Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

czy mniejszy parownik zmniejszy zużycie gazu?


Guest AMR
 Share

Recommended Posts

Witam.Po przejechaniu 10tys.km na instalce wielopunktowej i comiesięcznej regulacji pali ciągle 14,5 litra lpg.Silnik 1.6 16 V. dzisiaj gazownik stwierdził że mam parownik do 140 KM.Powiedział że jutro zmieni mi na taki do 100KM.moja almerka ma 103KM,nie za mały będzie??? A najważniejsze czy to zmniejszy zużycie gazu???????? Już nie wiem co robnić by mniej palił.!!!

Link to comment
Share on other sites

Zmiana parownika miom zdaniem nic nie da - trzeba nietstety pokombinować na linii mikser - dolot, lub dostroić parownik pneumatycznie. To instalka II giej generacji?

 

[ Dodano: Pon 27 Lis, 2006 21:42 ]

A najważniejsze czy to zmniejszy zużycie gazu???????? Już nie wiem co robnić by mniej palił.!!!

załóż sekwencje dobrą i nietanią :diabel: - wtedy dopierio zaczniesz oszczędzać na gazie - bez urazy ale często jest tak, ze chytry 2 x traci.

Link to comment
Share on other sites

Ja od początku chciałem sekwencję,ale każdy odradzał, bo po co jak na wielopunkcie [iI gen] będzie chodzić i spalanie wzrośnie o 15%.Ja się upierałem ale i znajomi i gazownicy mówili że wielopunkt lepszy.ja nie oszczędzam na takich rzeczach ale niestety dałem się przekonać.Moja wina,a teraz nie mają pomysłu jak zmnijeszyć zu życie gazu z 14,5 do 12!!!Wiem że następny nissan będzie albo w sekwencji albo dieselek.Wkurza mnie już ta instalacja.Zapytam jutro czy da się to przerobić na sekwencję czy od nowa trezba zakładać.Berety głupie a nie gazownicy.Dzięki

Link to comment
Share on other sites

Guest Addagio
załóż sekwencje dobrą i nietanią - wtedy dopierio zaczniesz oszczędzać na gazie - bez urazy ale często jest tak, ze chytry 2 x traci.

Popieram w 100%. Ja oszczędziłem i wybrałem tańszą instalkę sekwencyjną ZENIT i wciąż mi gaśnie jak jest zimny. Poza tym jest OK, ale jakbym miał wybierać drugi raz, to tylko BRC.

Najgorsze jest w tym wszystkim to, że nie kierowałem się oszczędnością, tylko zakład był polecony przez znajomych, że wiedzą co robić. I faktycznie wiedzą jak programować, tylko to gaśnięcie pozostaje...

 

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ryży Koń

Szczerze mówiąc to nie spotkałem się z zakładem gazowniczym, który wie co robi. Zawsze problemem jest to że monter coś zwali a nie że instalacja jest gówniana. JA oddawałem jedną fure do zagazowania to powiedziałem gościowi (niby tez z polecenia, kolega kolegi, kolegi ;)) że może ją i tydzień trzymać byle było lux zrobione .. No i oczywiście odwalił fuszerkę. Ale teraz benzynowa fura albo będzie sprzedana albo wypierniczę ten gaz bo będe nią mało jeździł i mi zwisa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Do AMR, zgadzam się z przedmówcami że zmiana parownika na mniejszy niewiele da. (tak na marginesie to moc parowników chyba podaje się w kW nie KM, więc parownik "setka" to powinien obsłużyć do 130KM a 100 to już na pewno) . Może być tak że sam parownik źle odparowując LPG jest przyczyną wysokiego spalania (stare sparciałe membrany) i wtedy przypadkiem wymiana może pomóc. Z tego co kolega pisał to instalka jest dość nowa 10 kkm więc parownik powinien być w "dobrej formie", no chyba że założony był regenerowany ... , albo na początku zalało się jakieś świństwo LPG-podobne i go pozaklejało ???

Zakładam że cały układ zapłonowy jest ok. Może mikser jest do bani? Zrób fotę, kiepski mikser może się dołożyć do spalania nawet ze 2 literki (piszę na podstawie własnych doświadczeń...)

Link to comment
Share on other sites

Słuchajcie,wymienił parownik.wyjął z miksera jakąś metalową tuleję która wchodzi w mniejszą dziurę w mikserze a na jej miejsce wstawił gumową,wyregulował i .................................. słabsze auto i rekord : 15,5 litra gazu w mieście na 100km/h.Tankuję tylko na statoil,bp i shell.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 oni całkiem ochu...!!!!! w sobotę jadę do podobno najlepszego elektronika id inmstalek gazowych.Aha ci moi gazownicy założyli kumplowi instalkę do passata 1.8 z 96 roku.jego spalanie to 17 litrów. co do ciężkiej nogi to u mnie bez znaczenia czy jadę normalnie,czy cisnę.zawsze pali tyle samo!!!!!!! chyba wyjmę ten gaz!!!

Link to comment
Share on other sites

Co do parownika to raczej efekt nie zaskakuje (no chyba tym że spalił nawet więcej ). Jaką średnicę ma mikser? Czy mała tulejka miksera znajdowała się na "centralnie" nad tulejką przepływomierza? Jaką masz elektronikę II gen?

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam sie z tym co napisał Darek. W przyrodzie nic nie ginie -więc albo skład mieszanki jest do bani (za bogaty) albo gdzieś bokiem ucieka. Jedno jest pewne ZAGAZOWAĆ GAZOWNIKA :kosci: . Chyba ma jakieś urządzenia do pomiaru i powinien to wszystko sprawdzić. Zmień GAZOWNIKA i będzie cacy. Ja mam parownik 140kW silnik 2.0L automat -na trasie mieści się w 10L a po mieście to i 14L łyknie ALE 17 to chyba na parkingu podgrzewając się. Gaz II generacji i jedyny problem to po odpaleniu na benzynie (zimny silnik) trzeba odczekać 1 min. aż komputer utworzy nowe charakterystyki do składu mieszanki i innych czarów na benzynie. Po 1 min. jest wszystko ok bez względu na rodzaj paliwa. Jak silnik ciepły nie ma żadnych problemów bo od razu przełącza się na gaz i można startować.

Link to comment
Share on other sites

Guest poszept

Witam!

 

Ja mam sekwencję i pali 8 - 8,5 litra przy jeździe mieszanej i żadnych problemów, więc mogę na razie powiedzieć, że instalacja dobra i gazownik dobry.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...