Guest pietia_pk Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Czy ktoś stosował Filtry nipparts ?? jak się sprawują ?? Chodzi mi przeważnie o filtr oleju czy na nim tak jak w filtronie kontrolka gaśnie dopiero po paru sekundach ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Chodzi mi przeważnie o filtr oleju czy na nim tak jak w filtronie kontrolka gaśnie dopiero po paru sekundach ? Już któryś raz z kolei czytam o tej kontrolce znikającej dopiero po kilku sekundach. Albo mam wyjątkowe szczęście, albo nie wiem co się dzieje z moimi samochodami, ale od zawsze używałem filtrów Filtron i nigdy nie miałem z nimi problemów, ani z żadną zbyt długo się paląca kontrolką. Wina wynika chyba z czego innego. pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pietia_pk Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 ale ty masz benzyniaka a ja ma silnik diesla 2.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 No tak, ale dieslami w przeszłości też jeździłem i właśnie nie było problemów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Guzu Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Witam. Moj ojciec stosuje filtry Nipparts w primerze 2.0 D i nie wiem czemu ale kontrolka od cisnienia oleju gasnie dopiero po okolo 4-5 sekundach. Ja osobiście kupuje do swojego nissankasunny 2.0 D filtry Tutela (13zł/szt) i u mnie kontrolka gasnie od razu po odpaleniu silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 ja używam oryginałów- nie codziennie zmieniam olej a te dodatkowe parę groszy jakoś przełknę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Ja tez jestem zdania że oryginalny jest lepszy od zamieniikoow z tego wzgledu ze ma cos w rodzaju zaworu ktoory uniemozliwia odplyniecie oleju z filtru.zwrooccie tez uwage na grubosc obudowy filtra w oryginale jest troche grubsza co troche ulatwia odkrecenie go podczas wymiany bez ryzyka ze sie rozwali i ufajda nas i okolice olejem. Poza tym specyfikacje fabryki przewidzialy odp kompromis miedzy dobrym przeplywem a wlasnosciami filtrujacymi.pod tym wzgledem bym nie poprawial fabryki a rooznica w cenie jest po prostu zadna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ziutek Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Wszyscy piszecie, że odpowiedzialnym za kontolkę jest filt. Ale na chłopski rozum za gaśnięcie kontrolki odpowiada czujnik ciśnienia oleju. Nie widzę żadnej różnicy w tempie gaśnięcia przed wymianą filtra i czujnika i po wymianie. Założyłem filtr Nipparts i czujnik jakiś włoski. Zgodzę się, że za ciśnienie w układzie odpowiada również filtr. Ale czy aż w takim stopniu żeby np po 3s nie mogło się wytworzyć? Dla mojego silnika miarodajne jest wyciszenie się łańcucha i napinacza niż gaśnięcie kontrolki. Po wymianie oleju łańcuch wyraźnie szybciej dostawał olej a z czasem jest to dłuższa chwila. Pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Wszyscy piszecie, że odpowiedzialnym za kontolkę jest filt. No nie wszyscy - ja właśnie oponowałem Poza tym jakoś nie przemawia do mnie "lepsza" lub "gorsza" jakość poszczególnych filtrów jeżeli cena jest zbliżona. Wszystkie chyba dzisiaj cenowo i jakościowo są w miarę zbliżone, a jakby któraś z firm wymyśliła jakiś rewelacyjny wynalazek, to chciałaby za to jakąś ekstra kasę... Osobiście gdybym zauważył, że po zmianie filtra dzieje się coś negatywnego, to bym go wymontował i zaniósł do tego magika, co mi go sprzedał, a nie narzekał na daną firmę. I uważam, że lepiej kupić dobry markowy olej, niż zastanawiać się nad tym który filtr... Zwłaszcza że moje kilkunastoletnie doświadczenia wskazują, że Filtron, nawet jeżeli przeciętna to firma, daje radę i to w różnych samochodach. Więc po co przepłacać. No ale każdy ma własne zdanie i własne doświadczenia. pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pumba Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Ja też jestem zdania że lepiej kupić oryginalny filtr oleju - skoro różnica w cenie naprawdę nieduża to po co eksperymentować ? Czasem niewielkie oszczędności odbijają się czkawką Co innego takie choćby klocki hamulcowe. Tu już ceny oryginalnych zabijają . