Gość Filonxxxl Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Witam Od jakiegoś czasu zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego (w tempie mniej-więcej 1 litr na tydzień). Ponadto są inne dziwne objawy (na zimno pali na 3 cylindrach, jak się rozgrzeje jest OK). Jakoś nigdzie nie widać wycieków, ani śladów po nich, więc nasunęło mi się, że może poszła uszczelka pod głowicą... W związku z tym pytanka: 1. Jak rozpoznać czy rzeczywiście padła uszczelka? 2. Na jakie koszta się przygotować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 1. Odpal go i zajrzyj do zbiorniczka przelewowego, czy nie ma w nim bąbelków. 2. Odkręć wlew oleju i zobacz czy nie ma na nim "masła" zamiast oleju. 3. Upewnij się czy nie ubywa też oleju. 4. Sprawdź kompresję na cylindrach. 5. Poszukaj na tym forum - sporo więcej jest w tym temacie. Koszt samej uszczelki wyjdzie w przedziale 120 do nawet250 zł. Zależy gdzie i jaką kupisz. Robocizna drugie tyle jak nie więcej. Dokładnie nie wiem sam swoją wymieniałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yogi Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Najpierw sprawadź czy płyn nie miesza się z olejem silnikowym i na odwrót, zobacz czy nie masz takiej maźi pod korkiem od wlewu oleju. Zwróć uwagę równierz na przewody wodne które idą do chłodnicy czy przypadkiem nie są twarde jak kamień bo to też oznaka padającej uszczelki tzn. ciśnienie z cylindrów przebija się do układu chłodzenia . A co do palenia na trzech cylindrach rano to też sprawdź świeczki oraz przewody WN. Pozdrawiam : Yogi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KURCZAK Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 U mnie nie palił na jednym garku przez cały czas bez roznicy zimny czy ciepły silnik przyczynał był uszkodzony kabel od kompa do wtrysku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filonxxxl Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Dzięki za rady. Jutro sprawdzę, ale raczej nie przypominam sobie żebym przy ostatnim sprawdzaniu oleju (jakieś 2 tyg. temu) widział coś więcej niż olej właśnie, pod korkiem też normalnie było. Płyn jest konsystencji i koloru płynu (akurat granatowy - koncentrat Castrola), polukam na bąbelki w zbiorniczku. Dam znać jak sprawdzę. A ma ktoś pomysł gdzie może "ulatniać się" płyn chłodniczy tak, żeby nie było żadnego śladu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Właśnie np do cylindra - kiedys znajomy miał cos takiego. Rano chyba z 15 min piłował zanim odapalił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Jeżeli w takim tempie jak opisujesz to moze jeszcze byc zpod korka chłodnicy. Wtedy ulatnia się tylko jak jest silnik gorący i tylko jak chodzi. A że gorący to od razu paruje i nie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.