Guest Vampir Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Mam pytanie,gdzie można kupić używaną sondę lambda do N-13 1.6 SLX z 88r?Ewentualnie zamiennik do tego modelu (żadna uniwersalna ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sonar Posted October 7, 2006 Share Posted October 7, 2006 Daj spokuj z uzywką . Jaką masz pewnośc że będzie sprawna. Taka oszczędnośc nie ma sensu. Najlepiej kup NGK .Wiem ze jest droga, ale sonda steruje całą praca silnika ma wpływ na zuzycie paliwa , osiągi i jego trwałość. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vampir Posted October 7, 2006 Share Posted October 7, 2006 Wczoraj kupiłem NGK za 220 zł.,w poniedziałek ją wymienię i mam nadzieję,iż bedzie dobrze 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Snafu Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 ja w swojej k10 miałem 1 przewodową sonde ale nie sprawą i wymieniłem ją na 1 przewodową z opla nówka kosztowała mnie 80 zeta :] i śmiga jak mażenie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vampir Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 U mnie niestety jest 3 przewodowa :? więc i cena jest adekwatna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka_sz Posted October 9, 2006 Share Posted October 9, 2006 Jak bedziesz ja wymienial w poniedzialek czyli dzisiaj to daj jak to dziala. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MariuszH Posted October 9, 2006 Share Posted October 9, 2006 Ja też chciałbym wymienić "dla spokojności" sondę lambda ( przy moim gaźniku jest jednoprzewodowa ). Ale boję się to ruszyć czy wogóle da się wykrecić ta stara. Słyszałem o tak zapieczonych sondach że nie dawały się wykręcić. :? Pozdrówko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
supernissanb12 Posted October 9, 2006 Share Posted October 9, 2006 Nową sonde najlepiej wkręcić smarując wcześniej specjalneą wazeliną, dzięki której później będzie ją mozna wykręcić. Po pewnym czasie jak skoroduje to bez tej wazeliny zwykle są kłopoty z wykręceniem . Nie wiem czy z nową sondą jest w komplecie taka wazelina czy nie? Napisz VAMPIR czy z sondą dostałeś taką wazeline sam jestem ciekaw. Dokładnie nie pamiętam nazwy ale wyczytałem na forum o tym, może chłopaki przypomną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vampir Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 No więc tak Sondkę wymieniłem i jest wszystko cacy ,byłem sprawdzić u diagnosty.Żadnej wazeliny w komplecie nie było i nikt mi nic na ten temat nie wspominał.Co do wymiany ,to miałem spore obawy,czy da się ruszyć starą ( była od nowości ,a mam w tej chwili 193 tys.przebiegu,przebieg oryginalny i udokumentowany ).Ku mojemu zdziwieniu rano przy zimnym silniku wykręciłem ją od razu bez najmniejszego problemu Razem z rozpięciem kostki zajęło mi to niecałą minutkę.Nie ma co,byłem mile zaskoczony,tym bardziej,iż znajomy w omedze usuwał sondę przy pomocy palnika Po raz kolejny przekonałem się,iż nie ma to jak japońska technologia 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka_sz Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 A jaka sonde zastosowales? znalazles zamiennik oryginalu? Czy to nie przypadkiem byla taka sonda w oryginale jak ta tym zdjeciu http://www.rockauto.com/ref/Denso/Detail2....234-3120_bw.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vampir Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Kupiłem NGK zamiennik konkretnie do tego modelu silnika.Troszkę mnie kosztowała,ale.....nie żałuję 8) Było warto! Nie chciałem żadnych sond uniwersalnych,bo to z reguły padaki i tylko szkoda kasy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka_sz Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 No niewiele sie z tej Twojej odpowiedzi dowiedzialem. NGK tez sa uniweralne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vampir Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 Od dzisiaj jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana Skyline :grin: W związku z tym odsprzedam w dobre ręce mojego Sunny ( stan super ),zero rdzy,silnik b.dobr,oryginalny piękny lakier w szarym metaliku,książka serwisowa z niemiec i z polski.Udokumentowany przebieg 192600 km.Oczywiście mowa o N-13 1.6 SLX w sedanie z 1988r. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest edison19 Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Czy oznakami zepsutej sondy lambda moze byc dlawienie od 2,5 tys obr?ponadto wzroslo zuzycie paliwa i wydowywa sie dym z rury(no i sadza na tlumiku). Dodam ze poprzedni wlasciciel spawal cos w tlumikach i nieodlaczyl akumulatora!w/g mnie zepsuta.Co wy na to>? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest edison19 Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 A Brakujace 10%? dzis wymieniam sonde.za 3 przewodowa uniwersalna jakiejs japonskiej firmy wolaja 126zl.ciekawe czy pomoze... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
