Guest Paaabbblllooo Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Witam Czy ktos z uzytkownikow silnika CD20 moze mi powiedziec czy to normale ze kontrolka od cisnienia oleju nie gasnie od razu po odpaleniu >?? Silnik jest dopiro co po generalce , swiezy olej i filtr... Help Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 1) sprawdź poziom oleju 2) sprawdź czy silnik nie wydaje dziwnych dźwięków 3a)czy kontrolka zapalała się jak odebrałeś auto od mechanika? 3b) czy kontrolka choćby przygasa?lub czy później gaśnie? 4) sprawdź czy kostka jest odpowiednio podpięta na czujniku Możliwe ,że "fahofcy" nie podpieli czujnika lub źle zainstalowali pompę oleju lub nie wlali odpowiedniej ilości oleju lub czujnik uległ uszkodzeniu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jasiu666 Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 bardzo duże znaczenie ma w tym silniku filtr oleju...... ponieważ tylko w niektórych filtrach poprawnie działa zaworek zwrotny.... ... poza tym w różnych latach silniki CD20 miały różne parametry ciśnienia oleju...., były produkowane także w różnych wersjach np. z EGR lub bez... ...i tak np. w sunny N14 CD20 od 10.1992 były stosowane filtry z innym zaworem podciśnieniowym, tzn. zmieniła się wartość przy jakej się on otwierał.... dlatego też... dobierz filtr dokładnie do twojego silnika i zacznij od dobrej firmy np. MANN lub BOSCH... pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmdelphi Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Witam Myśle, że doskwiera Ci problem stary jak świat, a mianowicie masz założony jeden z najtańszych filtrów oleju. Zmień filtr oleju na MANN'a lub Bosch'a, a problem z długo palącą się kontrolką ciśnienia oleju po starcie silnika zniknie. Pozdrawiam Michał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Moim zdaniem to żalezy od oleju, filtary zawsze miałem filtrona a jak był zalany shellem to kontrolka gasła od razu po ok 0,5 sek - jak zalałem Orlenem diesel II - to gasnie po ok 2-4 sekund. Widac to było od razu po wymianie. Teraz na wymianie chyba nie naleje tej taniochy już. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Paaabbblllooo Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Dzięki wszystkim za podpowiedzi jeżeli chodzi o 'fachowców' to moi bardzo dobrzy znajomi i lipy nie ma napewno. mysle ze problem tkwi w filtrze tak jak podpowiadacie w kazdym razie fajnie ze sie ktos odezwał bo jestem tu nowy i chetnie sie wymienie doswiadczeniami... Pozdrawiam Paweł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest samson Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Ale kontrolka wogóle nie gasnie? czy gasnie ale po chwili?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Paaabbblllooo Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Gaśnie po chwili Wg mnie za długiej chwili Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest samson Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Mysle ze w takim wypadku ma tu wpływ jedynie rodzaj oleju, i filtr oleju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 qrcze ja napisałem odp pod kątem nie gasnącej kontrolki . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted November 20, 2006 Share Posted November 20, 2006 Sprawdziłbym mimo wszystko pompę oleju. Widać, że biedna daje rade ale słabo. Silnik po generalce wiec tu i ówdzie poprzeczyszczane kanały daja mniej oporu dla oleju i trudniej pompie utrzymać ciśnienie oleju. najgorsze z mozliwych to niedokręcenie smoka od pompy olejowej - zamiast oleju wtedy częściowo zasysa powietrze z komory nad miską. Czy ów problem pojawia sie tylko na zimnym silniku, czy zawsze po dopaleniu.? Należy wymienić filtr i olej - bo silnik przeciez po remoncie - więc mu sie należy jak psu buda. Jak problem nie zniknie - radzę zdjąć miskę olejową i obejrzeć pompę i smoka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pjfox Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 mam to samo po wymianie napinacza i w ogóle robieniu rozrządu. gaśnie po paru sekundach zawsze jak zimny. Jak gaszę i odpalam jest OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jamar Posted September 20, 2008 Share Posted September 20, 2008 Mi działo się to samo z kontrolką po wymianie oleju i filtra jakieś pół roku temu. Wlałem Mobil Super-S 10W40 i filtr filtrona. Kontrolka po odpaleniu silnika świeci przez 4-5 sekund i gaśnie. Tylko na zimnym silniku. Silnik przez te 4-5 sekund trochę inaczej pracuje. W tamtym tygodniu wymieniłem olej na ten sam a filtr dałem Boscha. Teraz kontrolka świeci tylko 0,5-1 sekundy. Jeszcze cały czas go sprawdzam bo raz jak było bardzo zimno na dworze to jakieś 2 sekundy kontrolka się świeciła ale to tylko raz. Doleje mu trochę więcej oleju bo mam połowę wskaźnika na bagnecie. Doleje tak do 75% stanu na bagnecie. Najważniejsze, że postęp jest. Za filtr Boscha dałem 39 zł. Myślę, że nie ma sensu kupować nic innego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.