Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[W10] Problemy z silnikiem W10


daniellus

Recommended Posts

Dzisiaj się zaniepokoiłem, sprawdzam stan oleju a tam susza. Nigdzie nie cieknie, w płynie chłodzącym też ani śladu, więc gdzie zniknął??. Dolałem to co miałem ok 2l. i jest w miarę, ale okazało się ,że jak odkręcam korek wlewu oleju na działającym silniku to momentalnie spadają drastycznie obroty, a nawet gaśnie. Może macie jakieś sugestie?? Dobrze jest być przygotowanym jak się jedzie do mechanika.

Link to comment
Share on other sites

pokrywa zaworów połączona jest odmą z dolotem więc zamiast dmuchnąć w dolot poszło w powietrze i stąd mogły zachwiać się obroty- odma idzie za przepływomierzem więc to powietrze nie jest liczone

Link to comment
Share on other sites

czyli mam rozumieć że wszystko ok??

tylko czemu zniknął olej??

może za ostro jeżdżę??

Link to comment
Share on other sites

ale okazało się ,że jak odkręcam korek wlewu oleju na działającym silniku to momentalnie spadają drastycznie obroty, a nawet gaśnie.

 

Chyba mamy doczynienia z przedmuchami ze skrzyni korbowej. Komputer z czasem się 'nauczył' obrotów biegu jałowego. Podobna sytuacja jest gdy np. pęknie przewód odpowietrzający, co idzie z pokrywy zaworów, po wymianie na cały, też obroty są inne.

Link to comment
Share on other sites

B12 może bardziej łopatologicznie? Co mam sprawdzić i czy to poważna usterka?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i porady.

Link to comment
Share on other sites

Na początek zmierzyłbym kompresje. To może mieć związek ze znikającym olejem. Te 2 litry to w jakim czasie wcieło? Przebieg silnika?

Link to comment
Share on other sites

Przebieg silnika to 0k 270 tyś, a uciekło przez ponad miesiąc, nie wiem ile dokładnie zrobiłem bo licznik raz chodzi a raz nie. Średnio olej zmieniam co 30-40 dni. Myślę że już czas na zmianę ale nie mam kiedy podjechać.

Link to comment
Share on other sites

Przyczyn spożycia oleju może być wiele np. Zapieczona pierścienie, stwardniałe uszczelniacze zaworowe, wyrobienie tulei itp.Tak jak pisze b12 zacznij od sprawdzenia kompresji.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...