Guest jankowski1987 Posted November 21, 2006 Share Posted November 21, 2006 Kto mógł by mi wytłumaczyć dokładnie albo dać jakieś wskazówki jak odłaczyć zegar od nissana 100nx ponieważ chcem zmienić podświetlanie na zielone.( Mile widziane zdięcia jak to krok po kroku zrobić). Bo jak ja odkręciłem te 6 srób to zegar mogłem tylko wyciągnąć tak że z prawej strony ledwo co renka wchodziła. dalej nie szło coś blokowało jakieś kable czy linki. a żeby wymienić żarówki to trzeba więcej go wyciągnąć . Bardzo prosze o pomoc nawet najmniejszo co i gdzie wykręcić aby go wyjąć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EnDrIu WAWA Posted November 21, 2006 Share Posted November 21, 2006 jak dostales sie do licznikow i masz wersje z gaznikiem musisz odpiac linke predkosciomierza, wtykasz reke miedzy kolumne i szukasz linki. Jak wchodzi ona do zegarow nalezy nacisnac jej boki to odskoczy, wtedy spokojnie wymieniasz zaroweczki. Najwiecej przeklenstw idize przy wkladaniu tej linki...mniej wiecej wyglada to tak jakbys podlaczal urzadzenie do kontaktu z pradem chwytajac tylko za gietki kabel...poczatkowo zajmowalo mi to ok. godziny, pozniej z 20 min... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jankowski1987 Posted November 21, 2006 Share Posted November 21, 2006 nie jestem pewny czy to z gaźnikiem mój nissan jest z roku 91 i to 1,6pojemności. a którędy tą ręke wsadzać aby odpiąć to linke i z której strony nacisnąć aby ona odpieła się. a jest taka możliwość że tam mogą blokować jakieś kable. A tak ogulnie to te kable co wchodzą do licznika to skąd one idą . A może trzeba zdiąć ten panel srodkowy gdzie jestradio żeby dojść do licznika (jak go wyjąć) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EnDrIu WAWA Posted November 21, 2006 Share Posted November 21, 2006 nie jestem pewny czy to z gaźnikiem mój nissan jest z roku 91 i to 1,6pojemności. a którędy tą ręke wsadzać aby odpiąć to linke i z której strony nacisnąć aby ona odpieła się. a jest taka możliwość że tam mogą blokować jakieś kable. A tak ogulnie to te kable co wchodzą do licznika to skąd one idą . A może trzeba zdiąć ten panel srodkowy gdzie jestradio żeby dojść do licznika (jak go wyjąć)91 z 1.6 to bankowo gaznik.rozbierzasz wokol zegarow plastiki wkladasz reke od samego dolu. Czarek robil tak ze glowe wkladal tam gdzie zwykle trzyma sie nogi i tak probowal...jednak jak masz tak jak ja 180cm wzrostu nie polecam :mrgreen:Nic sie nie boj zadnych kabli nie urwiesz, te ktore dodatkowo dochodza do zegarow sa na tyle dlugie ze po odpieciu linki spokojnie mozna je wyjac. Powodzenia, niezle sie naklniesz, ale warto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jankowski1987 Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 a tam do podświetlania zegarów to idą tylko 3 żarówki czy więcej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Chyba tylko 3. Ostatnio widziałem na allegro takie zegary i były 3 poświetlające żarówki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jankowski1987 Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 a czy jest jakaś różnica w podłączeniu linki jak umnie prędkościomież jest po prawej stronie a obrotomież po lewej, bo w innych 100 widziałem odwrotnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukasz_lublin Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 jesli masz sinkik DE czyli z wtryskiem to nie masz linki, i nie ma problemu z tym guwnem. Nic wtedy nie musisz odpinac kable sa natyle dlugie ze mozna wymienic 4 zarowki bez problemu. W wersji po lifcie sa 4 i predkosciomierz po prawej stronie i wskazniki od paliwa i temperatury poruszaja sie gora dol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jankowski1987 Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 u mnie kontrolka od paliwa jest po lewej stronie i chodzi ona z lewej do prawej a kontrolka od temperatury po prawej i chodzi z lewej do prawej. A jak odkręciłem ten licznik to nie mogłem go wyjąć ponieważ coś tam blokowało. A te przewody skąd idą co wchodzo do licznika. Nie wiem już sam jaki jest tam silnik czy z gaźnikiem czy z wtryskiem stary mówi że ze wtryskiem. Może jakiś drugi silnik w niej siedzi czy co w dowodzie mam p1-1597,00 pojemności 16V a p2-66,00 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EnDrIu WAWA Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 latwo zorientowac sie jaki to silnik...jesli mozesz wstaw fotke silnika a jak nie to powiedz jaka masz obudowe filtra...jelsi okragla to gaznik jesli prostokatna to wtrysk. Linka idzie mniej wiecej po srodku zegarow na pewno ja zauwazysz jak zerkniesz od dolu jest dosyc gruba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukasz_lublin Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 jesli ma linke to jest to chyba gaznik, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EnDrIu WAWA Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 jesli ma linke to jest to chyba gaznik,to na pewno gaznik, kolega umiescil foty i winnym temacie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jankowski1987 Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 to to linke powino być widać z dołu. A jak ją odczepić tylko wystarczy nacisnąć po bokach, a ten koniec gdzie mam nacisnąć to jest prostokątny czy okrągły. I idzie tlko jedna linka do prędkościomieża i obrotomieża czy dwie a te żarówki to można zastąpić diodami (zielonymi) od zapalniczek gazowych. czy wystarczo do oświetlenia zegarów.A może wiecie jakie trzeba dać tam rezystory aby można było je podłączyć pod akumulator. A jeszcze jedo zegarek ten elektroniczny to też ma podświetlanie