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pietia_pk Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Tak gość za Filtrona powiedział mi 45 zł a za nissanpart 15 zł albo się pomylił Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest olo76 Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 witam jestem nowym almerowiczem kupiłem N16 dwa dni temu a propos filtra oleju to powiem wam,że mam wlożony teraz filtr Filtrona(patrzyłem) i zalany Shellem 10w60 (tak mówi książka serwisowa teraz kupiłem sobie filtr jakiś japoński o symolu 01.187 za 16 zł i olej Valvoline maxlife 10w40 za 105 za 4l nie myślę,że Filtron jest jakiś gorszy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 jak szybko gaśnie kontrolka raczej nie zależy od filtra, zalezy głównie od oleju i ile sie na nim przejechało ja przy 1wymianie wpakowałem filtr nipparta i kontrola świeciła sie przez ok 2/3s i tyle samo grzechotał napinacz, na drugą wymianę(2miesiące pózniej) kupiłem filtr knechta i kontrolka gasła szybciutko teraz po 5tyś km pali sie 1,2s Gdzieś przeczytałem że przy pompie oleju jest jakiś tam zaworek i on szwankuje i nie daje pompa na początku odpowiedniego ciśnienia i te brzęczenie napinacza i paląca sie kontrolka to przez ten zaworek Ja mam jeszcze takie coś że obrotomierz zaczyna działać po jakiejś 1s po odpaleniu auta - ma tak od zawsze i też nie wiem przez co to Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pietia_pk Posted November 30, 2006 Share Posted November 30, 2006 Dziś zakupiłem filterki Nissparts za filtr do oleju, powietrza oraz oleju napędowego uwzględniając Andrzejkową promocję zapłaciłem 50 zł, nie wiem czy to niejest istona różnica skoro cena filtra Filtronu Oleju wynosi 45 zł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Panowie więc może ja coś dodam od siebie. Miałem ten sam problem z gasnącą kontrolką podczas porannego odpalania. Jak zapaliłem to przez około1-2 sekundy się paliła od ciśnienia oleju i słyszałem łańcuszek rozrządu. Zakładałem różne filtry i to nie jest wina filtrona. Wszystko wróciło do normy gdy zamiast oleju Mobil i Castroll zalałem Shell Helix. KOntrolka gasnie rano od razu nie słychac łańcuszka. Kolega miał to samo przeszedł na Shella i wszystko ok. A tak propo np. filtry Bosch to Filtron z napisem "Bosch". Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Panowie więc może ja coś dodam od siebie. Miałem ten sam problem z gasnącą kontrolką podczas porannego odpalania. Jak zapaliłem to przez około1-2 sekundy się paliła od ciśnienia oleju i słyszałem łańcuszek rozrządu. Zakładałem różne filtry i to nie jest wina filtrona. Wszystko wróciło do normy gdy zamiast oleju Mobil i Castroll zalałem Shell Helix. KOntrolka gasnie rano od razu nie słychac łańcuszka. Kolega miał to samo przeszedł na Shella i wszystko ok. A tak propo np. filtry Bosch to Filtron z napisem "Bosch". Pozdrawiam ale jaki shell?? 5w...,10w...?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 JA akurat leję 10W40 bo tak przeszedł serwis po przekroczeniu 100000 kilometrów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest accerone Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Ja bym sie podpiąl z pytaniem jednak nie o filty ale o klocki hamulcowe firmy nipparts, ktos ich uzywał i wie czy dobre są? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MODEST Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Ja też stosuje filtry firmy Tutela z bypassem, żadnej różnicy między oryginalnym produktem a obecnie stosowanym nie stwierdziłem. Jeżeli chodzi o klocki hamulcowe to osobiście kupuje tylko renomowanych firm. Preferuje tu dwie firmy Textar i Mintex. Wystarczające do normalnej codziennej eksploatacji. Nara Modest :okulary: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 A ja doszedłem do wniosku że długo nie gasnąca kontrolka to wina oleju a nie filtra Miałem kilka różnych filtrów aktualnie keneta i zawsze jest to samo czyli Po wymianie oleju super gaśnie szybciutko kontrolka a po paru tys. powiecmy po 5tys. Olej zaczyna tracić właściwości i coraz dłużej świeci się kontrolka a po 10tys. przed wymianą to ze 3-5s. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.