blandman Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 zamierzam w najblizszym czasie wymienic olej. obecnie jezdze na oleju marki FINA, zastanawiam sie czy przejsc na quaker state. dlatego akurat ten, bo mozan go dostac w oryginalnych opakowaniach, czyli nie jest rozlewany w Polsce i jest mniejsze ryzyko ze jest to jakis kombinowany olej (np ktos wlał lotosa itp...) interesuje mnie oczywiscie połsyntetyk 10 w 40. Mysle o zmianie bo mam ciagle problem z kontrolka oleju (swieci sie dluzsza chwile po uruchomieniu silnika i nie wiem czy jest to wina filtra oleju czy oleju silnikowego). co sądzicie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristobal Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 mam ciagle problem z kontrolka oleju (swieci sie dluzsza chwile po uruchomieniu silnika i nie wiem czy jest to wina filtra oleju czy oleju silnikowego). co sądzicie? Ja bym zaczął od filtra. Niektóre podróbki "Made in China" mają to do siebie, że kontrolka ciśnienia oleju rzeczywiście gaśnie dopiero po kilku sekundach. Proponuję założyć filtr Mann, Knecht itp i sprawdzić. Co do oleju Quaker State, to bym odradzał ze względu na małą dostępnośc w Polsce. Ale każda firma ma swoich zwolenników i przeciwników. Poszperaj w archiwum. Na temat olejów było na forum mnóstwo postów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Olej Quaker State już nie istnieje podobno. Teraz to się nazywa Midland, i pewnie przy okazji nie będzie wiadomo jak z jakością. Sam dzisiaj zmieniłem olej. Jakbym miał możliwość kupić oryginalny żółto-zielony QS, to nawet chwili bym się nie zastanawiał. Kolega miał warsztat, zamówił w wielkich beczkach i nikt z użytkowników nie powiedział złego słowa.Kolega zresztą też nie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ziutek Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Ile silników tyle zdań na temat olejów. Moje doświadczenia z QS są takie że strasznie wypłukał silnik w BMW 318i. Zalałem i po tygodniu ciągnąłem za sobą zasłonę dymną. Sprawdź w specyfikacji czy nie zawiera za dużo środków myjących. Podkreślam że zalałem stary motor z dużym przebiegiem. W almie mam BP Visco 10W40 półsyntetyk. Wymieniam co 15kkm. Filtr amm Nipparts. Kontrolka gaśnie po sekundzie od odpalenia, pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 jednym z ważniejszych dystrybutorów quaker state na nasz kraj był w latah 90 mój kuzyn. Olej mimo dobrej opinii słabo sie sprzedawał, nie zagrzał miejsca na naszym rynku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ryży Koń Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Prawdą jest, że teraz to Midland ale nieprawdą jest, że mogą byc kłopoty z jakością. A dla tych, którzy nie ufają w rozlewane w kraju oleje polecam Agip. Butelki przychodzą zza granicy a olej ma bardzo dobre parametry. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 można też kupić sobie będąc za granicą, bardzo tanio jest w tip w Berlinie zwłaszcza jak sie jest stałym klientem. Słyszałem że niektóre "modele" Agipa są też sprzedawane pod innymi renomowanymi markami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 A-ha. Właśnie na dziale Almera facet wstawił link do hurtowni Quaker State w Koszalinie... Czyli nie musi to być jakiś Midland... Szkoda że właśnie zmieniłem olej http://www.tomsol.com.pl/index.html Pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 a co jest nie tak z midlandem? http://www.midland.pl/ przy okazji nieco historii związków midlanda z quaker state Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dinodino Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Cześć Od 2 lat jeżdzę na MIDLAND AVANZA 5W-40 - polecam. Silnik ma na liczniku ponad 220 000 km. Nie bierze grama oleju. Pracuje cichutko (jak na diesla ). Olej wymieniam co 15 tys. Być może to tylko marketing, ale do mnie przemawia - Szwajcaria to Szwajcaria. Mobil 1 produkują gdzieś w Turcji. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maniek-ol Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 CześćOd 2 lat jeżdzę na MIDLAND AVANZA 5W-40 - polecam. Silnik ma na liczniku ponad 220 000 km. Nie bierze grama oleju. Pracuje cichutko (jak na diesla ). Olej wymieniam co 15 tys. Być może to tylko marketing, ale do mnie przemawia - Szwajcaria to Szwajcaria. Mobil 1 produkują gdzieś w Turcji. Pozdrawiam Mobila nie produkują w Turcji , ale w rafinerii gdańskiej. A tak po za tym też jeżdże na Midlandzie i olej jest jak najbardziej OK. Cena też jest przyzwoita. Podobno wracają do starej nazwy QS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Mobila nie produkują w Turcji , ale w rafinerii gdańskiej. Jest jakaś różnica? QS produkują tez po tą nazwą do dzisiaj - chyba w Koszalinie jest hurtownia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blandman Posted December 19, 2006 Author Share Posted December 19, 2006 a ja wymienilem na Agip i zobaczymy... jest tanszy od castrola a mysle ze lepszy, bo nie rozlewany w Polsce... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akarczma Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 jezdze na syntetykach midlanda wczesniej quakera i wporzo, prima dostaje po d*pie do 7500, do scigacza tez lalem midlanda krecil sie motor do 14 500 obr/min i ok. polecam olej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.