azorek Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 jak w temacie chcę wymienić wszystkie oleje w mojej nysce jest to stary diesel 720 pick up z 85 r. do silnika wleje jakiś mineralny i po sprawie ale nie wiem co do skrzyni i mostu samochód jest jak traktor to może wystarczy zwykły hipol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ryży Koń Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 azorek wrzuć foty tego cacka a co do olejów to do silnika co chcesz. Ze skrzynią biegów to sprawdź czy przypadkiem nie leje ise tam silnikowego. Do przedniej gruchy przekładniowy 75W90 a do tyłu to też sprawdź wczesniej czy nie masz LSD (limited slip diferential) Bo jak wlejesz zwykły przekładniowy do takiego mostu to będziesz miał przeróżne dziwne efekty uboczne;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
azorek Posted November 29, 2006 Author Share Posted November 29, 2006 a co do olejów to do silnika co chcesz. Ze skrzynią biegów to sprawdź czy przypadkiem nie leje ise tam silnikowego. Do przedniej gruchy przekładniowy 75W90 a do tyłu to też sprawdź wczesniej czy nie masz LSD (limited slip diferential) Bo jak wlejesz zwykły przekładniowy do takiego mostu to będziesz miał przeróżne dziwne efekty uboczne;) pojęcia nie mam o czym do mnie rozmawiasz nie znam się chyba za bardzo ale mam napęd tylko na tył to chyba nie mam przedniej gruchy:D chyba że masz na myśli coś innego :diabel: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ryży Koń Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 No looknąłem twoją fure i teraz wiem o czym mówimy Nie spodziewam się żebyś miał LSD w tylnym moście ale...... nie jest to na 100% wykluczone. Więc posprawdzaj na forum4x4.pl albo może w ASO? Co do skrzyni biegów to nie wiem jak prościej Bywa tak w tego typu furach, że do skrzyni leje się olej silnikowy i wymienia się co 30kkm. Nie wiem jak jest u ciebie ale podpowiadam żeby ryfy nie było jak wlejesz przekładniowy. I tyle W twojej furze każdy obecnie produkowany olej przewyższa wymagania producenta samochodu tak więc kupij co najtańsze;) A tak poważnie to skocz na stację Orlenu i tam coś kup. To sa całkiem niezłe oleje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
azorek Posted November 29, 2006 Author Share Posted November 29, 2006 Bywa tak w tego typu furach, że do skrzyni leje się olej silnikowy i wymienia się co 30kkm. Nie wiem jak jest u ciebie ale podpowiadam żeby ryfy nie było jak wlejesz przekładniowy. a tego nie wiedziałem :/ dzięki za ostrzeżenie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Witam. Właśnie wykopałem takie cuś do 720. Może się przyda nowemu właścicielowi. Kliknij Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 ... Do przedniej gruchy przekładniowy 75W90 a do tyłu to też sprawdź wczesniej czy nie masz LSD (limited slip diferential) Bo jak wlejesz zwykły przekładniowy do takiego mostu to będziesz miał przeróżne dziwne efekty uboczne;) przednia grucha w aucie z tylko tylnym napędem? dla mnie nowość 75W90 czyli lepkość to jedno, ważniejszym parametrem w mechanizmach różnicowych jest klasa API. Olej niewłaściwej klasy może wchodzić w reakcję z elementami skrzyni biegów lub dyfra. Prawdopodobnie do tego modelu pasi olej o takich parametrach jakie mają oleje: - dyfer: Castrol SAF-XJ 1,3 litra - dyfer z LSD (sprawdź czy masz LSD, po podniesieniu auta i pokręceniu jednym kołem drugie będzie kręcić się w tym samym kierunku a nie w przeciwnym jak to ma miejsce w zwykłych mechaizmach różnicowych) Castrol Hypoy LS - skrzynia biegów: Castrol SMX-S - silnik: wg mnie 15W40 ale należy pamiętać o częstej wymianie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
azorek Posted December 1, 2006 Author Share Posted December 1, 2006 75W90 czyli lepkość to jedno, ważniejszym parametrem w mechanizmach różnicowych jest klasa API. Olej niewłaściwej klasy może wchodzić w reakcję z elementami skrzyni biegów lub dyfra.Prawdopodobnie do tego modelu pasi olej o takich parametrach jakie mają oleje: - dyfer: Castrol SAF-XJ 1,3 litra - dyfer z LSD (sprawdź czy masz LSD, po podniesieniu auta i pokręceniu jednym kołem drugie będzie kręcić się w tym samym kierunku a nie w przeciwnym jak to ma miejsce w zwykłych mechaizmach różnicowych) Castrol Hypoy LS - skrzynia biegów: Castrol SMX-S - silnik: wg mnie 15W40 ale należy pamiętać o częstej wymianie _________________ LSD to jak się domyślam blokada mechanizmu różnicowego. sprawdzę ale chyba nie mam bo na śniegu koła ślizgają się raz jedno raz drugie podsumowując : jak jest LSD to lać do mostu Castrol Hypoy LS lub hipol jak nie ma Castrol SAF-XJ 1,3 litra lub hipol do skrzyni Castrol SMX-S lub hipol do silnika mineralny 15W40 nie hipol cornholio78 posłucham twojej rady bo masz fajnego samurajka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ryży Koń Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Nie no co ty. Jak masz LSD to nigdy przenigdy hipolu Ale raczej nie masz. Po po cholerę LSD w 2WD A zamiast Castrola kup Agip. Będzie lepszy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 w jednonapędówkach też może wystepować LSD. Zresztą hipolu ja bym nie lał do mechanizmów, fota sprzedaje olej 80W90 i 75W90 rozlewany w Holandii chyba, dość tani i spełniający naraz wymagania GL4 i GL5 więc nie musisz dokładnie wiedzieć czy Twoja skrzynia i most wymagają GL4 czy GL5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
azorek Posted December 4, 2006 Author Share Posted December 4, 2006 no i po temacie wymieniłem oleje silnik: shell rimula x 15W40 mineralny skrzynia: MOBIL GL-4 80W90 most: Hipol TITANIS GL-5 80W90 ale jest kolejny problem na korku spustu oleju w skrzyni było spora opiłków metalu :zly: :/ mam nadzieję że to tylko łożysko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Niezła bryka [ Dodano: Pon 04 Gru, 2006 18:18 ] no i po temacie wymieniłem oleje silnik: shell rimula x 15W40 mineralny skrzynia: MOBIL GL-4 80W90 most: Hipol TITANIS GL-5 80W90 ale jest kolejny problem na korku spustu oleju w skrzyni było spora opiłków metalu :zly: :/ mam nadzieję że to tylko łożysko a nie panewki.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ryży Koń Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 panewki w skrzynie?????? opiłki na korku to nic strasznego. Zawsze trochę jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
azorek Posted December 5, 2006 Author Share Posted December 5, 2006 opiłki na korku to nic strasznego. Zawsze trochę jest. wiem ale wolę sprawdzić więc trochę pojeżdżę i znowu wymienię olej , i jak znowu będzie tyle syfu to zajrzę do skrzyni, na pewno nie zaszkodzi zwłaszcza że słychać troszeczkę łożytsko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Nie doczytałem że w skrzyni te opiłki Jeśli to skrzynia to wystarczy spróbować wrzucić bieg bez sprzęgła albo masz jakiś 1 lub wsteczny bez synchronizacji i mały zgrzyt - pojawiają się opiłki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.