Guest roberttrebor1 Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 Rok temu kupiłem sobie Primerę kombi 2.0 96 KW z 1998r. Od początku przyspieszając gwałtownie silnik nie równo wchodził na obroty (podejrzewałem świece i kable ale to nie to). W między czasie założyłem gaz i pomykałem głównie na nim. Dało się również odczuć , że pomiędzy 2500 a 3000 obrotów przyspieszając bardzo gwałtownie trochę szarpie jednak nie tak jak na benzynie i dało się to znieść. Obecnie po roku użytkowania ten stan się pogłębił, szarpie na gazie i bardzo szarpie na benzynie szczególnie na zimnym silniku także silnik w tym zakresie obrotów pracuje głośniej coś jakby się tłumik przepalał (chociaż jest zrobiony). Zrobiłem diagnostykę na "marelli" ale nic nie wykrył i mechanik uznał że to wina nieużywanych na benzynie wtrysków. Przejachałem zbiornik benzyny ze środkiem czyszczącym układ i nic. Zrobiłem więc autodiagnostykę i wyskoczył mi błąd 34. Według mnie awaria czujnika spalania stukowego może być tego przyczyną. Co sądzicie? Proszę o opinię. Jednocześnie zgłaszam chęć zakupu używanego czujnika (na nowy mnie nie stać). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 u mnie błąd 34 pokazywał sie cały czas - ale ostatni tłumik miałem padnięty i jezdziłem tak 3miesiace w końcu znalazłem tłumik i założyłem - błąd zniknał!!! potem padła łącza eleastyczna i znów to samo - bład34 Sprawdz wydech jak to nie pomoże to moze odepnij akumulator na kilka godzin potem go podłacz i odpal auto - niech chodzi na jałowym do zagrzania - nie ruszaj ani zapłonu ani przepływki czy innych pierduł po podłączeniu aku - zrób to przed wyłączeniem - żeby miec pewność że komp sie zresetował i wczytał mapy od nowa potem sie przejedz i zrób autodiagnostyke Jeżeli dalej będzie sie pojawiał to znaczy że padł czujnik albo gdzies kabelek sie ułamał. Czujnik stuku kupisz na szrocie - żadko wiedzą co to takiego jest i sam musisz im pokazać - ściemniaj że to taka pierdoła to za 20zł wyrwiesz :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 Według mnie awaria czujnika spalania stukowego może być tego przyczyną. Co sądzicie? Proszę o opinię. Moim skromnym zdaniem awaria czujnika spalania stukowego nie jest przyczyną Twoch problemów. Niesprawność tego czujnika nie powoduje takich objawów. Tak nawiasem mówiąc, to uszkodzenie tego czujnika ma bardzo duży odsetek jeżdżących po drogach Primerek z SR20, tylko w większości przypadków ich właściciele nawet o tym nie wiedzą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest roberttrebor1 Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 u mnie błąd 34 pokazywał sie cały czas - ale ostatni tłumik miałem padnięty i jezdziłem tak 3miesiace w końcu znalazłem tłumik i założyłem - błąd zniknał!!! potem padła łącza eleastyczna i znów to samo - bład34:wink: Dzięki za podpowiedź. Robiłem w międzyczasie tłumik od początku do ostatniej części (została stara) mechanik który, mi to wymieniał mówił że środek już w nim lata ale jeszcze pojeździ. Coś w tym może być. Jeśli tak czujnik reaguje na przepalenie tłumika to brak katalizatora (założona strumienica) też może wywoływać ten błąd. Więc ostatecznie ten błąd mogę przeboleć, ale w takim razie co to za szarpanie przy przyspieszaniu (nawet po obrotomierzu widać, że pomiędzy 2500 a 3000 nie idzie równo w górę tylko się buja) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 (nawet po obrotomierzu widać, że pomiędzy 2500 a 3000 nie idzie równo w górę tylko się buja) Witam. Podobny objaw jest też przy wyciągniętym łańcuchu. Nie słychać go? