Dominik14 Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Witam.Zastanawialem sie nad usunieciem kata z mojego sunny n14 1,4 16v gaznik elektr.Chcialbym sie dowiedziec jakie by byly tego plusy i minusy.Z gory dziekuje za odp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 delikatna porpawa osiągów, moze dojsć do metaliczengo nieprzyjemnego brzęczenia jeśli zastąpisz go rurą - najlepiej w jego miejsce zastosować jakiś tłumik przelotowy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dominik14 Posted October 11, 2006 Author Share Posted October 11, 2006 A co bedzie ze spalaniem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Ankiete trzeba by przeprowaidzić, w przypadku mojej Priemry P10 z SR20De Spadło, w przypadku Shoguna Priemry P11 z SR20De niezmieniło się... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dominik14 Posted October 11, 2006 Author Share Posted October 11, 2006 Czyli wywalenie kata ma same plusy i nie ma co sie zastanawiac? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 jasne... zwłaszcza w twoim przypadku - gaznik i pewno spory spory przebieg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dominik14 Posted October 11, 2006 Author Share Posted October 11, 2006 Przebieg na liczniku ok 190000 ale w rzeczywistosci pewnie ze 100000 wiecej ale silnik zdrowy i ani grama oleju nie bierze(japonczyki gora).Czytalem na forum ze inni tylko te wklady wybijali zostawiajac troche po brzegach czy tak moze byc?Kurde nie moge otworzyc tej fotki nadplanowego kata wiec jakby ktos mogl zamiescic to bede wdzieczny.Ps.Znajomego sunny 1991 r mial ponad 600000km jak go sprzedal i jedyne co bylo do roboty to zawieszenie a silnik zyleta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 jeden kat jest na dole kolektora wydechowego (taka puszka) a drugi normalnie. mozesz wybic wklad ze srodka i sprzedac ;] ponoc niezla cena. to ze silnik ci ladnie chodzi nie znaczy ze kat jest ok. pewnie juz jest niezle zapchany i ogranicza przeplyw. spalanie nie wzrosnie. chyba ze przez to ze bedzie lepiej jechac czyli bedziesz bardziej dociskal bo jest fajnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dominik14 Posted October 11, 2006 Author Share Posted October 11, 2006 Wielkie dzieki za pomoc chlopaki.W wolnej chwili sie za to wezme i dam znac jakie efekty to przynioslo.Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cerber Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 W N15 po wyczyszczeniu wnętrza podniósł się znacznie poziom hałasu. Takie małe dodatkowe info !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 W N15 po wyczyszczeniu wnętrza podniósł się znacznie poziom hałasu. Takie małe dodatkowe info !! ja czegos takiego nie zauwazylem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
supernissanb12 Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 U mnie zauważyułem ostatnio że przy przekroczeniu 3500-4000 ob./min silnik wydaje taki metaliczny dźwięk jaki daje sie zauważyć przy 16 zaworowych silnikach. Ale wiem że to sie nie dawno pojawiło.Powyżej 4000obr./min. to juz słychac taki zajefajny hardkorowy dźwięk. Nie wywaliłem kata ani nie przebijałem go.Właśnie czy ta metalowa tzw. puszka jak INC napisał to tez kat? Wydech cały albo jest jeszcze orginalny (oprucz końcowego tłumika oczywiście) lub wymieniany, wkażdym bądź razie napisy NISSAN są na katalizatorze rurach i końcowym tłumiku też.Wcześniej tego dźwięku nie słychać było . Myśle że on powstał bo niedawno musiałem wymienić kawałek rury za katem w stronę końcowego tłumika( nie było do czego przyspawać) i jest troche cieńsza niz orginał. Poza tym kat może juz przypchany jest znacznie i może dlatego. Mysle że albo przed albo po zimie wywale kata i zmienie rury. Piszcie co myslicie? COOBCIO wypowiedz sie -ekspercie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 supernissanb12, sprawdz tez wieszaki od wydechu, czy sie gumy nie rozciagnely. u mnei to wlasnie jest przyczyna (wedlug tlumikarza) ale nie mam jakos weny zeby to zrobic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dev02 Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 jasne... zwłaszcza w twoim przypadku - gaznik i pewno spory spory przebieg. a czy jak mam wtrysk i nie az taki duzy przebieg (w granicach 130 tys km) tzn przebieg silnika ma cos w tych granicach buda ma kolo 100 tys wiecej to tez warto ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucyas Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 chłopie tnij. i sprzedaj na złom. tylko uwarzaj na zdzierkie złomy. minimum wezmiesz za niego 180zł ześ wygrzebał temat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tonek Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 ja mam w dowodzie wbity "kat" i na przeglądzie nie popuszczą kontroli spalin, ostatnio przyjechałem zimnym autem - bo niedaleko - i dopiero po rozgrzaniu spaliny wyszły ok, więc jak to jest po wycięciu kata??