czy nie bo umnie w dzień widać normalnie godzine ale w nocy brakuje podświetlania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EnDrIu WAWA Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 to to linke powino być widać z dołu. A jak ją odczepić tylko wystarczy nacisnąć po bokach, a ten koniec gdzie mam nacisnąć to jest prostokątny czy okrągły. I idzie tlko jedna linka do prędkościomieża i obrotomieża czy dwie a te żarówki to można zastąpić diodami (zielonymi) od zapalniczek gazowych. czy wystarczo do oświetlenia zegarów.A może wiecie jakie trzeba dać tam rezystory aby można było je podłączyć pod akumulator. A jeszcze jedo zegarek ten elektroniczny to też ma podświetlanie czy nie bo umnie w dzień widać normalnie godzine ale w nocy brakuje podświetlania. jedna linka.Ja zalozylem na zarowki kondoniki kolorowe...w Norauto takie na seryjna zarowke kosztuje kolo 5zl szt. Zegarek-sprawdz bezpieczniki pod maska, u mnie rowniez nie swiecilo sie i znalazlem przepalony bezpiecznik, po jego wymianie wszystko juz bylo ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jankowski1987 Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 od dołu nie dojde do linki bo jest tam kanał od nawiewu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rz Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 wlasnie jestem na etapie wymiany zarowek od zegarow i pojawia sie problem. czy aby sie dostac do nich to nalezy zrobic to w ten sposob ktory jest podany na tej stronie? http://maluch.pcz.pl/~nx100/100NX%20SQUAD_...dswietlenie.htm troche mnie przeraza zdejmowanie polowy samochodu aby dostac sie do 3 zarowek i czy ktos moze orientuje sie co moze byc przyczyna ze nie pali sie kontrolka rezerwy paliwa? (pomijajac spalona zarowke) moze jakis kabelek albo bezpiecznik? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mrozu Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Z tym rozbieraniem zegarów to o ile pamiętam to ja nie musiałem w swojej setce wyciągać konsoli środkowej tylko lekko ją odgiołem od góry przy nawiewach, reszta jak w linku podanym przez Ciebie. Co do kontrolki rezerwy to raczej wina żarówki, bo ona jak by miała spalony bezpiecznik to coś jeszcze by nie działało. Kurcze nie pamietam czy sygnał na rezerwe idzie prosto z baku od pływaka czy po drodze coś jeszcze jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest misiek_83 Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Nie mozna przypadkiem odkrecic linki przy skrzyni biegow?Ja tak zrobilem i nie musialem sie pozniej meczyc z wlozeniem jej w licznik.Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas3035 Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 HEH dzisiaj walczyłem z popalonymi żarówkami do podświetlania zegaów i buzerem. No i sukces Buzer (dokładnie elektromagnes jak sie okazało ) był odłaczony z wtyczki, a przykręcony jest z tyłu licznika na górze. Na żarówki były pozakładane niebieskie gumki, które blokowały odprowadzanie ciepła i sie popaliły (czarny osad w wnętrzu żarówki). Coby licznik wyjąć polecam odłączyć linke przy strzyni biegów. Nie ma problemu z włożeniem wchodzi elegancko. Żarówek do podświetlenia jest 3 szt. Takie jak do pozycyjnych świateł (bagnetówki), piękne białe podśiwietlenie. Do obrotomierza nie ma linki to sie nie przejmować. Pozdrawiam [ Dodano: Nie 14 Sty, 2007 12:04 ] Oto żarówki (spalone)po zdjęciu kolorowych gumek http://img295.imageshack.us/my.php?image=arwkizh0.jpg Fajny efekt (błekitny)jest po włożeniu białych diodek tego typu, niestety kiepskiej jakości Zobaczcie sami http://img440.imageshack.us/my.php?image=diodakc8.jpg Nie polecam wkładać zwykłych diod niebieskich np. 5mm bo nie rozpraszają światła i kiepsko to widac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foster Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 a tak przy okazji, w gti jest linka czy elektronika obrotomierza? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas3035 Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 Raczej nie ma linki od obrotomierza. Looknij sobie czy idą dwie linki lub coś podobnego do kabinyz z silnika na wysokości licznika. a jak nie to zapraszam do lektury:Nissan B13 and N14 Service Vol 1 - 100NX NX1600 NX2000 Sunny Sentra GA16DE SR20DE SR20DET.pdf Poszukać na necie i zassać Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mrozu Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 W nissanach jak i w innych autach nigdy nie było linki do obrotomierza. Zawsze obrotki są elektroniczne. Jedyny obrotomierz na linke jaki znam to był w starych motocyklach typu Java. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest seds Posted April 19, 2008 Share Posted April 19, 2008 Może głupie pytanie będzie, ale jak mam leniucha to tam też jest ta linka co ją mogę sobie odłączyć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Misiek_nx Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 ten link ze 100nx squadu nie działa. Ja nie mogłem dziś zegarow wyjąć. Od spodu był kanał wentylacji i plastikowa osłona jakaś, w reszte szpar ręka nie chciałą wejść, zdemontowałem wszystko z przodu wyjątkiem góry deski rozdzielczej, która nawet po paru solidnych kopach nie chciała zejść :/ Udało mi się tylko wymacać kostki po prawej i lewej stronie zegarów, możecie opisać gdzie dokładnie wtrynić grabe zeby dorwać tą linke? Ew gdzie koło skrzyni ją znajde?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rz Posted April 21, 2008 Share Posted April 21, 2008 linka od strony skrzyni wyglada tak. niestety tylko takie zdjecie posiadam pzdr rz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.