Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Czujnik spalania stukowego SR20


Guest roberttrebor1
 Share

Recommended Posts

Guest roberttrebor1

Rok temu kupiłem sobie Primerę kombi 2.0 96 KW z 1998r. Od początku przyspieszając gwałtownie silnik nie równo wchodził na obroty (podejrzewałem świece i kable ale to nie to). W między czasie założyłem gaz i pomykałem głównie na nim. Dało się również odczuć , że pomiędzy 2500 a 3000 obrotów przyspieszając bardzo gwałtownie trochę szarpie jednak nie tak jak na benzynie i dało się to znieść. Obecnie po roku użytkowania ten stan się pogłębił, szarpie na gazie i bardzo szarpie na benzynie szczególnie na zimnym silniku także silnik w tym zakresie obrotów pracuje głośniej coś jakby się tłumik przepalał (chociaż jest zrobiony). Zrobiłem diagnostykę na "marelli" ale nic nie wykrył i mechanik uznał że to wina nieużywanych na benzynie wtrysków. Przejachałem zbiornik benzyny ze środkiem czyszczącym układ i nic. Zrobiłem więc autodiagnostykę i wyskoczył mi błąd 34. Według mnie awaria czujnika spalania stukowego może być tego przyczyną. Co sądzicie? Proszę o opinię. Jednocześnie zgłaszam chęć zakupu używanego czujnika (na nowy mnie nie stać).

Link to comment
Share on other sites

u mnie błąd 34 pokazywał sie cały czas - ale ostatni tłumik miałem padnięty i jezdziłem tak 3miesiace w końcu znalazłem tłumik i założyłem - błąd zniknał!!! potem padła łącza eleastyczna i znów to samo - bład34

Sprawdz wydech jak to nie pomoże to moze odepnij akumulator na kilka godzin potem go podłacz i odpal auto - niech chodzi na jałowym do zagrzania - nie ruszaj ani zapłonu ani przepływki czy innych pierduł po podłączeniu aku - zrób to przed wyłączeniem - żeby miec pewność że komp sie zresetował i wczytał mapy od nowa potem sie przejedz i zrób autodiagnostyke

 

Jeżeli dalej będzie sie pojawiał to znaczy że padł czujnik albo gdzies kabelek sie ułamał.

 

Czujnik stuku kupisz na szrocie - żadko wiedzą co to takiego jest i sam musisz im pokazać - ściemniaj że to taka pierdoła to za 20zł wyrwiesz :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Stranger
Według mnie awaria czujnika spalania stukowego może być tego przyczyną. Co sądzicie? Proszę o opinię.

Moim skromnym zdaniem awaria czujnika spalania stukowego nie jest przyczyną Twoch problemów. Niesprawność tego czujnika nie powoduje takich objawów.

Tak nawiasem mówiąc, to uszkodzenie tego czujnika ma bardzo duży odsetek jeżdżących po drogach Primerek z SR20, tylko w większości przypadków ich właściciele nawet o tym nie wiedzą.

Link to comment
Share on other sites

Guest roberttrebor1
u mnie błąd 34 pokazywał sie cały czas - ale ostatni tłumik miałem padnięty i jezdziłem tak 3miesiace w końcu znalazłem tłumik i założyłem - błąd zniknał!!! potem padła łącza eleastyczna i znów to samo - bład34

:wink:

 

Dzięki za podpowiedź. Robiłem w międzyczasie tłumik od początku do ostatniej części (została stara) mechanik który, mi to wymieniał mówił że środek już w nim lata ale jeszcze pojeździ. Coś w tym może być. Jeśli tak czujnik reaguje na przepalenie tłumika to brak katalizatora (założona strumienica) też może wywoływać ten błąd. Więc ostatecznie ten błąd mogę przeboleć, ale w takim razie co to za szarpanie przy przyspieszaniu (nawet po obrotomierzu widać, że pomiędzy 2500 a 3000 nie idzie równo w górę tylko się buja)

Link to comment
Share on other sites

(nawet po obrotomierzu widać, że pomiędzy 2500 a 3000 nie idzie równo w górę tylko się buja)

 

Witam.

