WEBCIO17 Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 Witam prosze o szybka odpowiedz ponieważ nie bede miał czym jechac na święto zmarłych. Dzis jechałem autem około 20km gdy w pewnym momencie zauważyłem podniesina temperature w moim micrusie, gdy zatrzymałem autko spod koła niewiem jak ono sie nazywa ale jest tam zamocowany pasek klinowy kapał płyn chłodniczy. Moje pytanie brzmi czy poszedł jakis uszczelniacz pompy wody jesli tak to czy ma ktos jakis schemat badz oznaczenia aby taki kupic oraz ile moze kosztowac wymiana u mechanika bo niewiem czy sie samemu za to brac czy lepiej komus oddac auto do naprawy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maniek-ol Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 Tej pompie już nie pomożesz , skapitulowała. Niestety czeka Cię wymiana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest blazej Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=16623 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rafał79 Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Też miałem podobny problem. Niestety musisz wymienić całą pompę małe urządzenie ale kosztowne ja zapłaciłem ok 180 zł + 50 zł za wymianę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WEBCIO17 Posted October 31, 2006 Author Share Posted October 31, 2006 Dzis uzupełniłem płyn w chłodnicy i jak narazie nie cieknie niewiem już co to może byc. W te wakacje też mi ise taki numer przytrafił i wyzuciło mi wode z chłodnicy potem było oki aż do wczoraj. Postaram sie go zaraz solidnie pomęczyc aż silnik bedzie czerwony:p to zobacze czy bedzie ciekło ponownie dziekuje wszystkim za rady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Witam. Niestety, ale będzie ciekło. Początek wycieku z pompy właśnie się objawia takimi anomaliami, że np. cieknie jak silnik stygnie. Od otworka pod wwirnikiem w dół powinien być widoczny zaciek, jeśli faktycznie z pompy ciekło. Także jeśli z pompy ciekło to samo się na pewno nie naprawiło. To nie rura pod zlewem - tu nie ZAJDZIE. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WEBCIO17 Posted October 31, 2006 Author Share Posted October 31, 2006 A woda z chłodnicy moze ciekna z czegos inego?? bo chłodnice wymieniałem tydzien temu weze sa syche i z chłodnicy nie cieknie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lawina Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 szkoda ze nie masz micry sprzed 88 roku... bo lezy u mnie taka pompa orginalna nissanowska i bym ja puscil w cenie zamiennika... pamietaj jak bedziesz kupowal ze pompa ma miec 23 zeby... nie 19... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 A woda z chłodnicy moze ciekna z czegos inego?? Od tyłu, w pompę wchodzi metalowa rura, uszczelniona oringiem gumowym. Jest taka możliwość, że oring ze starości puścił. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gray5 Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 a mama takie pytanie, mi cieknie lekko z tegoz oringu po drugiej stronie pompy;/ czy dolac jakis plyn ,czy wymieniac ten oring (gdzie go mozna dostac- Jakis standardowy) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted November 2, 2006 Share Posted November 2, 2006 Oring jest stary i skruszały. Gdzie go możesz kupić, ile kosztuje i jaki ma rozmiar - tego nie wiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pablo_Snk Posted November 2, 2006 Share Posted November 2, 2006 Myśle że powinieneś popytać o oring w ASO, a jak stwierdzisz ze za drogo, nie wiem ile mogą chcieć, zapewne troche będą chcieli, to sprawdź na interetowych sklepach Powinieneś coś znaleść A oting nie będzie drogi, i nie wiem czy dostaniesz 1 sztuke, raczej komplet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WEBCIO17 Posted November 4, 2006 Author Share Posted November 4, 2006 Witam dzis mechanik wymienił mi pompe wody za która zapłaciłem 160zł+80zł robocizna. Byłem bardzo zadowolony do momentu kiedy zajechałem do domu i zajżałem pod maske, gdzie okazało sie ze nadal kapie. Pojechałam wtedy spowrotem do tego pseudo mechanika a on po ogledzinch stwierdził ze to cieknie oring a nie pompa wody(stara była dobra). Normalnie zaraz mnie cos strzeli tyle kasy na marne poszło :evil: Mam pytanko czy ktos zmieniał juz taki oring ile on kosztuje, jesli mozna to prosił bym wymiary jego oraz jakies stronki w necie gdzie takie cos sprzedaja bo niemoge znaleźć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rammy Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 Mam pytanko czy ktos zmieniał juz taki oring ile on kosztuje, jesli mozna to prosił bym wymiary jego oraz jakies stronki w necie gdzie takie cos sprzedaja bo niemoge znaleźć. Ja zmieniałem, tj. szwagier mi zmieniał. A oring kupił w pierwszym z brzegu sklepie. Napisu Nissan nie ma, ale nie cieknie. Ceny nie pamiętam, ale dużo niższa niż cena pompy. Rammy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matt28 Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Witam Odgrzewam temat. W Micrze zony ok tygodnia temy zaczela przeciekac pompa wodna. Chce kupic nowa, lecz po przeczytaniu kilkunastu postow, napotkalem informacje ze pompa wody moze miec 19 lub 23 zeby. Moja Micra to wersja 1.3 z 1995. Czy orientuje sie ktos moze jaka powinna byc liczba zebow w pompie? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hochoł Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Najlepiej jak podasz numer VIN nadwozia i wtedy w fachowych sklepach powinni tobie dopasować ewentualnie dowiedz się w ASO. Jak podadzą tobie ile zębów ma pompa wodna w twoim autku to będziesz mógł szukać zamiennika bo za oryginał pewnie nieźle będą wołać. Jak chcesz w miarę szybko się dowiedzieć nie wychodząc z domku to skontaktuj się z tym klubowiczem http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=37576 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Chce kupic nowa, lecz po przeczytaniu kilkunastu postow, napotkalem informacje ze pompa wody moze miec 19 lub 23 zeby. Sprawa dotyczy K10. W K11 pompa jest napędzana paskiem klinowym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matt28 Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Chce kupic nowa, lecz po przeczytaniu kilkunastu postow, napotkalem informacje ze pompa wody moze miec 19 lub 23 zeby. Sprawa dotyczy K10. W K11 pompa jest napędzana paskiem klinowym. Czyli pompa powinna wygladac dokladnie tak: KLIK Pozdrawiam i dziekuje za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Czyli pompa powinna wygladac dokladnie tak: Zgadza się. Pompa do silników CG. A w K10 były silniki MA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matt28 Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Czyli pompa powinna wygladac dokladnie tak: Zgadza się. Pompa do silników CG. A w K10 były silniki MA. W ubiegla sobote dokonalem wymiany. Generalnie stara pompa byla w dobrym stanie, nie miala luzow oraz nie ciekla w okolicy walka. Plyn wyciekal przez peknieta uszczelke - byl to nalozony silikon, bez uszczelki papierowej. Postanowilem jednak nie zakladac starej pompy z nowa uszczelka, lecz wlozylem nowa, na uszczelke papierowa dolozylem rowniez silikon odporny na dzilanie wysokich temperatur. Do dzisiaj nie ma zadnych ubytow czy tez wyciekow. Dziekuje za pomoc B12. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kocurek Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 właścicielom cieknących pomp proponuję najpierw zrobić rozeznanie usterki, u mnie ciekło od tygodnia w zasadzie co najdziwniejsze - po wymianie płynu chłodniczego, kapało gdy silnik ostygł, po dokładnych oględzinach stwierdziłem że przecieka uszczelka silikonowa, rozebrałem, wyczyściłem, nałożyłem nowy silikon i jest git, sama pompa wygląda na solidną i nie miała żadnych luzów. Zastanawia mnie tylko zasada działania napinacza paska pompy, śruba która wydaje się regulować naciąg, wykręca się a napinacz zostaje w miejscu, musiałem odkręcić wspornik żeby poluzować pasek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matt28 Posted March 21, 2008 Share Posted March 21, 2008 właścicielom cieknących pomp proponuję najpierw zrobić rozeznanie usterki, u mnie ciekło od tygodnia w zasadzie co najdziwniejsze - po wymianie płynu chłodniczego, kapało gdy silnik ostygł, po dokładnych oględzinach stwierdziłem że przecieka uszczelka silikonowa, rozebrałem, wyczyściłem, nałożyłem nowy silikon i jest git, sama pompa wygląda na solidną i nie miała żadnych luzów. Zastanawia mnie tylko zasada działania napinacza paska pompy, śruba która wydaje się regulować naciąg, wykręca się a napinacz zostaje w miejscu, musiałem odkręcić wspornik żeby poluzować pasek. To prawda, u mnie pompa zaczela cieknac po wymianie plynu na nowy. I tak jak opisal kolega, uszkodzeniu ulegla uszcelka wlasnie, a nie sama pompa. No coz, na nauke nigdy nie jest za pozno... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domiss Posted March 21, 2008 Share Posted March 21, 2008 Zastanawia mnie tylko zasada działania napinacza paska pompy, śruba która wydaje się regulować naciąg, wykręca się a napinacz zostaje w miejscu, musiałem odkręcić wspornik żeby poluzować pasek.Jak w aucie jest wspomaganie (tak jak u mnie), to trzeba wykręcić najpierw śrubę blokującą, a dopiero potem kręcenie śrubą regulacji coś daje (w sumie logiczne - samo się nie rozreguluje dzięki temu). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borciuch1964 Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 :?: MAM PYTANIE DO ZNAWCÓW. CIEKNIE MI POMPA WODNA MICRA K10 92 ROK SILNIK 1.0 lpg. pLANUJE PRZED WYMIANĄ ZROBIĆ TEST Z KLEJEM DO CIEKNĄCYCH CHŁODNIC (TAKI PROSZEK) CZY TO DA COS? MOŻE USZCZELNI POMPE I PRZESTANIE LAC? NIE LEJE MI TAK BARDZO A CZASAMI WOGOLE PRZEZ PARE DNI. JAK ROZBIERAŁEM BOK SILNIKA TO LEJE SIĘ PŁYN Z TAKIEJ DZIURKI NA POMPIE. KTOŚ MI MÓWIŁ ŻEBY WYMIENIĆ REPERATURKE ALE PODOBNO COS TAM SIE WYRABIA W POMPIE I NA NOWEJ REPERATURCE TEŻ BĘDZIE LAĆ. KTOŚ COŚ POMOŻE DORADZI? :?: :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 borciuch1964 wymień pompę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.