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucyas Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 mi sie jeszcze nie zdazyło zeby badali mi spaliny ja tez mam w dowodzie wbity kat i zamiast kata wstawiłem przelotowy i wyglada jak kat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest walazzios Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 mi sie jeszcze nie zdazyło zeby badali mi spaliny ja tez mam w dowodzie wbity kat i zamiast kata wstawiłem przelotowy i wyglada jak kat ok, mozna :] , nasze sloneczka sila rzeczy musza byc stare wiec i katy sa skatowane i zdaje mi sie ze lepiej wyciac............... ale........ po zdjeciu kata na pewno spaliny sa duzo gorsze, ile to nie mam pojecia...... co do kontroli to moi starzy byli kontrolowani jakies 9 lat temu, tak to nie slyszalem zeby kogos kontrolowali, ale jak pojedziesz za granice na wakacje i skontroluja to bedziesz mial kuku, tego sie boje, nie mysle juz nawet o przejezdzie przez niemcy z tego co mi wiadomo bez katalizatora nie mozna wjechac do zadnego miasta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tonek Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 rozwinę motyw badania spalin u mnie, otóż przy pierwszym pomiarze (praktycznie "na zimno") miałem wartość (nie pytajcie czego wartość, bo nie wiem ) ok 140. Klient mówi, że przy nowym kacie jest praktycznie 0, a dopuszczalna wartość to 100. Jak nieco przygazowałem chwilkę, żeby go rozgrzać, to spadło do ok 30, więc chyba nieźle jak na 13-letni katalizator..... Wydaje mi się więc, że jest jeszcze dobry a propos, badania robię w PZMOT i tam przynajmniej w rzeszowie badają spaliny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
z2maciek Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 Raz już o tym pisałem, pewnie paru osobom podpadnę ale pomyślcie w tym temacie o jeszcze jednej rzeczy... Wszystko fajnie, wywalamy katalizatory, zyskujemy jakieś śmieszne trzy lub pięć koni mocy, ale już nie interesuje nas to, że trujemy kierowców jadących za nami, przechodniów, rowerzystów itp... Jak stoję za takim gościem który nie ma katalizatora, szczególnie jak jedzie na benzynce a nie na lpg to wali jak cholera (mimo że to co najgorsze czyli CO nie ma zapachu...) Silnik o zapłonie iskrowym, bez katalizatora, emituje w zależności od stanu pracy od niecałego procenta nawet do ładnych paru % CO w spalinach, nie mówiąc o niedopalonych węglowodorach HC i drażniących tlenkach azotu. Katalizator sprawnie działający redukuje te emisje o dwa rzędy wielkości (około stukrotnie). Katalizator stary oczywiście robi to mniej sprawnie ale nadal znacząco (sprawdzałem analizatorem w swoim sunny 17 letnim). Więc jeśli nie macie totalnie gdzieś zdrowia innych użytkowników drogi, pomyślcie dwa razy zanim wywalicie kata. Nie wk...wia was jak jedzie ikarus i pakuje w twarz kłębami czarnego dymu ??? Tlenek węgla z aut bez kata nie śmierdzi ale jest dużo bardziej szkodliwy... Sorry za dosadność ale takie podtruwanie ludzi po to by zyskać 4 konie mechaniczne to dla mnie przejaw zwyczajnego buractwa - o ile oczywiście ktoś to robi świadomie. A ten kto robi nieświadomie - po przeczytaniu tego posta - mam nadzieję że sobie coś uświadomi i przemyśli temat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kevin1986 Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 temat wałkowany 20 razy i nie wywalony a spytaj o jakieś nowości to zaraz wywalają ;/ ehhh tak nawiasem pisząc nic nowego się tu nikt nie dowie ;/ smutne ale prawdziwe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tonek Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 z2maciek - popieram w pełnej rozciągłości, Kevin1986 - a ja się wielu rzeczy z forum dowiedziałem..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marecki_1966 Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 podtruwanie ludzi po to by zyskać 4 konie mechaniczne to dla mnie przejaw zwyczajnego buractwa BRAWO!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest walazzios Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 ja myśle ze hamstwo to nie jest wyciecie kata i trucie tylko ta bezkarnosc, to jest glupia sytuacja kiedy mozna zyskac wymierne korzysci (bo spalanie spadnie) i ladniejszy pomruk silnika albo i tego nie zyskac i jezdzic na katalizatorze a jak sie rozwali to za grube pieniadze kupowac nowy podczas gdy nikt tego nie sprawdza ogolnie rzecz biorac hamskie jest to ze policja nie sprawdza tego, powinny byc wysokie kary a nie ma, skoro wszyscy do okola maja to miec za free a ja mam sie meczyc dla zasady to tez cos nie tak, tu chodzi o sumienie czy srodowisko? uwazam przy tym zasade: albo wszyscy albo nikt - bo wszyscy musza byc rowni wobec prawa co do trucia......... nie oszukujmy sie, niektorzy w domach jednorodzinnych pala smieciami zamiast weglem ........... wylewanie sciekow , wyrzucanie smieci do lasu......... sa gorsze rzeczy ja uwazam ze bardziej burackie sa zachowania niektorych kierowcow, tuning, brawurowa jazda i debilizm ludzi na drogach (nie tylko kierowcy) [ Dodano: Czw 22 Maj, 2008 23:07 ] ogólnie jestem za tym żeby do polski wjechala policja z niemiec i zeby tak nap***** mandatów w ojro bmw-dresom calibro-wiesniakom i innym wykrętom tak zeby juz nie bylo ich stac na zakup samochodu [ Dodano: Czw 22 Maj, 2008 23:08 ] no a za ta kase mozna by poremontowac drogi pod nasze słoneczka :030: :030: :030: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dev02 Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 policja z niemiec.. dobry pomysl.. wysokie mandaty tez dobryy... ale zauwaz na co stac niemcow a na co stac.. Polakow... tutaj kombinowanie nie skonczy sie szybko... a ze wszyscy albo nikt.. od kogos sie musi zaczac jak kazdy tak bedzie mowil to nigdy sie to nie skonczy, przecietny Kowalski bedzie wolal szukac oszczednosci jakichkolwiek i gdziekolwiek tak dlugo jak bedzie mu sie to oplacac.. a wiadomo ze jak bedzie zarabial pare razy wiecej niz teraz to nie bedzie mu sie nawet chcialo bawic w takie rzeczy jak wycinanie kata - kupi po prostu drugi apropo buractwa i brawurowej jazdy to juz troche inna bajka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.