marcin_77 Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 Proszę o pomoc. Jestem nowy na forum, więc jeśli były podobne tematy to proszę o info. Podczas jazdy nie ma problemu, ponieważ obroty są odpowiednio wysokie. Schody zaczynają się, gdy auto zatrzymuje się. Obroty spadają do około 600 i zaczyna trząść całym autem, przy włączeniu klimy obroty się zwiększają i trzęsienie jest słabo wyczuwalne. Byłem z tym problemem w ASO. Na komputerze wyszło, że wszystko jest w porządku. Aby sprawdzić o co chodzi zaproponowali mi rozebranie silnika. Mając nie miłe doświadczenia z ASO nie zgodziłem się na to, pomyślałem, że spróbuję dowiedzieć się coś na własną rękę co do przyczyny. Może ktoś z was miał podobny problem i może mi coś poradzić. Mechanicy z którymi się konsultowałem, mówili coś o wtryskach, a ostatni coś o głowicy, ale tak naprawdę nikt nie wie dokładnie. Najchętniej wszyscy by rozebrali i wymienili wszystko jak leci, nie dając gwarancji, że naprawią. Ten od głowicy chciał na początek 3,5 tys. (opcjonalnie 7 tys.), mimo, że tak naprawdę nie zna przyczyny. Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fenol Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 Jesli ta P12 ma silnik QG18DE, taki jak w mojej Almie N16 to obstawiam na 90% wyciągnięty łańcuch rozrządu a do tego moze byc w 10 % przepływomierz. U mnie objawy są identyczne i od czasu check engine sie zapala. Drgania na wolnych obrotach zaczęly sie po przebiegu ponad 100 kkm i nasilają sie powoli. Teraz auto ma 180kkm i powoli przymierzam sie do zmiany łańcuha i napinaczy, oraz czyszczenia przepływomierza i ogólnie całego dolotu. Tylko gdzie mozna za rozsądne pieniądze kupić dobry łańcuch? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 z tego co widze to problem masz na niskich obrotach, wiec sprawdz przede wszystkim przeplywomierz. bo tak wlasnie sie jego usterka objawia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 rozbieranie silnika, czy zdejmowanie głowicy z powodu falowania wolnych obrotów? ... dobre sobie, ... by sie dowiedzieć - jak wygląda silnik od srodka - bo zapewne panowie go nigdy od tamtej strony nie widzieli NIE JEDź więcej do takich mechaników. Zmierz kompresję - jeśli jest OK niech po pierwsze - nikt nie tyka głowicy - raz ją zdejmiesz i będziesz potem tylko miał kłopoty - dmuchanie uszczelek i takie tam. Co do przepływki i łańcucha to się zgadzam z przedmówcą. Możesz zrobic jeszcze pomiar spalin. Rozumiem, że spalanie i moc OK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DARIO Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 Posiadam tez p 12 i mam taki sam problem mi poradzili ze moze to byc przepustnica ale na 100 nikt nie był pewien poczekamy na dalsze komentaze moze cos z tego wyniknie pozdrawiam...... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Elraf Opublikowano 4 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 Wiesz co ja jestem posiadaczem sunny N14 z silnikiem diesla 2,0 (był ładowany również do primerek i chyba almerek też) i tak sobie trzęsie faktycznie na wolnych obrotach-drga również gałka od zmiany biegów. Koło Tesco widziałem primerkę jak jakiś facet dieselka odpalał i było to samo. Jestem w stanie stwierdzić że to normalne. Przez zakupem ktoś mnie na forum powiadomił że na wolnych obrotach troszkę trzęsie silniczkiem. Ale ja mam swojego sunny N14 dopiero koło 1 miesiąca więc ekspertem nie jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 4 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 Wiesz co ja jestem posiadaczem sunny N14 z silnikiem diesla 2,0 (był ładowany również do primerek i chyba almerek też) i tak sobie trzęsie faktycznie na wolnych obrotach-drga również gałka od zmiany biegów. Koło Tesco widziałem primerkę jak jakiś facet dieselka odpalał i było to samo. Jestem w stanie stwierdzić że to normalne. Przez zakupem ktoś mnie na forum powiadomił że na wolnych obrotach troszkę trzęsie silniczkiem. Ale ja mam swojego sunny N14 dopiero koło 1 miesiąca więc ekspertem nie jestem. przeczytales temat postu ?:> P12, w P12 nie bylo 2.0 diesla nie ta primerka. a co do tematu to ja nadal obstawiam padnieta przeplywke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.