Guest jaca2206 Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 mam pytanie co myślicie o chipach. podobno zyskuje się trochę mocy(10-15%) bez grzebania w silniku. mam możliwość kupić takie cudo ale nie wiem ile w tym jest prawdy a nie chciałbym wywalić w błoto 1200zł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Przede wszystkim do jakiego silnika ? Przyrost mocy jaki podałeś jest możliwy ale w 2,2 DI ba nawet można troche więcej uzyskać W Przypadku jednosten beznynowych nissana (GA14-16, SR20...) przyrost mocy to max 1-3% w przypadku seryjnego auta Jak chesz ośiągnąć taki przyrost mocy to proponuję wymianę wałków rozrządu... [ Dodano: Wto 14 Lis, 2006 ] aha no i zapomniałem wspomnieć że ECU w przypadku silników wyżej wymienoinych jest ciężkie do chiptuningu i raczej nikt w polsce się tego nie podejmnie, bowiem pamięc jest zintegrowana z procesorem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaca2206 Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 mam silnik 1.6 benzyna GA16DE i nie chciałbym grzebać w silniku. a co sądzisz o stożkowym filtrze powietrza. no i 97 koni to trochę za mało na takie auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Przy dobrze zbydowanym dolocie z filtrem stozkowym odizolowanym cieplnie dal tego silnika przy seryjnych wałkach możesz się spodziewać poprawy osiągów ale raczej nie odczówalnych. W tym silniku najlepiej sprawdzają się wałki rozrządu z GA16DS to raz a dwa świetne i oczówalne Efekty masz po wymianie kolekotra wydechowego na odpoweidnik 4-2-1 i do tego reszta ukłądu wydechowego o średnicy 52mm... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaca2206 Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 może masz zdjęcie tego kolektora bo ja jestem zielony w tych sprawach a akurat przymierzam się do wymiany wydechu, może mi coś doradzisz jaki by był dobry. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Tutaj masz opis Bardzo ciekawie zmodyfikowanych GA16DE przez naszych klubowiczów: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...548&start=0 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...322&start=0 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...854&start=0 Przjrzyj sobie te projekty... Żeby nie wydać fortuny wystarczy że od seryjengo kolekotra 4-1 dasz wydech o średnicy 52mm (rury i kolanka 52x1,5mm) do tego dwa tłumiki przelotowe, jak chcesz cisze to końcowy przelotowo komorowy, cena myślę że podobna jak za chiptuning przyrost mocy będzie odczowalny... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaca2206 Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 i jak byś mógł to napisz gdzie taki kolektor mogę dostać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 kolektor możesz wykonać na zamówienie... w twoim wypadku gotowiec jest nie do dostania. A profesjonlanie i ze stali neirdzewnej zrobisz to miedzy innymi tutaj: www.grabowski.com.pl www.el-tec.pl www.motowdech.prv.pl [ Dodano: Sro 15 Lis, 2006 ] Ps. zmień temat postu z "Chiptuning" na np. Wzmocnienie mojej SERENY 1.6... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Za te 1200zł to lepiej zrobisz tak jak pisze Coobcio Wymień wałki koszt około 400zł Kolektor z kwasa koszt 500-600zł Wydech najlepiej z kwasa 2cale ale można zapodać np. z modelu 2.0 na pewno będzie luźniejszy Zimny dolot powietrza + stożek A efekt na pewno lepszy niż tamten w tym silniku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest greg76 Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 kolektor z kwasa za 500 to w polsce pobozne zyczenie :wink: mysle ze maciek nie podejmie sie zrobic dobry kolektor za mniej niz 1200zl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaca2206 Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 a ten kolektor od sentry nie będzie pasował. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 kolektor z kwasa za 500 to w polsce pobozne zyczenie :wink: mysle ze maciek nie podejmie sie zrobic dobry kolektor za mniej niz 1200zl Fakt trochę przesadziłem bo mój mnie tyle wyniesie :grin: Ale to przez to że robię sam i nie wliczam ewentualnego zarobku za wykonanie A robie dwa bo jest na niego chętny klubowicz [ Dodano: Sro 15 Lis, 2006 ] a ten kolektor od sentry nie będzie pasował. Wydechowy jest taki sam Za to ssący jest super takowy właśnie posiadam ale jeszcze nie zamontowany Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest greg76 Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 a ten kolektor od sentry nie będzie pasował. a jak masz umieszczony silnik? