Guest ridrick Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Ogolnie podpadam pewnie ale niech i tak bedzie. No i dzis zroboty wracalem komunikacja miejsca. Jakie obiawy. jak w temacie nie swieci sie deska. nie zalaczaja sie dmuchawy itp wszystko co powinno isc po przekreceniu kluczyka wlacznie z odpaleniem samochodu. Problem pojawil sie przy duzej wilgodnosci, deszcze nie padal. Mialem wczesniej dokladnie taka sytuacje gdy woda zalewala zlaczke od wycieraczek przednich to zalepilem by nie bylo tam wody. Na wszelki wypadek sparawdzilem i odlaczylem wycieraczki wiec to nie jest to. Troche szukalem ale ciemno wiec nie udalo sie. zostala komunikacja miejska. Jakies pomysly co to moze byc ?? PS Podswietlenie schowka tez dziala tylko po przekreceniu kluczyka czy tak jak reszta oswietlenia wew. ?? Admin mnie pewnie zabije bo dla elektrykow tez podrzucilem temat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rav1975 Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 sprawdź kostkę w stacyjce. także sprawdź bezpieczniki i przekaźniki. Nie wiem jak to jest w Nissanach, ale w wozach VAG zdarza się to nawet często (albo mialem takiego ph) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ridrick Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Kostka sprawdzona jest oki nawet na innej stacyjce sprawdzilem. Bezpieczniki tez sa oki Jeszcze kwestia przekaznikow chociaz wyglada to na tyle dziwnie ze jakos nie chce mi sie wierzyc by problem byl taki prosty do rozwiazania. Mam wrazenie ze wilgoc dostala sie do jakiejs kostki tak jak mialem wczesniej z wycieraczkami. Staralem sie ogarnac to dzis ale jakos nie zadzialalo i przyciagnieto mnie do domu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 ..a mi sie wydaje że mało pradu typowy obiaw zanikania napięcia podczas dużego poboru pradu.. tez tak miałem raz to wywalony aku dwa to brak masy przeczyśc styki na klemach i przeprzej wazelina na zimę spróbuj odpalic na klemach na pożyczonym z drugiego auta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ridrick Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Akumulator nowka 74mAh pala sie swiatla, dziala sygnal, wszystko co nie jest zwiazane ze stacyjka. trwa to juz 3 dzien ale akumulator nie wyladowal sie wiec jesli chodzi o duzy pobor pradu to tez chyba nie przejdzie. Klemy wyczyszczone i wysmarowane. Na klemach z innego nie przejdzie bo i tak stacyjka nie reaguje (sprawdzali) dwa to brak masy No wlasnie tez szukam albo gdzies zwarcie z masa na glownym przewodzie +. Jak nie znajde sam to trzeba bedzie zaciagnac do mechanika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 a sprawdziłeś czy do rozrusznika dochodzi ten gruby przewód masowy mozna do niego dojś kładąc sie na silnik i reke wsunąc tuż przy grodzi silnika pociągniej czy nie jest luzny ew. sprawdz przez lusterko czy nakretka trzymajaca zacisk masy nie popuściła... a nuz... moze to to najprostsze rozwiazania są tez dobre ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukas.nis Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Witam. Poczym wnioskujesz ,że po włączeniu stacyjki robi się zwarcie?palą się bezpieczniki (ewentualnie które?). nie swieci sie deska. nie zalaczaja sie dmuchawy itp wszystko co powinno isc po przekreceniu kluczyka wlacznie z odpaleniem Takie objawy wskazują na zaśnidziały/spalony bezpiecznik przed "stacyjką" tzn. przeważnie jest on o dużym amperarzu(ok~30A) i znajduje się często w przedziale silnika(niewiem jak jest konkretnie w P10). Radził bym najpierw sprawdzić wszystkie połączenia z akumulatorem i ten bezpiecznik. POZDRO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 ... zaśnidziały/spalony bezpiecznik przed "stacyjką... lukas .. Ty pewnie myslisz o przekażniku na wyjściu ze stacyjki.. całkiem mozliwe ja mam diesla i ona jest po stronie kierowcy pod maską ok 20 cm za reflektorem.. nie wiem gdzie jest benzyniakach.... ale popieram..... styki może miec wypalone Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukas.nis Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Na wyjściuze stacyjki jest kilka przekaźników(wtórny,pierwotny itp.)ale przed stacyjką jest jeszcze bezpiecznik odpowiadający za całą stacyjkę.Skoro nic niedziała po stacyjce i niedziała rozrusznik(który jest nie przez przekaźnik)to znaczy ,że przyczyna problemu leży przed stacyjką(albo w samej stacyjce........kolega twierdzi,że sprawdzał na innej i to samo było) PS.panowie......chętnie bym zobaczył schemat el. P10 mógł by ktoś mi go podesłać. dzięki i pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 oki cos mam z elektryki podesle .. w wolnej chwili ale sterowanie stacyjki za tez jest na przekazniku ale nie wiem czy cos jest przed.... poczekamy na diagnoze... ps. do stacyjki dochodzi tylko 1 gruby kabel ( w sumie dwa bo stacyjka go rozdziela) tak jest u mnie przynajmniej... ale panowie .. moze tez jest tam drugi przekaźnik przed... [ Dodano: Czw 30 Lis, 2006 23:37 ] Ridrik wrzuciłem ci na meila elektryke podaj dalej jak masz meilasa lukas'a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 przekaźniczek główny - pierwszy po stacyjce. Po nim jest sterowanie elektrozworą rozrusznika. Nic nie zadziała po stacyjce jak ten przekaźnik nie klapnie. Druga sprawa to zwarcie w alternatorze - bardzo często woda załatwia regulator napięcia. Zwarcie spowoduje zanik napiecia na cewce przekaźnika i on nie ruszy. Ale stawiam na przekaźnik - raczej brak masy na przekaźniczku niż jego przepalenie. Schemacik, mierniczek i lecisz kabel po kabelku od stacyjki i do stacyjki. najdroższą wersja jest uszkodzenie stacyjki - a też sie zdarza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ridrick Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Wielkie dzieki za podpowiedzi. Z barku czasu i warunkow do zabawy wstawilem autko do mechanika. Specjalista od japonczykow polecany przez ekipe z lodzi wiec pewnie znajdzie przyczyne awarii. Do tego zrobi jeszcze pare innych rzeczy bym mial juz z glowy. Poczym wnioskujesz ,że po włączeniu stacyjki robi się zwarcie?palą się bezpieczniki (ewentualnie które?). Bo jak mialem zwarcie przy silniczku wycieraczek to wygladalo dokladnie tak samo. Ridrik wrzuciłem ci na meila elektryke podaj dalej jak masz meilasa lukas'a Wielkie dzieki. Mam te schematy ostatnio nawet je laczylem by bylo wygodniej . Maila niestety nie mam ale jak ktos potrzebuje to napewno przesle dalej. Nawet cala ksiazke Jeszcze raz wielkie dzieki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bajermac Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Do kolegi Gość_ridrick czy mógłbyś mi powiedzieć jak został rozwiązany w/w wymieniony problem bo mam to samo u siebie w P10 i nie wiem co to może być??Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.