Gość jamaicadreamer Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Witam. Mam pytanie odnośnie rozrządu w Primerze 97 1,6 16V.... Prawdopodobnie będzie trzeba wymienic rozrząd i nie chcę żeby naciągali mnie na niepotzrebne wydatki...co powinienem wymienic napinacze, rolki pasek czy łańcuszek itp czy wystarczy może jedno z nich...??? Jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę więc proszę o każda opinię... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Witam. Jeśli chodzi o GA16, to przeważnie trzeba wymienić dwa łańcuchy i górny napinacz. Natomiast prowadnicę i płozę dolnego napinacza zweryfikowałbym po demontażu, jest szansa, że przejdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jamaicadreamer Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 Dzieki debeściak Jeśli macie jeszcze jakieś doświadczenia w tym temacie to piszcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Jeśli macie jeszcze jakieś doświadczenia w tym temacie to piszcie. Mamy. Wymieniaj cały rozrząd od razu, bo głupio potem rozbierać wszystko jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 ja mam do wymiany napinacz górnego łańcucha - czy wystraczy że start odkręce - widać go na zewnątrz i włoże nowy? - czy musze cosik więcej rozkręcac czy ktoś wymieniał sam napinacz i jakie były efekty tej wymiany? mi rano jak odpalam przez 2/3s zarzęzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 kmink, A masz Ty tam jeszcze jakiś dolny łańcuch ??Napinacz górnego Ci pokazywałem pare dni temu. Musisz tylko zdemontować filtr oleju i zaopatrzyć się w uszczelkę pod napinacz lub taką w paście, bo potrafi to to ciec. Jeżeli rzęzi ci po odpaleniu to sprawdż poziom oleju, poza tym winny może być też jego filtr. Blokuje ciśnienie w obwodzie smarowania i napinacz "siły" nie ma. Było gdzieś tu o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 kmink, A masz Ty tam jeszcze jakiś dolny łańcuch ??Napinacz górnego Ci pokazywałem pare dni temu. Musisz tylko zdemontować filtr oleju i zaopatrzyć się w uszczelkę pod napinacz lub taką w paście, bo potrafi to to ciec. Jeżeli rzęzi ci po odpaleniu to sprawdż poziom oleju, poza tym winny może być też jego filtr. Blokuje ciśnienie w obwodzie smarowania i napinacz "siły" nie ma. Było gdzieś tu o tym. słyszałem że są dwa łancuchy olej jest - czysciuteniki a te 2/3s to napinacz ciśnienie łapie mam teraz filtry knechta nowiutki i dalej to samo, gdzieś przeczytałem że przy pompie oleju jest jakis zaworek i czasami jest z nim cos nie tak i t przez to te problemy napinacz juz mam więc myle sobie żeby go wymienic - tylko warsztatu nie mam hihi ale taka wymiana 20/30zł kosztuje i jak coś niech mechanik sie martwi jak spieprzy - o ile można tam coś spieprzyć jest przy napinaczu taka zawleczka i ponoc jakos ją trzeba ustawic itp.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jargo Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 jeśli chodzi o rozrząd to są różne "szkoły" , jedni zmieniają rolki co drugą wymianę rozrządu , ale to półśrodek ; zmieniaj całość , w kieszeni troszkę lużniej ale będziesz pewien i spoko.powodzenia :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Ta zawleczka to pikuś rzecz jest tylko w tym żeby się odpięła zanim ruszysz silnikiem. Swoją drogą jak wymiana tyle kosztuje to nie będziesz mi olejem narzędzi brudzić jargo, wiesz ... tu nie ma rolek, jak już to zębatki się wymienia i prowadnice pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Ta zawleczka to pikuś rzecz jest tylko w tym żeby się odpięła zanim ruszysz silnikiem. Swoją drogą jak wymiana tyle kosztuje to nie będziesz mi olejem narzędzi brudzić jargo, wiesz ... tu nie ma rolek, jak już to zębatki się wymienia i prowadnice pozdro a może jednak sam to zrobie hihi - tylko byś mi musiał pokazać jak ta zawleczka ma być ułozona słyszałem że napinacz powinien być dokręcony z jakąś tam siłą? kluczem dynamometr. a ja takiego nie posiadam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Jak się dobrze w instrukcje zagłębisz to znajdziesz że nawet śruby w kołach powinny byc dokręcane z jakąś tam siłą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.