hippi Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Witam. Mam problem z druga sonda lamda. Mianowicie od momentu zalozenia gazu, co blizej nieokreslone okresy czasu, dostaje po oczach kontrolka check engine z bledem drugiej sondy, ktora ma za zadanie informowac o tym, ze skonczyl sie katalizator - ale to na benzyne... Bylem w ASO i stwierdzili, ze ta sonda poprostu umiera. Natomiast informacje, ktora otrzymalem w firmie zajmujacem sie gazem jest taka, ze moze to byc przez to iz katalizator pracuje w wyzszych temperaturach i zachodza w nim inne procesy niz przy jezdzie na benzynie. Nie wiem sam co mam myslec ale zaczynam sie zastanawac nad emulatorem do tej sondy badz o kupieniu uzywanej z jakiejs innej Primerki. Pozdrawiam PL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 a co to za gaz ??? jakiej firmy ??? wtrysk sekwencyjny czy coś innego ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 29 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Gaz: LPG, instalacja firmy ELPIGAZ, sekwencja IV gen... Pozdrawiam ps a wystarczylo przeczytac moj podpis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 sorki nie zwróciłem uwagi przydał by sie wykres z oscyloskopu pracy obu sond na gazie :/ z emulacią nie wiem czy ne będzie za duzo kłopotu bo musiał byś emulować obie sondy jeszcze do tego emulacia musaiła by być zsynchronizowana :/ i też do konca nie ma pewności czy komp nie będzie sie czapał :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 30 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 Mapa byla ustawiana na hamowni w taki sposob, ze najpierw byly odczytywane parametry z benzyny a pozniej tak korygowana mapa abyuzyskac podbne parametry. Przy czym byla sprawdzana powtarzalnnosc ustawien. Mialem pare razy info o zbyt ubogiej mieszance ale wtedy jak byla proba ustawienia go bez hamiowni. Dane z analizatora spalin: bieg jalowy: - CO = 0%, CO2 = 14,1%, O2 = 0%, HC = 7ppm, lamda 0,999 wiec chyba nie tak zle. Gdzie mialbym podpiac ten oscyloskop, bo jesli bezposrednio pod druga sonde to raczej mi sie nie uda...:/ Pozdrawiam PL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 parametry robiom wrażenie ale komp ma chyba racje bo takie wyniki uzyskuje sie przy delikatnie zubożonej mieszance i nie wiadomo czy nie jest za mało paliwa do własciwej pracy katalizatora :/ starał bym sie ustawić tak by mimo wszystko CO i HC delikatnie wzrosło CO tak na 0,10% no max 0,25% a HC tak na 20ppm oba na obrotach pamiętaj też że katalizator ma redukować NOx a tego parametru sie nie mierzy ale kop może go uwzględniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.