Guest thorgal Posted October 29, 2006 Share Posted October 29, 2006 witam i pozdrawiam wszystkich użytkowników tego forum. Chciałem się poradzić w sprawie stuków w układzie kierowniczym. Otóż wygląda to następująco: ruszając kierownicą w prawo i lewo dość dobrze słychać stuki. Jest to wyczuwalne zarowno podczas jazdy jak i podczas postoju. Druga sprawa to branie oleju. leje mobil 1 10W40 i po upływie 12kkm około 1l oleju dolałem (niestety innego elf 10W40) Nie jest to normalna rzecz, ale nie zauważyłem aniu wycieków pod autem ani kopcenia. Ponadto kilka dni temu byłem na przeglądzie gazu i badane były spaliny wszystko oki. Mech potwierdził opinię kilku mechów, że silnik jest cacy. Czy 1l na 12kkm to norma? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
velociraptor Posted October 29, 2006 Share Posted October 29, 2006 witam i pozdrawiam wszystkich użytkowników tego forum. Chciałem się poradzić w sprawie stuków w układzie kierowniczym. Otóż wygląda to następująco: ruszając kierownicą w prawo i lewo dość dobrze słychać stuki. Jest to wyczuwalne zarowno podczas jazdy jak i podczas postoju. Druga sprawa to branie oleju. leje mobil 1 10W40 i po upływie 12kkm około 1l oleju dolałem (niestety innego elf 10W40) Nie jest to normalna rzecz, ale nie zauważyłem aniu wycieków pod autem ani kopcenia. Ponadto kilka dni temu byłem na przeglądzie gazu i badane były spaliny wszystko oki. Mech potwierdził opinię kilku mechów, że silnik jest cacy. Czy 1l na 12kkm to norma? Witaj na forum, niestety mimo, że jest tu masa życzliwych i mądrych ludzi nie znajdziesz tu wróżek Stuki w zawieszeniu mogą się brać z miliona detali tam umieszczonych, od legendarnych już wahaczy górnych, przez przeguby, drążki itp. Jednoznaczną odpowiedź da Ci wizyta w stacji diagnostycznej i wjazd na szarpaki - usługa nie powinna kosztować więcej niż 20-30 zł. Co do brania oleju jest to objaw niepokojący, nie napisałeś jaki masz przebieg i jaki rocznik auta, może pomóc wymiana go na gęstszy - ale nie musi. Sprawdź czy pod korkiem wlewu nie masz mlecznego nalotu, czy podczas pracy silnika nie bulgoce Ci woda w zbiorniku wyrównawczym układu chłodzenia i czy w chłodziwie nie masz śladów oleju. Warto by sprawdzić stan świec zapłonowych czy nie są okopcone itp. Pozdrawiam Sławek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted October 29, 2006 Share Posted October 29, 2006 pewnie przeguby, ale kto to wie, w sumie jak pisał poprzednik jest tego tyle... ;-) poszukaj na naszym forum. Znajdziesz tu wiele informacji o górnym wachaczu czy przegubach, moze cos przypasujesz do swoich objawow. Co do silnika to jednak moim zdaniem nie jest cacy. Gdzies musi sie wydostawac. Co do gazu to stacje zakladajace gaz, nie korzystaja z super sprzetu, ja ostatnio wjechalem polonezem z 93 roku i stwierdzili ze jest ok, mimo ze co 5tys trzeba mu dolewac 2 litry oleju, a doskonale wiemy ze olej idzie do komory spalania. Rowniez zalecam przyjerzenie sie kanałom wodnym. Mogła Ci walnąć uszczelka pod głowicą. Szukaj równieć dokładnie wycieku, ja np. miałem tak, ze olej sie wydostawał na rure wydechową, i parował. Więc silnik nie był zapaćkany, ale było wyraźnie to czuć. Powodzenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest thorgal Posted October 29, 2006 Share Posted October 29, 2006 dzięki, źle zrobiłem, że dwa tematy w jednym poście umieściłem, ale... stuki: - byłem na "stukance" i Pan stwierdził, że wszystko oki. Skasował, podziękował a ja pozostałem z problemem. jutro udam się do mechanika i po robocie. Natomiast co do silnika, to: - brak nalotu na korku, - nic nie bulgocze, auto z 2001 roku oraz przebieg 70kkm - hm coś mało. - świece wymieniane w tamtym tygodniu - były okopcone. również oddam w ręce mechaników. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted October 29, 2006 Share Posted October 29, 2006 Czy 1l na 12kkm to norma? Poszukaj na tym forum ile oleju palą te silniki w N16 - ze swego zużycia będziesz zadowolony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted October 29, 2006 Share Posted October 29, 2006 ruszając kierownicą w prawo i lewo dość dobrze słychać stuki.Jest to wyczuwalne zarowno podczas jazdy jak i podczas postoju. Jak podczas postoju słychać stuki to końcówki drążka kierowniczego, jak podczas jazdy słyszysz stuki to oprocz końcówek drązka kierowniczego mogą stukac, sworznie wachacza, łaczniki stabilizatora lub zaciski hamulcowe [ Dodano: Nie 29 Paź, 2006 22:32 ] Druga sprawa to branie oleju.leje mobil 1 10W40 i po upływie 12kkm około 1l oleju dolałem (niestety innego elf 10W40) Nie jest to normalna rzecz, ale nie zauważyłem aniu wycieków pod autem ani kopcenia. Ponadto kilka dni temu byłem na przeglądzie gazu i badane były spaliny wszystko oki. Mech potwierdził opinię kilku mechów, że silnik jest cacy. Czy 1l na 12kkm to norma? Ja leje Petro Canada 5W40 i ubywa mi średnio ok. 100ml na 1000km, jak poszukasz na forum to dowiesz się, od innych użytkowników nissana, że silniki 1.8 biora olej polecam wątek http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=22589 pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest thorgal Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 dzięki za info, olej wymieniłem na 10w40(mobila). mam problem z odczytem poziomu na bagnecie. Bardzo moło wyraźnie to widać. w innych autach, jakie miałem odczyt poziomu nie sprawiał problemu - branie też :razz: ...ale to już inna bajka. Czy wy też macie problem z odczytem na bagnecie? Jak sprawdzanie poziom. Po postoju, w czasie pracy silnika, po nocce? