Gość radoslawos Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 Witam szanownych kolegów, cieknie mi troszkę z układu chłodzenia a mój mechanior chyba nie jest w stanie zlokazizować wycieku, wczoraj zmieniłem płyn w układzie chłodzenia i uszczelniłem termostat silikonem (wydawało mi się że jest zawilgocony) a tu cieknie dalej. Pod samochodem po nocy jest nieduża plama płynu, podpowiedzcie jakie miejsca sprawdzić ? plama płynu znajduje się z prawej strony silnika na wysokości filtra powietrza tyle że z prawej stront bo filtr mam z lewej. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, a może jakiegos zamulacza dolać sam już nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 jak cieknie , to po czymś spływa, po nitce do kłębka, znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chestero Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 Jesteś pewien że to ukłąd chłodzenia ? może poprostu klimy użuwasz i to ona się skrapla jak auto "odpoczywa" ? co jest normalne akurat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aro_prezes Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 miałem prodobny problem, tyle że w P10. Pierwsza sprawa to sprawdź czy nie leci z pompy płynu chłodzącego, tam są takie otwory przy łożysku i jeżeli pompa jest juz do wyrzucenia to nimileci płyn. następna sprawa to zestaw rurek od płynu chłodzącego pod kolektorem ssącym. tam jest tego od cholery i każda może ciec. najlepiej to wejśc do kanału i poobserwowac na zimnym zgaszonym silniku (najlepiej bo plyn nie paruje) albo tuż po zagrzaniu silnika (pierwsze właczenie wentylatorów- silnik jeszcze nie jest tak gorący żeby wszystko parowało) jeszcze jedno, jak cieknie któras z rurek pod kolektorem to współczuje, no chyba że zlecisz to mechanikowi... P.S. oczywiscie wierze, że sprawdziles czy nie cieknie z chlodnicy albo przewodów dochodzacuch do chlodnicy... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rrrobert Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Witam szanownych kolegów, cieknie mi troszkę z układu chłodzenia a mój mechanior chyba nie jest w stanie zlokazizować wycieku, wczoraj zmieniłem płyn w układzie chłodzenia i uszczelniłem termostat silikonem (wydawało mi się że jest zawilgocony) a tu cieknie dalej. Pod samochodem po nocy jest nieduża plama płynu, podpowiedzcie jakie miejsca sprawdzić ? plama płynu znajduje się z prawej strony silnika na wysokości filtra powietrza tyle że z prawej stront bo filtr mam z lewej. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, a może jakiegos zamulacza dolać sam już nie wiem. :mrgreen: Mi też cieknie i nie mam pojęcia którędy ciągle ubywa płynu. To na pewno nie jest pompa porostu ręce opadają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limak.s Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 rrrobert a widać plamę płynu czy tylko że cieknie sugerujesz się tym że ubywa ze zbiorniczka lub chłodnicy? Znikający płyn może być objawem czegoś innego niż nieszczelności układu chłodzenia a np. uszkodzenie uszczelki pod głowicą. A jeśli już wycieka to mało widoczne z zewnątrz może być wyciek przez nagrzewnice lub nieszczelność zaworu korka wlewowego i wtedy płyn po rozgrzaniu wyparowuje sobie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rrrobert Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 rrrobert a widać plamę płynu czy tylko że cieknie sugerujesz się tym że ubywa ze zbiorniczka lub chłodnicy? Znikający płyn może być objawem czegoś innego niż nieszczelności układu chłodzenia a np. uszkodzenie uszczelki pod głowicą.A jeśli już wycieka to mało widoczne z zewnątrz może być wyciek przez nagrzewnice lub nieszczelność zaworu korka wlewowego i wtedy płyn po rozgrzaniu wyparowuje sobie. Pozdrawiam Uszczelka pod głowicą jest ok. Na parkingu jest żwirek, więc nie widać gdzie kapie zresztą nie jest to duży ubytek być może odparowuje, ale nie mam śladów przy korku chłodnicy żeby było nieszczelne. Może jakaś dziura w przewodzie? Trochę się boję żeby nie wyparował nagle w czasie jazdy bo można tego nie zauważyć i wole nie myśleć nawet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 A mi też cieknie i ... po dokładnych oględzinach wychodzi na to, że pompa wody zakończyła żywot, lekko wycieka z tych dziurek "kontrolnych", jak dzisiaj cały dzień jeździłem to było ok ale jak auto postoi przez noc to rano brakuje dużo płynu i muszę dolewać. Pompę już kupiłem, 150 zł, jutro wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limak.s Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 U mnie po oględzinach w sunnym też jest podobny problem ale nie znika płyn z chłodnicy ale ubywa w zbiorniku wyrównawczym. Kiedy doleje płynu do zbiornika to po kilku dniach jazdy tego płynu już nie ma ale dodam ze ubywa jedynie do poziomu minimalnego i tak juz sie utrzymuje lecz w chłodnicy jest cały czas ten sam poziom nawet kiedy w wyrównawczym nic nie ma. Po porównaniu tych zbiorników między Primerką (w której takiego problemy nie ma) zauważyłem że zbiornik z sunnego ma taki wężyk odpowietrzający który sobie „wisi luzem” a Primerka tego nie ma. Dlatego nasuwa mi się myśl, że po rozgrzaniu ten płyn ze zbiornika wyparowuje. Nie chce mi się już dolewać tego płyny bo po kilku dniach już go nie ma. Może ktoś wie czy faktycznie sobie ten płyn odparowuje? Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 U mnie po oględzinach w sunnym też jest podobny problem ale nie znika płyn z chłodnicy ale ubywa w zbiorniku wyrównawczym. Kiedy doleje płynu do zbiornika to po kilku dniach jazdy tego płynu już nie ma ale dodam ze ubywa jedynie do poziomu minimalnego i tak juz sie utrzymuje lecz w chłodnicy jest cały czas ten sam poziom nawet kiedy w wyrównawczym nic nie ma. Po porównaniu tych zbiorników między Primerką (w której takiego problemy nie ma) zauważyłem że zbiornik z sunnego ma taki wężyk odpowietrzający który sobie „wisi luzem” a Primerka tego nie ma. Dlatego nasuwa mi się myśl, że po rozgrzaniu ten płyn ze zbiornika wyparowuje. Nie chce mi się już dolewać tego płyny bo po kilku dniach już go nie ma. Może ktoś wie czy faktycznie sobie ten płyn odparowuje? Pozdro. U mnie jest odpowietrzenie zbiorniczka wyrównawczego, na samej górze zbiorniczka jest taka rurka "prostokątna" wychodzi z góry i zawinęta jest do dołu, tamtędy ucieka sobie powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radoslawos Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Drodzy forumowicze powiedzcie czy dobry płyn do układu chłodzenia ma jakies własciwosci uszczelniające, pisałem ze cieknie z układu chłodzenia nie bardzo wiem czym miałem zalany wcześniej cały układ (płyn smierdział mniej więcej jak padlina) auto kupiłem w Belgii i ciekło, po wymianie na Castrol antifrezze(czy jakoś tak się to pisze) wydaje mi sie że wycieki ustały. trudno teraz zaobserwować czy jest jakaś plama pod samochodem bo jest generalnie mokro ale płynu w układzie nie ubyło ani troszkę. Dodam także że nie dlolewałem żadnych zamulaczy itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.