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 ja wywaliłem kata - mylsałem że jest zawalony i to on tak mi auto muli był zawalony ale nie na maxa i sie sypał więc wywaliłem i wstawiłem rure nie wstawiaj strumienicy!!! -dużo o tym było pisane . Po wywaleniu kata bład sie nie pojawia choćczasami słychac w tym kawałku rury jakby strzały ale tylko jak sie przy rurze leży Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest roberttrebor1 Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 (nawet po obrotomierzu widać, że pomiędzy 2500 a 3000 nie idzie równo w górę tylko się buja) Witam. Podobny objaw jest też przy wyciągniętym łańcuchu. Nie słychać go? Na moje ucho to łańcuch nie dzwoni. Mam przejechane 180 tys. więc powinien być do jazdy. A jak wygląda koszt wymiany łańcucha (i pewnie jakichś dodatków)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest greg76 Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 szukaj poki co gdzie indziej bo to jest droga impreza. mialem podobne problemy i sprawdzilem sonde, przeplywomierz, nie wiem czy mam sprawny knock sensor, katalizatora nie mam ale mam smt6 i drobna korekta zaplonu poprawila sytuacje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest azbxcc88 Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 witam! ile moze kosztowac czujnika spalania stukowego? mi tez w aucie wyskakuje blad 34 i auto zamula sie powyzej 3000 obr/min prosze o odp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek101120 Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Ja kupilem Auto i 34 wyskakuje do dzisiejszego dnia juz rok minal auto jezdzi normalnie wiec jak dla mnie ten blad to nieistotna rzecz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest d3cK Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 (edited) dzisiaj zrobiłem autodiagnostykę silnika i również wyskoczył mi błąd 34. Mam do Was pytania: 1. Jakie są objawy padniętego czujnika spalania stukowego? (spadek mocy? słabe przyśpieszenie? zużycie paliwa?) 2. Padło coś innego, a czujnik tylko to wykrył? Ostatnio więcej mi pali (14l Pb, 16l lpg w mieście), sondę lambda sprawdzałem robiąc autodiagnostykę silnika i wyszło że pracuje ok. Edited July 2, 2010 by d3cK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 dzisiaj zrobiłem autodiagnostykę silnika i również wyskoczył mi błąd 34. Mam do Was pytania: 1. Jakie są objawy padniętego czujnika spalania stukowego? (spadek mocy? słabe przyśpieszenie? zużycie paliwa?) 2. Padło coś innego, a czujnik tylko to wykrył? Ostatnio więcej mi pali (14l Pb, 16l lpg w mieście), sondę lambda sprawdzałem robiąc autodiagnostykę silnika i wyszło że pracuje ok. ad1...ja mam padniety objawów brak ad2 ... jak sonda działa to stuku nie powinno być z winy paliwa ale elektryka też może bruździć ,,, ja zrobiłem 30 tys z uskodzonym czujnikiem potem zmieniłem na też uszkodzony by się koda pozbyć ale nic nie pomogło jak ktoś ma gaz to małe szanse na stuk choc przy marnych wtrykach szarpnięcie silnika może już powodować odpalenie tego kodu a jeszcze przecież jak ecu wykryje sygnał o stuki to miesza zapłonem, ,,!!!! może odpiąć ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest d3cK Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 czyli co wg Ciebie może być przyczyną tego, że wywala błąd czujnika spalania stukowego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 spalanie stukowe może występuje ,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest d3cK Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 (edited) nie słyszałem żeby coś dzwoniło w silniku:) Zapłon nie jest przyspieszony przez poprzedniego wlasciciela, na dowod zdjecie: A gdzie znajdę ten czujnik żeby móc go sprawdzić? Edited July 3, 2010 by d3cK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ad@mus Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 ktos wybadal robala co to moze byc? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.