Podobny objaw jest też przy wyciągniętym łańcuchu. Nie słychać go?

Link to comment
Share on other sites

ja wywaliłem kata - mylsałem że jest zawalony i to on tak mi auto muli był zawalony ale nie na maxa i sie sypał więc wywaliłem i wstawiłem rure nie wstawiaj strumienicy!!! -dużo o tym było pisane . Po wywaleniu kata bład sie nie pojawia choćczasami słychac w tym kawałku rury jakby strzały :lol: ale tylko jak sie przy rurze leży

Link to comment
Share on other sites

Guest roberttrebor1
(nawet po obrotomierzu widać, że pomiędzy 2500 a 3000 nie idzie równo w górę tylko się buja)

 

Witam.

Podobny objaw jest też przy wyciągniętym łańcuchu. Nie słychać go?

 

Na moje ucho to łańcuch nie dzwoni. Mam przejechane 180 tys. więc powinien być do jazdy.

A jak wygląda koszt wymiany łańcucha (i pewnie jakichś dodatków)?

Link to comment
Share on other sites

szukaj poki co gdzie indziej bo to jest droga impreza.

 

mialem podobne problemy i sprawdzilem sonde, przeplywomierz, nie wiem czy mam sprawny knock sensor, katalizatora nie mam ale mam smt6 i drobna korekta zaplonu poprawila sytuacje.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest azbxcc88

witam!

ile moze kosztowac czujnika spalania stukowego?

 

mi tez w aucie wyskakuje blad 34 i auto zamula sie powyzej 3000 obr/min

 

prosze o odp

Link to comment
Share on other sites

Ja kupilem Auto i 34 wyskakuje do dzisiejszego dnia juz rok minal auto jezdzi normalnie wiec jak dla mnie ten blad to nieistotna rzecz.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest d3cK

dzisiaj zrobiłem autodiagnostykę silnika i również wyskoczył mi błąd 34. Mam do Was pytania:

1. Jakie są objawy padniętego czujnika spalania stukowego? (spadek mocy? słabe przyśpieszenie? zużycie paliwa?)

2. Padło coś innego, a czujnik tylko to wykrył?

 

Ostatnio więcej mi pali (14l Pb, 16l lpg w mieście), sondę lambda sprawdzałem robiąc autodiagnostykę silnika i wyszło że pracuje ok.

Edited by d3cK
Link to comment
Share on other sites

Guest Tofu

dzisiaj zrobiłem autodiagnostykę silnika i również wyskoczył mi błąd 34. Mam do Was pytania:

1. Jakie są objawy padniętego czujnika spalania stukowego? (spadek mocy? słabe przyśpieszenie? zużycie paliwa?)

2. Padło coś innego, a czujnik tylko to wykrył?

 

Ostatnio więcej mi pali (14l Pb, 16l lpg w mieście), sondę lambda sprawdzałem robiąc autodiagnostykę silnika i wyszło że pracuje ok.

ad1...ja mam padniety objawów brak

ad2 ... jak sonda działa to stuku nie powinno być z winy paliwa ale elektryka też może bruździć ,,,

ja zrobiłem 30 tys z uskodzonym czujnikiem potem zmieniłem na też uszkodzony by się koda pozbyć ale nic nie pomogło jak ktoś ma gaz to małe szanse na stuk choc przy marnych wtrykach szarpnięcie silnika może już powodować odpalenie tego kodu

 

a jeszcze przecież jak ecu wykryje sygnał o stuki to miesza zapłonem, ,,!!!! może odpiąć ???

Link to comment
Share on other sites

Guest d3cK

nie słyszałem żeby coś dzwoniło w silniku:) Zapłon nie jest przyspieszony przez poprzedniego wlasciciela, na dowod zdjecie:

p1120300.th.jpg

 

A gdzie znajdę ten czujnik żeby móc go sprawdzić?

Edited by d3cK
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...