Tomaszek Opublikowano 14 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2006 Witam Szukając jakieś almerki lub primerki wpadł mi w ręce tanio kombiak z klimą za to tylko 1.6 Przebieg nie miał dla mnie znaczenia 168 tys. km choć myślę że był sporo zaniżony :? A to było na gazie totalnie zamulone ale jest już lekka poprawa :wink: W miarę jedzenia apetyt rośnie więc pomału coś dłubie aby to lepiej jechało Ponieważ żona znając moją pasje do dynamicznej jazdy nie daje mi zmienić na 2.0 Więc trochę zmodernizowałem swoje nismo dość powiedzieć że na gazie jak kupiłem To 160 i nic więcej :shock: obecnie dobiłem do 190 ale chce uzyskać 200 km/h Oto moje zmiany na 2006r : Usunięty kat. Zatkany EGR Przyspieszony zapłon Filtr stoszkowy + dolot z za halogenu Fi 80mm. Blos czyli gazniczek do gazu(nie dławi dolotu tak jak mikser) Nowy reduktor 140kw. Opony 195/60 Amory na Bilsztein No i po tej kosmetyce hamownia wypluła: Ponieważ wykres mi nie imponuje na gazie 96.8HP i 133 Nm porównując np. z qoaqo 120HP 158Nm Primera jest ciężkim samochodem 1355 kg. Musze coś z tym zrobić aby uzyskać ze 120HP 160Nm z 1.6 albo i więcej A lubię trochę sam pogrzebać, pogłowie chodzi mi coś takiego pomysły: Zmiana głowicy i wałków na ostrzejsze z amerykańskiego nissana sentry Splanować głowę + porting a może zawory na dwa kąty? Zmiana kolektora ssącego na większy z nissana sentry Zrobić kolektor wydechowy 4-2-1 z kwasówki A może cały wydech na luźniejszy z kwasa Wystroić wszystko STM6 Zrobić rozwiert bloku na 1.8 Wymiana dopływu gazu na fi 8mm z obecnych 6mm. regulowane kółko rozrządu Można by to jeszcze uturbić ale to już spory koszt założenia i utrzymania. W celu realizacji planów zakupiłem amerykańskiego nissana sentre 94 r. automat W katalogach jakie posiadam znalazłem takową informacje co do sentry 94r. 107HP 150Nm Wartości nie imponujące ale na pewno w porównaniu do obecnego stanu na benzynie 98.5HP 135Nm to będzie znacząca poprawa. Duża przeszkodą poza oczywiście $$$ jest brak czasu na samodzielne mody Idzie zima może będzie więcej czasu Kolektor wydechowy + reszta z nierdzewki już się tworzy A tu po zamontowaniu go Nie jest to żadna rewelacja ale prawie wszystko samodzielnie wykonane daje dużo satysfakcji A to poprawa kolektora ssącego- obecnie po wymianie silnika na jakiś z angola bez dotykania głowy wygląda tak mody jakie sa obecnie to- -kolektor mojej roboty+ cały wydech 2cale -kolektor ssący z sentry -wałek ssący z sentry -przepustnica fi60 z primery 2.0 z P11GT -przepływka w obudowie fi80 z P11 -blos do góry nogami + reduktor 140Kw -dolot zimnego powietrza fi80 na stożku w obudowie mojego pomysłu te zmiany spowodowały że na gazie jest zarombista rużnica na kożyść ale na Bp nie jedzie wogule ze względu na zbyt ubogą mieszanke :/ więc.. plany na najbliższe dni -wskakóje sekwęcja co by udrożnić dolot najlepiej jak się da -regulowane kółko rozrządu jest zamówione zostaje to założyć i wystroić trzymać kciuki za Coobcia co by tak stroił aby 120KM i 160Nm pękło :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 14 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2006 brawo brawo.Widć seria GA przeżywa drugą młodość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 14 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2006 Jak tak teraz myślę to przy licznikowym przebiegu 185tyskm. a rzeczywistym prawdopodobnie większym może 300tys. To moc na Bp 98.5 HP nie jest taka zła. Twarde te silniki nissana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 14 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2006 porównując np. z qoaqo 101HP 140Nm juz nie aktualne swoja droga az sie boje co bedzie jak dasz silnik z sentry, musze dzialac bo "konkurencja" nie spi :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 14 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2006 Tomaszku bardzo zdrowa seria CI wyszla na beznynie - Blos zabrał z niej maksymalnei 2 konie, nie dziwne że jak mialeś mikser to auto ani na benzin alni na lpg nie chcialo ciągnać jak nalerzy Ps. jestem cholernie ciekaw co wniesie nowa glowica i kolektor ssący super by bylo jakby moment był jak u Goago 150Nm i jakieś 110Km. Czekamy czekamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 14 