Guest Filonxxxl Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Witam Od jakiegoś czasu zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego (w tempie mniej-więcej 1 litr na tydzień). Ponadto są inne dziwne objawy (na zimno pali na 3 cylindrach, jak się rozgrzeje jest OK). Jakoś nigdzie nie widać wycieków, ani śladów po nich, więc nasunęło mi się, że może poszła uszczelka pod głowicą... W związku z tym pytanka: 1. Jak rozpoznać czy rzeczywiście padła uszczelka? 2. Na jakie koszta się przygotować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maddrajwer Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 1. Odpal go i zajrzyj do zbiorniczka przelewowego, czy nie ma w nim bąbelków. 2. Odkręć wlew oleju i zobacz czy nie ma na nim "masła" zamiast oleju. 3. Upewnij się czy nie ubywa też oleju. 4. Sprawdź kompresję na cylindrach. 5. Poszukaj na tym forum - sporo więcej jest w tym temacie. Koszt samej uszczelki wyjdzie w przedziale 120 do nawet250 zł. Zależy gdzie i jaką kupisz. Robocizna drugie tyle jak nie więcej. Dokładnie nie wiem sam swoją wymieniałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
yogi Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Najpierw sprawadź czy płyn nie miesza się z olejem silnikowym i na odwrót, zobacz czy nie masz takiej maźi pod korkiem od wlewu oleju. Zwróć uwagę równierz na przewody wodne które idą do chłodnicy czy przypadkiem nie są twarde jak kamień bo to też oznaka padającej uszczelki tzn. ciśnienie z cylindrów przebija się do układu chłodzenia . A co do palenia na trzech cylindrach rano to też sprawdź świeczki oraz przewody WN. Pozdrawiam : Yogi Link to comment Share on other sites More sharing options...
KURCZAK Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 U mnie nie palił na jednym garku przez cały czas bez roznicy zimny czy ciepły silnik przyczynał był uszkodzony kabel od kompa do wtrysku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Filonxxxl Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Dzięki za rady. Jutro sprawdzę, ale raczej nie przypominam sobie żebym przy ostatnim sprawdzaniu oleju (jakieś 2 tyg. temu) widział coś więcej niż olej właśnie, pod korkiem też normalnie było. Płyn jest konsystencji i koloru płynu (akurat granatowy - koncentrat Castrola), polukam na bąbelki w zbiorniczku. Dam znać jak sprawdzę. A ma ktoś pomysł gdzie może "ulatniać się" płyn chłodniczy tak, żeby nie było żadnego śladu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Właśnie np do cylindra - kiedys znajomy miał cos takiego. Rano chyba z 15 min piłował zanim odapalił Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maddrajwer Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Jeżeli w takim tempie jak opisujesz to moze jeszcze byc zpod korka chłodnicy. Wtedy ulatnia się tylko jak jest silnik gorący i tylko jak chodzi. A że gorący to od razu paruje i nie widać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.