Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Filtry Nipparts


Guest pietia_pk
 Share

Recommended Posts

Guest pietia_pk

Czy ktoś stosował Filtry nipparts ?? jak się sprawują ?? Chodzi mi przeważnie o filtr oleju czy na nim tak jak w filtronie kontrolka gaśnie dopiero po paru sekundach ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Addagio
Chodzi mi przeważnie o filtr oleju czy na nim tak jak w filtronie kontrolka gaśnie dopiero po paru sekundach ?

Już któryś raz z kolei czytam o tej kontrolce znikającej dopiero po kilku sekundach. Albo mam wyjątkowe szczęście, albo nie wiem co się dzieje z moimi samochodami, ale od zawsze używałem filtrów Filtron i nigdy nie miałem z nimi problemów, ani z żadną zbyt długo się paląca kontrolką. Wina wynika chyba z czego innego.

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Moj ojciec stosuje filtry Nipparts w primerze 2.0 D i nie wiem czemu ale kontrolka od cisnienia oleju gasnie dopiero po okolo 4-5 sekundach. Ja osobiście kupuje do swojego nissankasunny 2.0 D filtry Tutela (13zł/szt) i u mnie kontrolka gasnie od razu po odpaleniu silnika.

Link to comment
Share on other sites

Ja tez jestem zdania że oryginalny jest lepszy od zamieniikoow z tego wzgledu ze ma cos w rodzaju zaworu ktoory uniemozliwia odplyniecie oleju z filtru.zwrooccie tez uwage na grubosc obudowy filtra w oryginale jest troche grubsza co troche ulatwia odkrecenie go podczas wymiany bez ryzyka ze sie rozwali i ufajda nas i okolice olejem. Poza tym specyfikacje fabryki przewidzialy odp kompromis miedzy dobrym przeplywem a wlasnosciami filtrujacymi.pod tym wzgledem bym nie poprawial fabryki a rooznica w cenie jest po prostu zadna

Link to comment
Share on other sites

Wszyscy piszecie, że odpowiedzialnym za kontolkę jest filt. Ale na chłopski rozum za gaśnięcie kontrolki odpowiada czujnik ciśnienia oleju. Nie widzę żadnej różnicy w tempie gaśnięcia przed wymianą filtra i czujnika i po wymianie. Założyłem filtr Nipparts i czujnik jakiś włoski.

Zgodzę się, że za ciśnienie w układzie odpowiada również filtr. Ale czy aż w takim stopniu żeby np po 3s nie mogło się wytworzyć?

Dla mojego silnika miarodajne jest wyciszenie się łańcucha i napinacza niż gaśnięcie kontrolki. Po wymianie oleju łańcuch wyraźnie szybciej dostawał olej a z czasem jest to dłuższa chwila.

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Guest Addagio
Wszyscy piszecie, że odpowiedzialnym za kontolkę jest filt.

No nie wszyscy - ja właśnie oponowałem :)

Poza tym jakoś nie przemawia do mnie "lepsza" lub "gorsza" jakość poszczególnych filtrów jeżeli cena jest zbliżona. Wszystkie chyba dzisiaj cenowo i jakościowo są w miarę zbliżone, a jakby któraś z firm wymyśliła jakiś rewelacyjny wynalazek, to chciałaby za to jakąś ekstra kasę...

Osobiście gdybym zauważył, że po zmianie filtra dzieje się coś negatywnego, to bym go wymontował i zaniósł do tego magika, co mi go sprzedał, a nie narzekał na daną firmę. I uważam, że lepiej kupić dobry markowy olej, niż zastanawiać się nad tym który filtr... Zwłaszcza że moje kilkunastoletnie doświadczenia wskazują, że Filtron, nawet jeżeli przeciętna to firma, daje radę i to w różnych samochodach. Więc po co przepłacać. No ale każdy ma własne zdanie i własne doświadczenia.

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Ja też jestem zdania że lepiej kupić oryginalny filtr oleju - skoro różnica w cenie naprawdę nieduża to po co eksperymentować ? Czasem niewielkie oszczędności odbijają się czkawką ;)

Co innego takie choćby klocki hamulcowe. Tu już ceny oryginalnych zabijają .

