Guest Gulash Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Witam. Znalazlem cos takiego : http://www.hondapl.org/vteccompare/vteccompare.html Umieszczam to w Power Team bo lektura jest nader ciekawa i chyba wiele osob chetnie zapozna sie z zasada dzialania ukladow zmiennego wzniosu zaworow i zmiennych faz rozrzadu. Jesli to juz bylo albo z jakichs powodow nie pasuje do dzialu to prosze moderatora(ow) o usuniecie albo przesuniecie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 nie było tego jeszcze tak dobrze rozpisanego w SR20VE jest 2 stopniowy system zmiennych faz by osiągnać bardzo przyzwoity moment obrotowy do 4500 i żeby był konkretny wykop od tych 4500 do odcinki... Jak nie ma zmiennych faz to niestety góra kosztem dołu a tu mamy i to i to Dziękujemy za linka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dylson Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 http://video.google.com/videoplay?docid=-8...5821&q=vtec Czy to tak dziala? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 fajny poglądowy filmik, szkoda tylko, że QG18 nie ma takiego systemu..., na samych zmiennych fazach rozrządu nie wiele mu to dało... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Fajnie jest w silniku Hondy K20A2 z CTR tam jest i V-tec i do tego takie coś jak w silnikach QG czyli przkręcanie całego wałka... Fajna sprawa, taki silniczek 2.0 po paru podstawowych modyfikacjach ma 200Nm już od 2000obr.min a po przełączeniu się krzywek rośnie nawet do 220Nm niestety nie do osiągnięcia takie coś w SR20VE... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dylson Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 A czy nissan rozwija jeszcze VVL? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 raczej cofa go w rozwuju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 hmmm, faktycznie pod tym wglądem Nissan jest daleko w tyle. Ponoć iVTEC zastosowany w Hondzie dał możliwość odprężenia silnika bez znacznej utraty mocy - co pozwala założyć turbinkę bez modyfikacji główki w 2,0 i dostajemy ponad 200KM.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gre Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 iVTEC pozwala na osiągniecie 220 koni CAI i strojeniem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaras Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 A czy nissan rozwija jeszcze VVL? Jeśli japońscy inzynierowie nie zostali zasypani żabami to może dowiemy się czemu nie rozwija;-) elektrozawory? To jak działają zmienne fazy w QG18? Czym różni się góra QG od GA? Może da się zrobić swapa samej góry. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 nie da się, QG18 ma inny rostaw cylindrów... Wystarczy że zapodasz Górę z GA16DE na rynek JDM czy USA (SENTRA) to było 1,6 co miały przesówne włki ssące tak samo jak QG18, sterowane to było ciśnieniem oleju którego dopływ sterował elektrozaworek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaras Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 nie da się, QG18 ma inny rostaw cylindrów... Wystarczy że zapodasz Górę z GA16DE na rynek JDM czy USA (SENTRA) to było 1,6 co miały przesówne włki ssące tak samo jak QG18, sterowane to było ciśnieniem oleju którego dopływ sterował elektrozaworek Najbardziej podoba mi się w Twojej odpowiedzi wyraz "wystarczy" :-D Szukam czegoś z własnego podwórka, żeby mniej zachodu i $$ kryło się pod "wystarczy";-) Rover miał jakiś patent na zmienne fazy, prosty i banalny, macał to ktoś? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 Porche też ma banalny sposób z napinaczem łancucha sterowanym elektrozaworem. Jak już mowiłem wsadasz tylko głowke z GA16DE z SENTRY kompletną z wałkami i elektorzaworkiem do tego elektornika ktora obsłurzy ten elektrozaworek i jazda... CO tu głowkować... chyba że chcesz od nowa zaprojektować i nowy układ rozrządu ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaras Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 CO tu głowkować... chyba że chcesz od nowa zaprojektować i nowy układ rozrządu ?? To nie głupi pomysł, a za zarobioną kasę z tego patentu kupić skylina. Jak wyglada dostepność i cena takiej głowy? Ilu stopniowy tam jest system? Jaką moc miała ta sentra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 Systen 0-1... W zalerzności od źródeł miała od 107KM do 116. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 zgodze sie z toba coobcio tylko w jednej kwestii moc taka miala i owszem tyle ze na silniku a nie na kolach :/ ostatnio widzialem wykresy sentry se-r seryjnej i po modach z ga16de z vtc i na kolach ma 90hp. mozesz sie zgodzic lub nie ale vtc nie prowadzi w duzym stopniu do wzrostu mocy ale poprawia kuture pracy w niskich i srednich obrotach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 A ja chciałem sprostować wypowiedź Coobicia :" nie da się, QG18 ma inny rostaw cylindrów... " Rozstaw jest taki sam ale kanały wodne nie zgadzają się z ga do qg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.