Guest Chińczyk Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 Witam, Samchod: NISSAN ALMERA 1.5 DCI, rok 2004 Problem polega na tym, ze swieci sie kontrolka uszkodzenia silnika. Pojechalem do ASO, podlaczyli auto do kompa i stwierdzili ze sa problemy z EGR-wskazuje 0%. Dokladny kod bledu to: EGR VLV CMD URC [P 0400]. Wczesniej mialem rozszczelniony intercooler, wlasnie w tym czasie zaswiecila mi sie kontrolka. Myslalem, ze po wymianie na nowy intercooler zgasnie...ale sie mylilem. W serwisie powiedzieli, ze ten EGR nie dziala, byc moze jest zabrudzony, moze siadl totalnie, albo cos z elektryka moze byc nie tak(zlacze). I moje pytanie jest takie: Czy da sie z tym jezdzic??? Czy jest to powazna sprawa???? W serwisie powiedzieli mi, ze koszt nowego EGR wynosi 900 zl...Acha, moze znacie w Trojmiescie jakies porzadne warsztaty, do ktroych macie zaufanie, no i oczywiscie zrobiliby to troche taniej....????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulture30 Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 To ile teraz dają gwarancji na N16? rok? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maddrajwer Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 Primo : co z tą gwarancją. Secundo : poczytaj wywody coobcia ( tu na forum) to będziesz wiedział dlaczego należy albo to olac albo cały EGR wyp.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted November 25, 2006 Share Posted November 25, 2006 ani olać ani wyp... - zrobić na gwarancji i mieć problem z głowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Chińczyk Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Gwarancji nie mam, bo sprowadzilem auto z Danii. Czytalem wywody Cobcia. Opisuje on silniki benzynowe, starszej generacji. Ja mam diesla 1.5 DCi z 2004, gdzie technologia pewnie jest inna i wydaje mi sie, ze moze to stanowic jakis problem....... A poza tym nie mam zamiaru ucinac jakis rurek. Chce to naprawic, malym kosztem. W serwisie powiedzieli mi, ze EGR mogl sie zabrudzic. Moze to przeczyszcza i bedzie HOROSZO. Ponowiam moje pytanie: czy moge z tym jezdzic??? Czy jest jakies ryzyko uszkodzenia innego podzsepolu, gdy EGR nie dziala??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Chińczyk Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Tak probowalem odlaczyc akumulator, nic daje. Dwie proby wykasowania bledu rowniez... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 jak chcesz kupić nowy to kup w renaul- tam są tańsze części do 1,9/1,5 Dci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jumper Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 nie musisz obcinac rurki wstawiasz 2 grosze miedzy rurke a zawor i masz zalatwione a jak Ci sie nie spodoba to wyciagasz i po problemie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Chińczyk Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 dla mnie tuning za 2 zl kojarzy sie z tandeta...Nie chce niczego odcinac, chce to naprawic...Jeszcze nikt z was nie odpowiedzial mi na pytanie....Czy mozna z tym jezdzic.....majac na uwadze ze jest to 1.5 DCI, a nie jakas benzynka 1.4 czy 1.6.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 nie można bo komp może Ci nagle w czsie jazdy wprowadzić jakiś tryb awaryjny i auto straci na mocy, poza tym żaden błąd dla silnika nie jest zdrowy i palący się check nie należy do rzeczy najprzyjemniejszych.Egr 0% oznacza zamknięty obieg. Czyli spaliny z wydechu nie są dopalane w następnych cyklach.Błąd polega na tym ,że komp wysyła sygnał do egr żeby się otworzył a on pozostaje zamknięty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 dla mnie tuning za 2 zl kojarzy sie z tandeta... Koledzy Ci próbują pomóc, a Ty drwisz... Nie chce niczego odcinac, chce to naprawic... Czy mozna z tym jezdzic..... To w końcu chcesz to naprawić, czy jeździć z taką choinką? Bo się pogubiłem... Wydaje Ci się, że ktoś umieścił kontrolkę i podświetlenie tak dla checy, żeby Cie denerwowała? Dobra rada: rozbierz ten panel z zegarami, powinieneś znaleźć podłączenie zasilania tej kontrolki. Teraz już potrzebujesz tylko odciąć kabelki. I przestanie świecić... )) Pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Bombel, chyba