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Czy wy też macie problem z odczytem na bagnecie?Jak sprawdzanie poziom. Po postoju, w czasie pracy silnika, po nocce? Olej sprawdza się na wyłączonym silniku, żeby olej miał czas spłynąć do miski olejowej poczekaj 10-15 minut pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 haha smiać mi sie chce jak niektórzy pisza ze silnik nie powinien brac oleju, kazdy minimalnie bierze nie ma w 100% szczelnych silników, jeen bierze więcej drugi mniej i jak na bagnecie jest róznica 3mm czy nawet 10mm to i tak wszyscy sobie wkręcaja że olej nie zniknał. Moja GT jak jeżdze spokojnie - do 4-5tyś obr to na 5000km na bagnecie ubyło moze z 1mmale jak jezdziłem w niemczech po autostradach 220km/h to po 2000znikneło 2mm Dużo zalezy jak sie jezdzi, jak sie jezdzi ostro to musi wziąść nie ma bata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobroy Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 haha smiać mi sie chce jak niektórzy pisza ze silnik nie powinien brac oleju, kazdy minimalnie bierze nie ma w 100% szczelnych silników... Wiesz, co? Z całym szacunkiem, ale takie gadanie o minimalnym braniu oleju, minimalnym zużyciu paliwa, to śmiechu warte. Minimalne branie oleju, to wg mnie żadne branie oleju, bo "0" to właśnie minimalna ilość, jaką może brać silnik. [ Dodano: Wto 07 Lis, 2006 ] witam i pozdrawiam wszystkich użytkowników tego forum. Chciałem się poradzić w sprawie stuków w układzie kierowniczym. Otóż wygląda to następująco: ruszając kierownicą w prawo i lewo dość dobrze słychać stuki. Jest to wyczuwalne zarowno podczas jazdy jak i podczas postoju. U mnie też stukało jak diabli. Wymiana wahaczy nic nie dała. U mnie padł drązek kierowniczy. Wymieniłem oba + końcówki. Stukanie ustało i cieszę się ciszą :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sashxxx Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 hmmm... u mnie tez na postoju tez stuka jak ruszam kierownica dodam ze jak jade z mala predkosciami po malych dziurach to czuje ze jak gdyby mi wyrywalo kierownice z rak przy wiekszych predkosciach ustepuje. czy to u mnie tez moga byc koncowki drazkow?? pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Jeśli stuki słychać i czuć przy wyłączonym zapłonie, to normalna sprawa w autach ze wspomaganiem. Jeśli zaś słychać je przy włączonym zapłonie, w pierwszej kolejności należy sprawdzić końcówki drążków kierowniczych. W 75% przypadków to ich wina. W innym przypadku może to być wina zużytej maglownicy i innych nietypowych usterek. Zużyte wahacze raczej nie stukają przy kręceniu kierownicą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 hmmm... u mnie tez na postoju tez stuka jak ruszam kierownica dodam ze jak jade z mala predkosciami po malych dziurach to czuje ze jak gdyby mi wyrywalo kierownice z rak przy wiekszych predkosciach ustepuje. czy to u mnie tez moga byc koncowki drazkow?? pozdro Myśle, że tak jak powiedział Stranger masz do wymiany końcówki drążka kierowniczego. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 haha smiać mi sie chce jak niektórzy pisza ze silnik nie powinien brac oleju, kazdy minimalnie bierze nie ma w 100% szczelnych silników... Wiesz, co? Z całym szacunkiem, ale takie gadanie o minimalnym braniu oleju, minimalnym zużyciu paliwa, to śmiechu warte. Minimalne branie oleju, to wg mnie żadne branie oleju, bo "0" to właśnie minimalna ilość, jaką może brać silnik. nie wiem jak w nissanie ale np w hondach w silnikach DOHC wystepuje natrysk oleju na denko tłoka i nie ma bata żeby olej nie znikał i zalezy to też jaki olej lejesz - mi na 10tyśkm na castrolu RS(auto jeżdzone dużo i szybko na trasie) wziął 0,5l (od max do połowy skali miedzy max a min.)teraz mam mobila5w-50 i na 2500km nie ubyło ni grama - z tego 1000km przejechałem z predkościami 160-220km/h Nigdt wiecej RSa - ale niektórzy sobie go chwala leja tylko ten olej - do P11 GT moim zdaniem on nie pasi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest thorgal Posted November 21, 2006 Share Posted November 21, 2006 witam, drążki sa oki, okazuje się, że są to luzy na listwie maglownicy - taki objaw sprzedał mi mechanik. I teraz można oddać do regeneracji - koszt około 1tyś z wymianą- lub jeździć. Co do oleju to po wymianie - mobils 10w40- i przejechaniu 2 kkm nic nie ubyło. W piątek wybieram sie na trasę więc troszkę większe i stałe obroty przewiduję . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zeusik Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 zawsze mozna dokrecic maglownice...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.