Guest nijou Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 Witam. Oddaliśmy Micrę do serwisu, facet wymienił linkę sprzęgła. Założył ponoć oryginał Nissana - niestety sprzęgło chodzi tak, jakby to auto spędziło 5 lat w stodole i wszystko w nim zardzewiało. Pedał sprzęgła stawia duży opór i nie wchodzi płynnie (a wydaje mi się że powinien wchodzić jak w masełko). Mechanik twierdzi że ta linka tak ma i że lepsza byłaby z teflonem (oryginalna ponoć nie ma). Czy możecie mi polecić jakiegoś producenta linek który robi do Micry linki pokryte teflonem? nijou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pablo_Snk Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 Niestety nie znam takiego producenta, a co do linki to niech nie gada głupot że założył orginał i cięzko wchodzi z oporami. Do mojej micry też wchodzi ciężko troche, ale linka nie była wymieniana. Nie wiadomo czy jakiejś starej podruby nie założył. A co do linek to polecam poprostu sklep motoryzacyjny! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 Witam. A jesteś pewny, że to nie sprzęgło stawia taki opór. Jaki ma przebieg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nijou Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 Jestem pewien że nie. CHociaż - mechanior ustawiał skok sprzęgła za pomocą śrubki pod skrzynką bezpieczników (ktoś na forum podał jej lokalizację). Czy to mogło mieć wpływ na to że teraz ciężko chodzi? nijou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Sprawdź pod maską czy linka wygląda na nową.Jeśli to nówka i do tego oryginał takie rzeczy nie powinny mieć miejsca.A co było powodem wymiany starej linki? - może to nie w niej tkwi problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nijou Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Wyszło na to że zainstalował linkę z JAP-PARTS - producent JC. Czyli podróbę. Nowa linka oryginał w drodze. Przez gdańskie ASO (KMJ) panowie chcieli coś koło 250 PLN. Ugh... Ciekawe ile wyjdzie alternatywnym kanałem. PS: Szukam w Trójmieście dobrego serwisu który będzie się znał na Mikrze. Znacie? nijou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest akira Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Ja sobie sam wymieniałem linke sprzegła, nie była to trudna operacja. A linke kupiłem w Inter Carsie i napewno nie jest to JC. Sprzęgiełko chodzi gładko na nowej lince Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nijou Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Czy to była linka LUCAS czy NIPPARTS? nijou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domiss Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Ja też sam wymieniałem linkę sprzęgła, nie jest to trudne, trzeba tylko pamiętać, żeby zostawić jej trochę luzu (można też ja lekko posmarować pod maską tam gdzie wchodzi w owijkę. Wtedy wolniej się zużywa (tak przynajmniej twierdzi mój kolega - mechanik). Na woreczku, który został mi z nowej linki jest tylko numer katalogowy wg. JC oraz napisy w stylu "made in italy". W każdym razie w sklepie z częściami do japończyków chciałem tylko linkę do K11 '97 z silnikiem 1.3 (ale pojemność i tak nie ma znaczenia, rocznik też nie bardzo). Nie pamiętam, ile kosztowała, ale na pewno mniej niż 100PLN (najprawdopodobniej około 60 PLN - tak wynika z notatek mojej żony - a to ona kupowała akurat ). Pedał powinien wchodzić dość lekko - ale oczywiście powinieneś "czuć", kiedy sprzęgło łapie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Schumi03 Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 A jakiej firmy linkę polecacie? Szykuje mi się w tym tygoniu wymiana, bo choć mam nowe sprzęgło, chodzi bardzo cieżko (wszystko przez starą linke, która ciagle wymaga smarowania :? ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest akira Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Moja linka jest produkcji włoskiej firmy ADRIAUTO, zapłaciłem za nia jakies 40zł z rabatem w Inter Carsie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest geiger Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 czy jestescie pewnie ze linka jest powodem ciezkiego chodzenia pedalu? ja tez mam te anomalie i panowie mechanicy brytyjscy z warsztatu szybkiej obslugo "PAN SPRZEGLO" oswiadczyli mi iz wina tego jest 3-cia czesc sprzegla, ktorej wymiana kosztuje oczywiscie 1/4 wartosci samego auta...... jesli ktos wymienil niech da znac czy dziala ok. czy nie/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 panowie mechanicy brytyjscy z warsztatu szybkiej obslugo "PAN SPRZEGLO" oswiadczyli mi iz wina tego jest 3-cia czesc sprzegla, ktorej wymiana kosztuje oczywiscie 1/4 wartosci samego auta...... Niestety, ale to chyba prawda. W końcu też byśmy chcieli zarabiać tyle co tam. Ale do rzeczy, myślę, że bez wyjęcia sprzęgła się nie obędzie. Wymiana przynajmniej tarczy, docisk i łożysko do weryfikacji, wyczyszczenie całości i powinno być OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Schumi03 Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Obawiam sie, że cieżko chodzący pedał sprzęgła w K11 to przypadłość nie do wyleczenia. Ja wymieniłem sprzęgło na nowe (kompletne Valeo) - jakiś czas był spokój, potem znowu zaczęło ciężko chodzić (przesmarowanie zacierającej sie linki w pancerzu pomagało doraźnie). W końcu wymieniłem linke na nową i niestety znowu jest to samo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Bo to nie jest wina samej linki ale też tej dźwigni w skrzyni. Miałem to u mnie w 100NX'ie i przy wymianie sprzęgła rozebrali tą dźwignię (łączącą skrzynię z linką) całą wyczyścili, przesmarowali i złożyli od nowa i teraz jest gicior. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest akira Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Ja mam te same problemy, na początku po wymianie przez kilka m-cy sprzęgiełko chodziło idealnie, a ostatnio chodzi jak stare zardzewiałe i do tego zostaje czasem w podłodze. Ale ostatnio po regulacji i naciągnięciu linki wszystko gra. Rozmawiałem z kolegą mechanikiem który stwierdził że może to być ciężko chodzące łożysko oporowe które ciężko się przesuwa na wałku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.