Link to comment
Share on other sites

witam

jestem nowym almerowiczem :) kupiłem N16 dwa dni temu :)

a propos filtra oleju to powiem wam,że mam wlożony teraz filtr Filtrona(patrzyłem) i zalany Shellem 10w60 (tak mówi książka serwisowa :)

teraz kupiłem sobie filtr jakiś japoński o symolu 01.187 za 16 zł i olej Valvoline maxlife 10w40 za 105 za 4l

nie myślę,że Filtron jest jakiś gorszy :)

Link to comment
Share on other sites

jak szybko gaśnie kontrolka raczej nie zależy od filtra, zalezy głównie od oleju i ile sie na nim przejechało

ja przy 1wymianie wpakowałem filtr nipparta i kontrola świeciła sie przez ok 2/3s i tyle samo grzechotał napinacz, na drugą wymianę(2miesiące pózniej) kupiłem filtr knechta i kontrolka gasła szybciutko teraz po 5tyś km pali sie 1,2s

 

Gdzieś przeczytałem że przy pompie oleju jest jakiś tam zaworek i on szwankuje i nie daje pompa na początku odpowiedniego ciśnienia i te brzęczenie napinacza i paląca sie kontrolka to przez ten zaworek

 

Ja mam jeszcze takie coś że obrotomierz zaczyna działać po jakiejś 1s po odpaleniu auta - ma tak od zawsze :D i też nie wiem przez co to

Link to comment
Share on other sites

Guest pietia_pk

Dziś zakupiłem filterki Nissparts za filtr do oleju, powietrza oraz oleju napędowego uwzględniając Andrzejkową promocję zapłaciłem 50 zł, nie wiem czy to niejest istona różnica skoro cena filtra Filtronu Oleju wynosi 45 zł

Link to comment
Share on other sites

Panowie więc może ja coś dodam od siebie. Miałem ten sam problem z gasnącą kontrolką podczas porannego odpalania. Jak zapaliłem to przez około1-2 sekundy się paliła od ciśnienia oleju i słyszałem łańcuszek rozrządu. Zakładałem różne filtry i to nie jest wina filtrona. Wszystko wróciło do normy gdy zamiast oleju Mobil i Castroll zalałem Shell Helix. KOntrolka gasnie rano od razu nie słychac łańcuszka. Kolega miał to samo przeszedł na Shella i wszystko ok. A tak propo np. filtry Bosch to Filtron z napisem "Bosch". Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Panowie więc może ja coś dodam od siebie. Miałem ten sam problem z gasnącą kontrolką podczas porannego odpalania. Jak zapaliłem to przez około1-2 sekundy się paliła od ciśnienia oleju i słyszałem łańcuszek rozrządu. Zakładałem różne filtry i to nie jest wina filtrona. Wszystko wróciło do normy gdy zamiast oleju Mobil i Castroll zalałem Shell Helix. KOntrolka gasnie rano od razu nie słychac łańcuszka. Kolega miał to samo przeszedł na Shella i wszystko ok. A tak propo np. filtry Bosch to Filtron z napisem "Bosch". Pozdrawiam

 

ale jaki shell?? 5w...,10w...?? :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja też stosuje filtry firmy Tutela z bypassem, żadnej różnicy między oryginalnym produktem a obecnie stosowanym nie stwierdziłem. Jeżeli chodzi o klocki hamulcowe to osobiście kupuje tylko renomowanych firm. Preferuje tu dwie firmy Textar i Mintex. Wystarczające do normalnej codziennej eksploatacji.

Nara Modest :okulary:

Link to comment
Share on other sites

A ja doszedłem do wniosku że długo nie gasnąca kontrolka to wina oleju a nie filtra

Miałem kilka różnych filtrów aktualnie keneta i zawsze jest to samo czyli

Po wymianie oleju super gaśnie szybciutko kontrolka a po paru tys. powiecmy po 5tys.

Olej zaczyna tracić właściwości i coraz dłużej świeci się kontrolka a po 10tys. przed wymianą to ze 3-5s.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...