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Maiłem doczynienia z Sereną Emila - on tam pod machą ma SR20De... koleoktr ssący i wydechowy diametralnie się różni niż przy wersji silnika z napędem na przód. Kolekotr wydechowy skręca w bok do skrzyni a koelktor ssący jest płaski, niepozawijany i idzie sporo poniżej lini pokrywy zaworowej. Ps. pomierz sówmiarką swoje wałki rozrządu (całkowitą wysokość krzywki) nie było bowiem 97 konnego GA16DE (błednie podają te dane sprzedawcy i przedstawiciele z częściami) był albo 90 albo 100 - róznica była tylko po stronie wałka ssącego... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaca2206 Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 silnik jest po środku pod siedzeniami. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f60ca13ec9058960.html [ Dodano: Sro 15 Lis, 2006 ] mam prośbę może ktoś mi to wizualnie pokaze jak ma wyglądać mój wydech bo u mine jest tylko kata i tłumik końcowy a coobcio pisze o więcej niż jednym tłumiku. i gdzie do kolektora 4-2-1 mocuje się sondę lambda. mój wydech wygląda tak. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ff0ddd6bb6aac72.html bądżcie wyrozumiali , ale na ten temat mało wiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Jak będziesz robić nowy kolektor 4-2-1 to będzie trzeba przdłużyć kable od sondy lambda i umieścić ją na zejsciu się wszytkich odnuży koelktora... Nowy wydech sugerował bym zrobić na dwóch tłumikach, jeden byłby w miejscu katalizatora i zastępował by go a końcowy na swoim miejscu z tym że luźniejszy jak seryjny. No i co jest bardzo istotne orurowanie nowe o średnicy 52mm zamiast dotychczasowych 43mm... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaca2206 Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Coobcio wiem że trochę marudzę ale jak byś wrzucił jak to wizualnie ma wyglądać to bym był wdzięczny. no i jakie parametry muszą mieć te tłumiki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Wejdz tu: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...548&start=0 Popatrz na fotki tam masz kolekotr 4-2-1 który zbudował sobie GOAGO... Jak CI się nie chce wejść tam, przeczytać i doweidzieć się czegoś tu tu masz fotkę jego kolektora: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaca2206 Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 mam prośbę do moderatora czy mógłby wrzucić ten temat do działu serena. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest czopochrup Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 [w sumie mnie tez niedlugo czeka wymiana tlumika bo tylni jest w stanie oplakanym... caly pordzewialy, ma dziure (ale odziwo nie dziala glosniej!) blacha ktora go zabezpeiczala juz dawno odpadla D: ogolnie mowiac tragedia... ciekawe ile jeszcze wytrzyma... :x //jaca juz masz wiecej kucy... wyciales katalizator zalep jeszcze ERG i znow troche mocy przybedzie :F imo wyciaganie mocy z TEGO silnika przy tym aucie mija sie z celem... ten silnik jest poprostu za slaby na to auto (za duzo machina wazy;x) dlatego nie waarto sie bawic w tjuning [imho] ja bym zrobil swapa :> na 2.0 :F jakbym sie juz chcial bawac w takie rzeczy;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaca2206 Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 chce wrzucić w niego pare dodatkowych koników bo po wyrzuceniu kata stwierdziłem że te auto jest żwawsze i jak przyjemnie wcisnąć gaz i czuć że auto ma przyśpieszenie . czopochrup napisz coś więcej o tym ERG gdzie to się znajduje. chcę wrzucić tłumiki od primery 1.6i co wy na to i oczywiście kolektor wydechowy 4-2-1. [ Dodano: Sob 18 Lis, 2006 ] podziękowanie dla moderatora za wrzucenie tego tematu tam gdzie jest jego miejsce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Jak już to tłumik z priemry 2.0 - ma większą średnice montarzową i powinien być dziebko luźniejszy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaca2206 Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 już znalazłem wszystko o ERG Coobcio już to dokładnie opisał jak będe miał czas w tygodniu to sie za to zabiorę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaca2206 Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 może znasz jakiś warsztat który by zrobił kolektor wydechowy 4-2-1 do sereny albo zajmuje się spojlerami pod zderzak szukalem ale w szczecinie nie ma kogos takiego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaca2206 Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 to podziel se informacją bede wdzięczny. ja szukałem w D.J. TUNING ul. Granitowa 37 i jeszcze w kilku miejscach ale nikt tego nie robi . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.