nie odebrałeś tego poważnie? Wiadomo, że trzeba sprawdzić na kompie i usunąć usterkę... A rada była dokładnie taka jakie było pytanie: czy z zapaloną "kontrolką uszkodzenia silnika" - CHECK ENGINE można jeździć... - Jasne że można, dopóki się całkiem silniczek od czegoś nie rozp... A jak już jeździć z nią, to przecież lepiej odciąć i przynajmniej w oczy nie razi w nocy... )) Pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Chińczyk Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 dzieki Albin za info, dzisiaj auto mialo przeczyszczone EGR, bylo zabrudzone ale kontrolka nie zgasla, na dniach jade do ASO na wykasowanie bledu, ciekawe ile bedzie %, moze EGR bedzie do wymiany..... [ Dodano: Pią 01 Gru, 2006 23:28 ] http://www.allegro.pl/item145647428_zawor_..._65km_80km.html czy myslicie, ze bedzie pasowal do mojego silnika 1.5 DCI, przeciez czy to reno czy nissan...takie same sa silniki... [ Dodano: Pią 01 Gru, 2006 23:36 ] czy to jest taki sam EGR??? http://www.allegro.pl/item146412030_zawor_...2_trafic_2.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 Błąd wymaga wykasownia - jeśli nie pomoże - konieczna będzie wymiana lu kontrola elektryki.Jeśli zawór wygląda tak samo jak na zdjęciach napewno będzie odpowiedni.Jeśli pytasz jaki jest w almerze to w niedzielę będę miał okazję looknąć - daj znać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Chińczyk Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Ogolnie tak: EGR zostal przeczyszczony. Nastepnego dnia pojechalem do ASO, gdzie podlaczyli auto do kompa, sprawdzili zawor, pozmieniali komputerowo ustawienia tego zaworu, wykasowali blad. Teraz mija juz drugi dzien odkad kontrolka sie juz nie pali. Mechanik z ASO powiedzial, ze jest to wada oprogramowania, zdarzaly sie juz takie przypadki. U mnie pozmieniali cos w ustawieniach, natomiast w niektorych almerkach trzeba bylo zgrac na nowo calego softa. Usterka wystepuje tylko w Almerach 1.5 DCI. Teraz modle sie aby juz nigdy sie ta kontrolka nie zapalila, niby takie male cos, ale w sumie 400 zl trzeba bylo wydac...Dzieki wszystkim za rady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mario_k3 Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Tak swoją drogą jak ASO stwierdza, że jest to typowa wada konkretnych typów silników to chyba nawet po gwarancji powinni jakąś ulgową taryfę zastosować. Zwłaszcza jak to wada oprogramowania, a nie zużycie mechaniczne. Oprogramowanie chyba nie powinno się zużywać a jak było od nowości wadliwe to chyba nie z winy klienta. Taka mała dygresja. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacekb3 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 miałem identyczny błąd, zanim zakładałem instalkę LPG. próbowali go naprawić różni mechanicy - objeździłem kilkanaście różnych warsztatów w tym 3 ASO. Nikt nie potrafi tego naprawić. wymiana EGR oczywiście nie pomogła - kontrolka zapaliła się po 4 dniach od wymiany na nowy, wahania obrotów nadal występowały. W jednym warsztacie wymienili mi soft i jakieś chipy (podobno siadły) i wahania obrotów ustały. Niestety kontrolka po tygodniu znowu się zapaliła. Jako że np. w pewnym ASO samochód trzymali mi prawie 3 tygodnie (w warsztacie nie odbierali telefonu, pomogła dopiero interwencja u szefa) i nie chciałem się już więcej denerwować, a jako że na jakość jazdy wpływ ten błąd ma znikomy pozbyłem się kontrolki. i jest ok, nie razi po oczach;) aha nie trzeba przecinać żadnych kabelków, diodę wyciąga się z konsoli jak zwykłą żarówkę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 ale kolega ma 1,5 dci a wywalenie żarówki nie wydaje mi się dobrym rozwiązaniem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 a jako że na jakość jazdy wpływ ten błąd ma znikomy pozbyłem się kontrolki. i jest ok, nie razi po oczach;)aha nie trzeba przecinać żadnych kabelków, diodę wyciąga się z konsoli jak zwykłą żarówkę Jesteś dla mnie gość... jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś sobie sam dobrowolnie usunął tą kontrolkę... To może usuń tą od ciśnienia oleju od razu - bo jak się zacznie świecić, to będzie bardziej razić po oczach )) Pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.