnie podobnie jak u kolegi Baciarka. Teraz gdy temperatury są koło 0 po odpaleniu mam 750, a po rozgrzaniu spadają na 600-650. Gdy są duże mrozy po odpaleniu mam 900 obrotów/min.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tak jak kolega Baciarek opisał .

JA też mam że przy duzym mrozie mam 1000 obr a przy normalnej temp sa stałe obroty w granicach 800 bez falowania.

Link to comment
Share on other sites

Guest Damian Pawelec

Witam. U mnie tez obroty odrazu po odpaleniu ok 1000 potem +/- 750 i wszystko bylo by dobrze gdyby nie to ze primka czasem potrafi sama zgasnac(po ok 2-3 minutach. Gdy juz silnik złapie optymalna temperature ten problem zanika.Najgorzej wlasnie na zimnym silniku.prosze o pomoc

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...