Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Nowa, ciężko chodząca linka sprzęgła


Guest nijou
 Share

Recommended Posts

Witam. Oddaliśmy Micrę do serwisu, facet wymienił linkę sprzęgła. Założył ponoć oryginał Nissana - niestety sprzęgło chodzi tak, jakby to auto spędziło 5 lat w stodole i wszystko w nim zardzewiało. Pedał sprzęgła stawia duży opór i nie wchodzi płynnie (a wydaje mi się że powinien wchodzić jak w masełko). Mechanik twierdzi że ta linka tak ma i że lepsza byłaby z teflonem (oryginalna ponoć nie ma). Czy możecie mi polecić jakiegoś producenta linek który robi do Micry linki pokryte teflonem?

 

nijou

Link to comment
Share on other sites

Guest Pablo_Snk

Niestety nie znam takiego producenta, a co do linki to niech nie gada głupot że założył orginał i cięzko wchodzi z oporami. Do mojej micry też wchodzi ciężko troche, ale linka nie była wymieniana. Nie wiadomo czy jakiejś starej podruby nie założył. A co do linek to polecam poprostu sklep motoryzacyjny!

Link to comment
Share on other sites

Jestem pewien że nie. CHociaż - mechanior ustawiał skok sprzęgła za pomocą śrubki pod skrzynką bezpieczników (ktoś na forum podał jej lokalizację). Czy to mogło mieć wpływ na to że teraz ciężko chodzi?

 

nijou

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź pod maską czy linka wygląda na nową.Jeśli to nówka i do tego oryginał takie rzeczy nie powinny mieć miejsca.A co było powodem wymiany starej linki? - może to nie w niej tkwi problem.

Link to comment
Share on other sites

Wyszło na to że zainstalował linkę z JAP-PARTS - producent JC. Czyli podróbę. Nowa linka oryginał w drodze. Przez gdańskie ASO (KMJ) panowie chcieli coś koło 250 PLN. Ugh... Ciekawe ile wyjdzie alternatywnym kanałem.

 

PS: Szukam w Trójmieście dobrego serwisu który będzie się znał na Mikrze. Znacie?

 

nijou

Link to comment
Share on other sites

Ja sobie sam wymieniałem linke sprzegła, nie była to trudna operacja. A linke kupiłem w Inter Carsie i napewno nie jest to JC. Sprzęgiełko chodzi gładko na nowej lince

Link to comment
Share on other sites

Ja też sam wymieniałem linkę sprzęgła, nie jest to trudne, trzeba tylko pamiętać, żeby zostawić jej trochę luzu (można też ja lekko posmarować pod maską tam gdzie wchodzi w owijkę. Wtedy wolniej się zużywa (tak przynajmniej twierdzi mój kolega - mechanik). Na woreczku, który został mi z nowej linki jest tylko numer katalogowy wg. JC oraz napisy w stylu "made in italy". W każdym razie w sklepie z częściami do japończyków chciałem tylko linkę do K11 '97 z silnikiem 1.3 (ale pojemność i tak nie ma znaczenia, rocznik też nie bardzo). Nie pamiętam, ile kosztowała, ale na pewno mniej niż 100PLN (najprawdopodobniej około 60 PLN - tak wynika z notatek mojej żony - a to ona kupowała akurat ;) ).

Pedał powinien wchodzić dość lekko - ale oczywiście powinieneś "czuć", kiedy sprzęgło łapie...

Link to comment
Share on other sites

Guest Schumi03

A jakiej firmy linkę polecacie? Szykuje mi się w tym tygoniu wymiana, bo choć mam nowe sprzęgło, chodzi bardzo cieżko (wszystko przez starą linke, która ciagle wymaga smarowania :? ).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

czy jestescie pewnie ze linka jest powodem ciezkiego chodzenia pedalu?

 

ja tez mam te anomalie i panowie mechanicy brytyjscy z warsztatu szybkiej obslugo "PAN SPRZEGLO" oswiadczyli mi iz wina tego jest 3-cia czesc sprzegla, ktorej wymiana kosztuje oczywiscie 1/4 wartosci samego auta......

 

jesli ktos wymienil niech da znac czy dziala ok. czy nie/

Link to comment
Share on other sites

panowie mechanicy brytyjscy z warsztatu szybkiej obslugo "PAN SPRZEGLO" oswiadczyli mi iz wina tego jest 3-cia czesc sprzegla, ktorej wymiana kosztuje oczywiscie 1/4 wartosci samego auta......

 

Niestety, ale to chyba prawda. W końcu też byśmy chcieli zarabiać tyle co tam. Ale do rzeczy, myślę, że bez wyjęcia sprzęgła się nie obędzie. Wymiana przynajmniej tarczy, docisk i łożysko do weryfikacji, wyczyszczenie całości i powinno być OK.

Link to comment
Share on other sites

Guest Schumi03

Obawiam sie, że cieżko chodzący pedał sprzęgła w K11 to przypadłość nie do wyleczenia. Ja wymieniłem sprzęgło na nowe (kompletne Valeo) - jakiś czas był spokój, potem znowu zaczęło ciężko chodzić (przesmarowanie zacierającej sie linki w pancerzu pomagało doraźnie). W końcu wymieniłem linke na nową i niestety znowu jest to samo.

Link to comment
Share on other sites

Guest johny_fellow

Bo to nie jest wina samej linki ale też tej dźwigni w skrzyni.

 

Miałem to u mnie w 100NX'ie i przy wymianie sprzęgła rozebrali tą dźwignię (łączącą skrzynię z linką) całą wyczyścili, przesmarowali i złożyli od nowa i teraz jest gicior.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam te same problemy, na początku po wymianie przez kilka m-cy sprzęgiełko chodziło idealnie, a ostatnio chodzi jak stare zardzewiałe i do tego zostaje czasem w podłodze. Ale ostatnio po regulacji i naciągnięciu linki wszystko gra. Rozmawiałem z kolegą mechanikiem który stwierdził że może to być ciężko chodzące łożysko oporowe które ciężko się przesuwa na wałku

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...