Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wzmocnienie mojej sereny


Gość jaca2206
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie co myślicie o chipach.

podobno zyskuje się trochę mocy(10-15%) bez grzebania w silniku.

mam możliwość kupić takie cudo ale nie wiem ile w tym jest prawdy a nie chciałbym wywalić w błoto 1200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim do jakiego silnika ?

Przyrost mocy jaki podałeś jest możliwy ale w 2,2 DI ba nawet można troche więcej uzyskać :)

 

W Przypadku jednosten beznynowych nissana (GA14-16, SR20...) przyrost mocy to max 1-3% w przypadku seryjnego auta

 

Jak chesz ośiągnąć taki przyrost mocy to proponuję wymianę wałków rozrządu...

 

[ Dodano: Wto 14 Lis, 2006 ]

aha no i zapomniałem wspomnieć że ECU w przypadku silników wyżej wymienoinych jest ciężkie do chiptuningu i raczej nikt w polsce się tego nie podejmnie, bowiem pamięc jest zintegrowana z procesorem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dobrze zbydowanym dolocie z filtrem stozkowym odizolowanym cieplnie dal tego silnika przy seryjnych wałkach możesz się spodziewać poprawy osiągów ale raczej nie odczówalnych.

W tym silniku najlepiej sprawdzają się wałki rozrządu z GA16DS to raz a dwa świetne i oczówalne Efekty masz po wymianie kolekotra wydechowego na odpoweidnik 4-2-1 i do tego reszta ukłądu wydechowego o średnicy 52mm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz opis Bardzo ciekawie zmodyfikowanych GA16DE przez naszych klubowiczów:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...548&start=0

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...322&start=0

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...854&start=0

 

Przjrzyj sobie te projekty...

 

Żeby nie wydać fortuny wystarczy że od seryjengo kolekotra 4-1 dasz wydech o średnicy 52mm (rury i kolanka 52x1,5mm) do tego dwa tłumiki przelotowe, jak chcesz cisze to końcowy przelotowo komorowy, cena myślę że podobna jak za chiptuning przyrost mocy będzie odczowalny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolektor możesz wykonać na zamówienie... w twoim wypadku gotowiec jest nie do dostania.

 

A profesjonlanie i ze stali neirdzewnej zrobisz to miedzy innymi tutaj: www.grabowski.com.pl www.el-tec.pl www.motowdech.prv.pl

 

[ Dodano: Sro 15 Lis, 2006 ]

Ps. zmień temat postu z "Chiptuning" na np. Wzmocnienie mojej SERENY 1.6...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za te 1200zł to lepiej zrobisz tak jak pisze Coobcio

Wymień wałki koszt około 400zł

Kolektor z kwasa koszt 500-600zł

Wydech najlepiej z kwasa 2cale ale można zapodać np. z modelu 2.0 na pewno będzie luźniejszy

Zimny dolot powietrza + stożek

A efekt na pewno lepszy niż tamten w tym silniku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolektor z kwasa za 500 to w polsce pobozne zyczenie :wink: mysle ze maciek nie podejmie sie zrobic dobry kolektor za mniej niz 1200zl :)

 

Fakt trochę przesadziłem bo mój mnie tyle wyniesie :grin:

Ale to przez to że robię sam i nie wliczam ewentualnego zarobku za wykonanie

A robie dwa bo jest na niego chętny klubowicz :D

 

[ Dodano: Sro 15 Lis, 2006 ]

a ten kolektor od sentry nie będzie pasował.

 

Wydechowy jest taki sam

Za to ssący jest super takowy właśnie posiadam ale jeszcze nie zamontowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maiłem doczynienia z Sereną Emila - on tam pod machą ma SR20De... koleoktr ssący i wydechowy diametralnie się różni niż przy wersji silnika z napędem na przód.

Kolekotr wydechowy skręca w bok do skrzyni a koelktor ssący jest płaski, niepozawijany i idzie sporo poniżej lini pokrywy zaworowej.

 

Ps. pomierz sówmiarką swoje wałki rozrządu (całkowitą wysokość krzywki) nie było bowiem 97 konnego GA16DE (błednie podają te dane sprzedawcy i przedstawiciele z częściami) był albo 90 albo 100 - róznica była tylko po stronie wałka ssącego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik jest po środku pod siedzeniami.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f60ca13ec9058960.html

 

[ Dodano: Sro 15 Lis, 2006 ]

mam prośbę może ktoś mi to wizualnie pokaze jak ma wyglądać mój wydech bo u mine jest tylko kata i tłumik końcowy a coobcio pisze o więcej niż jednym tłumiku.

i gdzie do kolektora 4-2-1 mocuje się sondę lambda.

mój wydech wygląda tak.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ff0ddd6bb6aac72.html

bądżcie wyrozumiali , ale na ten temat mało wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz robić nowy kolektor 4-2-1 to będzie trzeba przdłużyć kable od sondy lambda i umieścić ją na zejsciu się wszytkich odnuży koelktora...

Nowy wydech sugerował bym zrobić na dwóch tłumikach, jeden byłby w miejscu katalizatora i zastępował by go a końcowy na swoim miejscu z tym że luźniejszy jak seryjny.

No i co jest bardzo istotne orurowanie nowe o średnicy 52mm zamiast dotychczasowych 43mm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdz tu:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...548&start=0

Popatrz na fotki tam masz kolekotr 4-2-1 który zbudował sobie GOAGO...

 

Jak CI się nie chce wejść tam, przeczytać i doweidzieć się czegoś tu tu masz fotkę jego kolektora:

kolas4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup

[w sumie mnie tez niedlugo czeka wymiana tlumika bo tylni jest w stanie oplakanym... caly pordzewialy, ma dziure :D (ale odziwo nie dziala glosniej!) blacha ktora go zabezpeiczala juz dawno odpadla D: ogolnie mowiac tragedia... :D ciekawe ile jeszcze wytrzyma... :x

 

//jaca juz masz wiecej kucy... wyciales katalizator zalep jeszcze ERG i znow troche mocy przybedzie :F

 

imo wyciaganie mocy z TEGO silnika przy tym aucie mija sie z celem... ten silnik jest poprostu za slaby na to auto (za duzo machina wazy;x) dlatego nie waarto sie bawic w tjuning [imho] ja bym zrobil swapa :> na 2.0 :F jakbym sie juz chcial bawac w takie rzeczy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce wrzucić w niego pare dodatkowych koników bo po wyrzuceniu kata stwierdziłem że te auto jest żwawsze i jak przyjemnie wcisnąć gaz i czuć że auto ma przyśpieszenie .

czopochrup napisz coś więcej o tym ERG gdzie to się znajduje.

chcę wrzucić tłumiki od primery 1.6i co wy na to i oczywiście kolektor wydechowy 4-2-1.

 

[ Dodano: Sob 18 Lis, 2006 ]

podziękowanie dla moderatora za wrzucenie tego tematu tam gdzie jest jego miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...