z2maciek Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Jak sonda była stara, wymienić jej nigdy nie zaszkodzi, a raczej pomoże. Zawsze nowa działa znacznie precyzyjniej niż kilkunastoletnia, a dla pracy silnika ma to znaczenie niewątpliwe. Żeby mieć pewność czy stara sonda faktycznie jest przyczyną problemów, trzeba by ją pomierzyć tzn sprawdzić przebieg napięcia na niej w czasie pracy silnika. Co do uszkodzenia przy spawaniu: zdecydowanie nie. W ten sposób sondy uszkodzić się nie da, a raczej pierwszym co by w razie przepięcia szlag trafił to komputer ecu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest edison19 Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 ehhh.Chcialem dzis wymienic sonde ale co sie okazalo to uniwersalne g**** ktore porobowali mi wcisnac wogule nieprzypomina mojej sondy.Troszeczke poczytalem na ten temat.hmmm w pierwszej kolejnosci musze sprawdzic dzialanie tej sondy pod oscyloskopem...bombel ciekawostka jest to iz mierzylem cisnienie na garach i wynik jest dziwny otoz na 1cylindrze 10, drugim 12 trzecim 12 i czwartym tez 12.Modle sie oto aby to byla jednak sonda.Samochod jest moich rodzicow a ja proboje nadac mu pierwotny blask.Oni sa drugimi wlascicielami samochod jest ladny i do czasu defektu zbieral sie niesamowice...teraz niestety ogranicza mnie 2.500 obr/min. Do niedawna gdy silnik byl zimny pracowal w calym zakresie obrotow,teraz nawet na zimnym dlawi sie...oby to byla sonda.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest edison19 Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 tzn samochod byl kilka razy przez mamuske przegrzany bo chlodnica byla nieszczelna i zagotowal sie jej pare razy!ale nic niewskazuje na uszczelke...tzn teraz chlodnica jest zrobiona i temp jest normalna pozatym nieubywa czynnika chlodzacego... [ Dodano: Nie 08 Lip, 2007 20:13 ] Chłopaki Pomóżcie! Mam woltomierz i chce sie podlaczyc pod sonde aby miec pewnosc czy jest zepsuta.Co mam od co podlaczyc.przypominam ze mam 3-przewodowa sonde.(Bialy-czerwony-czarny) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
supernissanb12 Posted September 1, 2007 Share Posted September 1, 2007 Odświerze temat. A więc ostatnio pojawiły sie u mnie problemy z wolnymi obrotami na zimnym silniku (np. rano). Odpalam a obroty ok.1000 potem spadają i spadają aż gaśnie . Coś nie tak- w wolnym czasie sprawdziłem sonde lambda. A więc gazu 2500obr/min oscyluje napięcie od 0-1.2V nie wiem czy nie ma już dużych opóźnień ale jednak sygnały są. Myślałem że to nie to. Ale pewny jestem na 100% teraz co było problemem. Wtyczka łącząca sonde z ECU. Mianowicie kontakt sray, psik i juz po kłopocie. Ewidentny brak styku. Warto to sprawdzać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gumismj Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 Panowie czy znacie jakiś prosty sposób na sprawdzenie sondy lambda. Czytając wasze wypowiedzi i widząc objawy występujące w moim sunniaku 1,6 12V mam obawy o to iż czeka mnie wymiana owej sondy. Martwi mnie to iż gdy silniczek wkręca się na 2000 obrotów to dławi się, ale jak przekroczy tą fatalną liczbę śmiga dalej bez problemów. Czy to wina sondy. Doradźcie mi coś. pozdrawiam. :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
supernissanb12 Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 Czytając wasze wypowiedzi i widząc objawy występujące w moim sunniaku 1,6 V12 mam obawy o to iż czeka mnie wymiana owej sondy. V12 - to musi być jakiś mało znany u nas silnik :diabel2: Kiedy się dławi? Jak jedziesz np. na 1biegu masz 2000obr/min i wciśniesz mu do dechy czy delikatnie go chcesz wkręcić? Jeśli to pierwsze to pompa paliwa już nie daje tego ciśnienia co powinna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gumismj Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 dławienie występuje raczej na wyższych biegach 3;4 i przy delikatnym wkręcaniu go na obroty. jak mu depnę raczej jest to nie wyczuwalne ( albo bardzo słabo ), no i na rozgrzanym silniku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pers Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 jeśli mowa o sondach to mam dwie na zbyciu 1.6 12V z Sunny Coupe B12,sprawne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siwy26 Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 pers, witaj po ile masz te sondy bo potrzebuje moja nawalila i dosc ostro szwankuje jesli mozesz to daj mi znac jak najszybciejdzieki wielkie z gory Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pers Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 siwy26, postawisz dobrego browara to Ci je wyśle obie,no i + wysyłka, tiri tiri dam :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.