Guest Pit Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Witam Jestem coraz bliżej decyzji o zakupie Primery P11.144 kombi. Zdecydowałem się na silnik 1.6 ze względu na jego ekonomikę. Jeżdżę w zasadzie tylko w mieście więc mocny silnik nie jest mi potrzebny a spalanie wersji 1.6 jest akceptowalne. Po decyzji że chcę kupić takie auto pojawił się spory problem. Jest wyjątkowo mała podaż na rynku wtórnym i w zasadzie nie ma takich ofert. Zdecydowanie więcej jest aut z silnikiem 1.8. Czytając jednak tematy na forum spotkałem się z wieloma niepochlebnymi opiniami na jego temat. Cześć osób pisała o wysokim spalaniu (dane katalogowe piszą o spalaniu 9,7l w mieście więc od biedy do przyjęcia). Odniosłem też wrażenie że silnik jest mocno awaryjny. Pojawiały się takie wady jak: - duże zużycie oleju - problemy ze smarowaniem - problemy z przepustnicą - problemy z czujnikiem położenia wału - uszkodzenia sondy lambda i katalizatora Nie brzmi to zachęcająco. Od auta oczekuję niezawodności i chciałbym żeby nie paliło zbyt wiele. Proszę o poradę czy P11.144 z silnikiem 1.8 jest autem godnym polecenia. Jakie jest rzeczywiste spalanie w cyklu miejskim? Czy faktycznie w silniku tak często występują awarie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Benitez Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 WItam!!! Ja mam 1.8 i naprawde jest to fajny silniczek. CO do awaryjnosci, to moj oleju nie bierze ani kropli, a ma juz 172 tys km. Czujnik polozenia jak podobno raz wymieniony to juz usterka nie wystepuje. SOnda w porzadku. Wymienilem kata (kupilem z anglika za 250 zeta). Przepustnice i krokowiec raz na jakis czas w kazdym aucie warto wyczyscic. Czytalem, ze nadmierne zuzycie oleju czesciej wystepuje w tych jednostkach w N16 almerze, lub w P12 primerze. W P11 rzadziej sie do zdarza. NO i ostatnio jak pisalem nagle padl mi przeplywomierz, ale latwo kupisz oryginal za ok 200 pln, przelozysz czujnik diodowy i nie musisz duzo placic. Ja polecam 1.8. Calkiem sie zbiera przy wyprzedzaniu. Zero wyciekow, czy nieszczelnosci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 A ja bym polecał mimo wszytsko 2.0 Przy delikatnej jeździe na benzynce w 10-11 się zmieścisz a i jak trzeba to jest czym pojechać ;-) Ostatecznie możesz wrzucić gazik i jeździć na prawdę tanio. Poza tym to bardzo trwała i sprawdzona konstrukcja (na pewno mniej awareyjna od 1.8). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zell Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 1.6 i 1.8 to ta sama rodzina silników (QG), więc problemy jeśli mają występowac to dokładne takie same w obu. W byłej P11.144 mojego ojca 1.6 też były problemy z przepustką. Za to 2 litrówka to sprawdzone rozwiązanie (SR20DE), wykorzystywane już od czasów P10, silniki praktycznie niezniszczalne, SR'ki to jedne z najlepszych silnków kiedykolwiek wyprodukowanych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 no Zell nie mogę się z Tobą zgodzić... 1,6 ma średnicę tłoka 76mm a dokłądnie ta sama tuleja tylko żę roztoczona w przypadku 1,8 ma 80mm, tak wiec ścianki tulei są cieńsze o 4mm a zatem są mniej odporne na temperaturę i stąd w 1,8 są problemy z zapieczonymi pierścieniami albo pęknietymi. Co do 1,6 to wystarczy zafundować mu porządny kolektor wydechowy oraz reszte wydechu i osiągi będą bardzo zbliżone do tych z 1,8 a splanie bez zmian. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bankroot Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 no Zell nie mogę się z Tobą zgodzić... 1,6 ma średnicę tłoka 76mm a dokłądnie ta sama tuleja tylko żę roztoczona w przypadku 1,8 ma 80mm, tak wiec ścianki tulei są cieńsze o 4mm ... przepraszam, że się czepiam, ale jeśli jest prawdą to co piszesz (a zakładam, że jest), to ścianki tulei są cieńsze o 2mm a nie o 4, nieprawda ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 zgadza się. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest thorgal Posted November 21, 2006 Share Posted November 21, 2006 witam, ja posiadam p11.144 z silnikiem 1.8 + gaz sekwencja. Interesuje Cię spalanie zatem podam wyniki. Jeżdżę cały czas na gazie (no prawie), nielicząc odpalania i czasu potrzebnego na przełączenie się na gaz i tak: miasto (Wawa) 9,5-10 trasa (0, 120-140 i zdarza się więcej, np 190) - 8-9 l. Olej - bierze około 0,5-1l/10000/12000- pewnie zależy to od nogi i zurzycia silnika i być może ma wpływ na to instalka gazowa. Pozostałych "przykrości", o których piszesz nie miałem. A wkurza mnie przede wszystkim skrzypiący fotel kierowcy - niezależne od silnika. Co do wyboru pomiędzy 1.6 a 1.8 to wiem jedno. Niezależnie, który z silników wybierzesz to musisz zaakceptować, że nie są to najśmiglejsze konstrukcje i po pewnym okresie możesz mieć pewien niedosyt. Zastanów się jednak nad wersją 2.0. Oczywiście wszystko zależy od Ciebie - i portfela, ale ten problem ma większość z nas , Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pit Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Bardzo dziękuję za informacje. Spalanie wydaje się być akceptowalne a dynamika na pewno mi wystarczy. W końcu jeżdżę teraz Golfem kombi z silnikiem 1.8 o mocy 75km Poczytałem trochę forum Almery i włos mi się zjeżył na głowie. Coś strasznego! Miałem wrażenie jakbym czytał forum o Polonezach! Czy silnik 1.8 z Almery to ten sam co w Primerze? Z opisów wynika że tak a to oznacza że sypie się na potęgę. Po tej lekturze natychmiast zacząłem rozważać inne auto. Kolejnym pomysłem była Toyota Avensis. Jest zdecydowanie ładniejsza od Primery ale podobno nie najlepiej się powadzi. Trafiłem na forum na tych samochodach i… przeżyłem kolejny szok. W tych autach zdarzają się remonty silnika VVTi przy przebiegu 40-50 tyś kilometrów! Sam już nie wiem co o tym myśleć. Z tego co widzę legenda o jakości aut japońskich ma już niewiele wspólnego z faktami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Sam już nie wiem co o tym myśleć. Z tego co widzę legenda o jakości aut japońskich ma już niewiele wspólnego z faktami. A zaczęło się tak dziać jak z Japonii poprzenoszono produkcje do Europy tak oba modele Primera i Awensis jest składany w W. Brytani i opracowywany już tu w Europie Dla mnie nie są to już czystej krwi Japończyki i jak wszystkie auta psują się Np. Honda produkcje Accorda przeniosła do Japonii z Europy i jest o niebo jakościowo lepszy od poprzednika Miałem Nissana Sunny składanego w Japonii i to był samochodzik jakościowo dużo lepszy od Primery To samo almera N15 Jap. a N16 Europa i to już nie to samo :? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pit Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Chyba faktycznie to już nie to samo. Z drugiej strony auta są ładniejsze, nowocześniejsze, lepiej jeżdżą, są bardziej wygodne i bezpieczne. Cały czas waham się między Primerą, Avensis i Focusem. Może ma ktoś z was bezpośrednie porównanie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest peryskop Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 A ja bym polecał mimo wszytsko 2.0 Przy delikatnej jeździe na benzynce w 10-11 się zmieścisz a i jak trzeba to jest czym pojechać ;-) Ostatecznie możesz wrzucić gazik i jeździć na prawdę tanio. Poza tym to bardzo trwała i sprawdzona konstrukcja (na pewno mniej awareyjna od 1.8). potwierdzam w całej rozciągłości wypowiedz kolegi :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest k_stach Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Chyba faktycznie to już nie to samo. Z drugiej strony auta są ładniejsze, nowocześniejsze, lepiej jeżdżą, są bardziej wygodne i bezpieczne. Cały czas waham się między Primerą, Avensis i Focusem. Może ma ktoś z was bezpośrednie porównanie? Primere i Avensisa trudno porównać z Focusem - nie ta klasa, jeśli już to z Mondeo. Primera czy Avesis - Primere znajdziesz ze znacznie lepszym wyposażeniem i w lepszej cenie. Kiedys cgyba w Auto Swiecie bylo porownanie Accord,Avensis, Primera i chyba jest to na forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Chyba faktycznie to już nie to samo. Z drugiej strony auta są ładniejsze, nowocześniejsze, lepiej jeżdżą, są bardziej wygodne i bezpieczne. Cały czas waham się między Primerą, Avensis i Focusem. Może ma ktoś z was bezpośrednie porównanie? Teraz mam P12 ale miałem również przyjemność jazdy Focusem (ok. 2 tys. km) nie ma co porownycwać bo to inne segmenty aut..... ale mogę powiedzieć, ze Focus prowadzi sie idealnie..... kręte drogi aż sie chce nim poszaleć :-) Primera jest bardziej dostojna, nią sie poprostu płynie..... Avensisem jechałem jako pasażer i tez nie można jej nic złego zarzucic..... Sam musisz podjac decyzję, jak masz okazję przejedź sie tymi samochodami..... duze znaczenie ma tez cena..... Ja rozgladałem sie za inną marką a jeżdzę Nissanem :-) Powodzenia w wyborze pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Poczytałem trochę forum Almery i włos mi się zjeżył na głowie. Coś strasznego! Miałem wrażenie jakbym czytał forum o Polonezach! Czy silnik 1.8 z Almery to ten sam co w Primerze? Z opisów wynika że tak a to oznacza że sypie się na potęgę. . Nie no, nie przesadzajmy i nie wyciągajmy pochopnych wniosków. Almera ciągle w czołówce w statystykach niezawodności. Fakt, nie jest to już to co robili japońce, ale nie ma tragedii. Co do 1.8 to również bym nie tragizował. Kolega ma Almerką z tym motorkiem i sprawuje mu się wyśmienicie. Wydaje mi się, że wszystkie 1.8 po roku 2001 mają zmienną fazę rozrządu to dodatkowo fajnie się tym jeździ bo ciągnie od samego spodu. Co do angielskiej roboty to fabrykja w Sunderland kiedyś chwaliła się lepszą jakością niż fabryki japońskie...wydaje mi się, że winne jest tutaj tempo wprowadzania na rynek oraz cięcie kosztów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.