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2006 110Km. magiczna liczba przy ga16de Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 15 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2006 110Km. magiczna liczba przy ga16de Eeee tam magiczna w katalogu jaki mam na 97r Oferta na rynek Japoński - :shock: Sunny 1.6 120HP przy 6400obr. i 155Nm przy 4400obr. A 1.8 140HP :shock: I sentra w katalogu na94-5 r. 107HP i 150Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 ten 1,8 to już był SR... Ps. Tomaszek jak tam idzie wymiana motoru ? Ciekawe ile konia i niutona ukarze hamownia - czekamy czekamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Tomaszek, a może nie musisz ściągać głowicy żeby mieć zmienne fazy... sprawdzałeś czy są jakiekolwiek różnice w głowicy poza wałkami, pokrywą wałków i pokrywą rozrządu? jakbyś mógł zamieścić foty silnika od strony rozrządu byłbym wdzięczny :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 23 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Tomaszek, a może nie musisz ściągać głowicy żeby mieć zmienne fazy... sprawdzałeś czy są jakiekolwiek różnice w głowicy poza wałkami, pokrywą wałków i pokrywą rozrządu? jakbyś mógł zamieścić foty silnika od strony rozrządu byłbym wdzięczny :wink: Jak to zmienne fazy to sentra je miała :shock: myślałem że to by było oznaczone jako VE Niestety remont domu się przedłuża ze względu że pracuje często po 12h Więc nic jeszcze nie działałem ale za jakieś 3 dni skącze to znaczne pełną parą Pobieżnie to wałek ssący ma 40.6-7 mm na suwmiarkę sprawdzane jeszcze w W-wie Ale ciężko dokładnie zmierzyć bo ciągle się żle ustawia W prawdzie ssący ma adapter (nie wiedziałem po co) Nic jeszcze nie rozbierałem więc dziś nie dysponuje zdjęciami poza tym Widać filtr powietrza + przepływomież jak w 2.0 Nie chce rezygnować z zasilania beną więc myślę założyć przepustnice z mojej primy bo ma przepływke Do tego obecny stożek , może aparat zapłonowy też z mojej primy Zobaczymy przy rozbiórce A kolektor wydechowy jest bez gruchy ale za to z EGR i marną rurą wydechową fi 37 wewnątrz Więc koniecznie muszę coś dorobić lepszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Kożystaj z dolotu i przepływki tej którą masz w nowym silniku - przełóż także ECU z tego silnika, na pewno będzie miało inne mapy niż w starym kompie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 23 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Kożystaj z dolotu i przepływki tej którą masz w nowym silniku - przełóż także ECU z tego silnika, na pewno będzie miało inne mapy niż w starym kompie... Dolot to szajs jak w 1.4 zrobię fotkę a przepływka ma w środku zwężkę jakieś fi 50 odpada mój obecny lepszy Za to nad ECU można pomyśleć ale jeszcze nie wiem gdzie jest i jak to zrobić :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Ecu co masz w Serenie będzię się jedynie poprawnie sprawował przy przeplywce z sereny. zwęrzka 50mm w niczym nie przeszkadza, SR20 mają zwęrzki FI 50mm i bez problemu osiagają po 170KM... Ecu masz w konsoli środkowej - zdejmij plastikową zaślepkę po jego obu stronach (jedna sasiaduje przy pedale gazu a droga jest po drogiej stronie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 23 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 To już wiem gdzie szukać ECU [ Dodano: Pią 27 Paź, 2006 ] No wreszcie wiozłem się za budowę kolektora wydechowego Dziś została wykonana flansza z blachy 10mm bo taka mi w pracy wpadła w ręce [ Dodano: Sob 28 Paź, 2006 ] Nareszcie ruszyły prace nad demontażem kolektorów sentry Wprawcie miałem tylko półtorej godziny czasu ale już coś widać Silnik był zalany olejem 20/40 tak na metce pisało to chyba minerał zostawił po sobie nagar Tomaszek, a może nie musisz ściągać głowicy żeby mieć zmienne fazy... sprawdzałeś czy są jakiekolwiek różnice w głowicy poza wałkami, pokrywą wałków i pokrywą rozrządu? jakbyś mógł zamieścić foty silnika od strony rozrządu byłbym wdzięczny :wink: Na razie takie zdjęcie po zdjęciu pokrywy zaworów [ Dodano: Sob 04 Lis, 2006 ] Ps. Tomaszek jak tam idzie wymiana motoru ? Nareszcie znalazłem dzisiaj chwilę i o to rezultat Teraz rozprzęglić i zdemontować głowę A potem obróbka i do primy :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 O Kurczaki postęępy widze do potęgi !! Gratki !! Widziałeś jak koledzie duzo dała zmiana wydechu plus kolektor 4-2-1, jak się postarasz to 120KM przekroczysz trzymam kciuki - projekt bardzo pionierski Ps. na potęge zasyfiony ten silnik z Sentry, widać że ktoś ten olej bardzo żadnko zmieniał obstawiam że co jakieś 15tyś km - szkoda motoru ;/ Dbaj o niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 10 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Zobaczcie różnice między sentry 1.5 cala a mój zakup 2,25 cala Dodatkowo moja obecna rura na tym właśnie kolanku jest zagnieciona do sirotka co dodatkowo zmniejsza przepływ :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 hehe różnica nie mała, 2,25 wydech to taki mialem w swojej 2.0 primce Przy seryjnym kolektorze taki wydech by wiele poprawił... Przy 4-2-1 z grubszych rurek nie wiem czy nie za luźno będzie, w sumie to na orginalnych wałkach nissana to takie są krótkie czasy współotwarcia żę można i 3 cale dać - terz będzie lepiej niż na seryjnej słomce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 10 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 A kolektor będzie 4-1 czyli pierwsze 1.5 łączone podobnie jak u Jordi i dalej 2.25 To 2.25 będzie wchodzić do sirotka katalizatora tam flansza i reszta już z 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 2.0 ma średnicę zaledwie 46,5mm to mało trochę ale zawsze ciut lepiej jak fabryka... Jak to ogarniesz to zmierzymy i będize iwadomo co z takiej hybrydy wyszło Holera jak te silniki z rodziny GA się rozwijają, no no [ Dodano: Pią 10 Lis, 2006 ] a TOamszek 2,25 cala to jest 57mm a Ty masz rurki 60,3mm to jeszcze grubiej łoja - jakies turbo w przyszłości wleci czy co ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 10 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 2.0 ma średnicę zaledwie 46,5mm to mało trochę ale zawsze ciut lepiej jak fabryka...Jak to ogarniesz to zmierzymy i będize iwadomo co z takiej hybrydy wyszło Holera jak te silniki z rodziny GA się rozwijają, no no [ Dodano: Pią 10 Lis, 2006 ] a TOamszek 2,25 cala to jest 57mm a Ty masz rurki 60,3mm to jeszcze grubiej łoja - jakies turbo w przyszłości wleci czy co ?? Tak ja mam 60.3 Turbo czemu nie to zależy od ciebie ile za takowe zaśpiewasz Naprawdę 2.0 ma 46.5 :shock: chlera :evil: ale po zewnątrz czy wewnątrz :?: Bo jak po zewnątrz to chyba zakombinuje zo samego ostatniego poprowadzić tą moją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 po zewnatrz ma 46,5mm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 10 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 po zewnatrz ma 46,5mm... W takim razie zamawiam fi 50 x 1.5 nierdzewna i będę walczył jak lew Koszt będzie i tak niższy jak oryginału z 2.0 nie licząc mojej pracy Zostaje pytanie co do ostatniego brać z 2.0 czy coś innego kombinować :?: a ma być cicho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Kurcze moim zdaniem najlepiej by było jakby od kolektora po sam koniec szła rura 52x1,5... bez tego zgrubienia na początku. Żeby było cicho to bym dopasował końcowy tłumik od jakiegośauta o duzej pojemności np. MAXIMA 3.0... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 11 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 I pomalutku są postempy dzięki wolnej sobocie Dzisiaj rozsprzęgliłem, dorwałem się do wałków i zrzuciłem głowę :grin: Tuleje są w idealnym stanie ale po głowie chodzą mi już takie z 1.8 A teraz czas na portig będzie co poprawiać Zarówno w głowicy jak i kolektoże ssącym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 No jest jest co poprawiać, z tego co wyczytałem na googlach porting GA16 daje o wiele lepsze przyrsoty jak w SR20, szczególnie polecali wypolerowanie na lusrko kolektor ssący... [ Dodano: Sro 15 Lis, 2006 ] Tak się uważniej przyjrzałem temu zdjęciu: http://i41.photobucket.com/albums/e295/tom...11/IMG_1398.jpg I zaówarzyłem że nie do końca masz odseparowaną odmę od dolotu, część która idzie od pokrywy zaworowej do kolektora ssącego musi zostać zaślepiona od strony kolektora, w takim wypadku jak na ilistracji silnik ssie CI lewe poweitrze nie zmierzone przez przepływomierz powietrza i omijające blosa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.