Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Przepływomierz a mycie benzyną


Guest Kozioty
 Share

Recommended Posts

Guest Kozioty

Jakie jest wasze doswiadczenie w tym temacie.

Byłem wczoraj u mechaniora który kategorycznie stwierdził ze nie powinno sie myc przepływomierza tylko przedmuchać sprężonym powietrzem

Ponieważ po myciu przestawiiają sie jakies parametry.

Link to comment
Share on other sites

Jakie jest wasze doswiadczenie w tym temacie.

Byłem wczoraj u mechaniora który kategorycznie stwierdził ze nie powinno sie myc przepływomierza tylko przedmuchać sprężonym powietrzem

Ponieważ po myciu przestawiiają sie jakies parametry.

 

Zmien niedouczonego "mechaniora" na fachowca. Jak nie wie jak to działa to "kocioboły" :fuckyou2: opowiada.

Delikatny miekki pedzelek i beznzynka lub płyn do mycia filtrów mokrych (np: K&N).

Bedzie jak nowy.

Link to comment
Share on other sites

zdecydownie moża myć- można też pokusić się o płyn do mycia gaźników- bardzo ładnie usuwa zabrudzenia z przepływki

Link to comment
Share on other sites

Podłączam się do tematu.

A mianowicie czy w przepływomierzu myje się tylko tą siateczkę czy jeszcze może coś w środku i czy myć profilaktycznie po jakimś przebiegu czy dopiero jak się będzie coś dziać. Ten płyn do mycia gaźników jest w sprayu czy w płynie

Link to comment
Share on other sites

pracuje w warsztacie i powiem tak :) myłem już wiele przepływek i jeszcze żadnej nie zaszkodziłem :) a wielu pomogłem :D ja myje acetonem ładnie odtłuszcza i szybko odparowuje :)

 

jeśli pytasz sie o to który element umyć to przydała by sie wiedza jaki to typ przepływomierza ??

rodzaje :

-HFM5 oraz HFM2 (większość aut po 98 roku)

-z grzanym drutem (starsze modele aut lata ok 90-96 np Volvo

-z grzaną warstwą (np opel omega ecotek)

-z dwoma opornikami (głównie fordy oraz chyba mazda)

-klapowy z potenciometrem (występowały chyba we wszystkich starszych autkach ale głównie w VW i Audi)

Link to comment
Share on other sites

Guest ridrick

Hej a moze byc tak ze eccs wywala problem z przeplywomierzem

i jedynie trzeba go przeczyscic a nie wymieniac ??

I czy jakos da sie to sprawdzic, czy poprostu trzeba przeczyscic i zobaczyc czy zadziala ?

Link to comment
Share on other sites

witam. u mnie komputer nie pokazywał żadnego błędu przepływomierza a był on tak zanieczyszczony że na benzynce szła tylko bogata mieszanka.

Link to comment
Share on other sites

do mnie przyjeżdzają już problemami np brak mocy lub szarpie :) to pierwsze co to ściagam pomiar z przepływki czyszcze ją potem powny pomiar by zobaczyć o ile sie poprawiło no i jeśli jest ok to klientn wyjerzdza zadowolony :) a jeśli nie to trzeba wymieniać :)

Link to comment
Share on other sites

Guest cyklop81
do mnie przyjeżdzają już problemami np brak mocy lub szarpie :) to pierwsze co to ściagam pomiar z przepływki czyszcze ją potem powny pomiar by zobaczyć o ile sie poprawiło no i jeśli jest ok to klientn wyjerzdza zadowolony :) a jeśli nie to trzeba wymieniać :)

 

 

podłącze się do tematu, jeśli chodzi o pomiar przepływomierza to zapewne chodxi o napięcie . Jaką wartość powinien mieć prawidłowy pomiar przepływomierza w NISSANIE PRIMERA P 11 2.0 TD ? oraz gdzie się wpiąc z miernikiem ?

Link to comment
Share on other sites

wszystko zależy od radzju przpływki np jeśli jes to HFM 5 to ma on 5 przwodów gdzie:

1 to czujnik temperatury

2 to +12V

3 to masa

4 to +5V

5 to przewód sygnałowy

 

miernikiem wpinasz sie między przewód sygnałowy a mase napięcie przy właczonym zapłonie musi wynosić 1V. Po odpaleniu musi wzrosnąć w zależności od silnika na wolnych obrotach ok 1,6 1,8 ale w tych zakresach te przepływki prawie nigdy sie nie psują :)

w momęcie ostrego gazowania sygnał powinien bez trudu przekroczyć 3,3V nie jestem pewien co do diesla :/ ale w benzynce jeśli nie przekroczy tej granicy to zazwyczaj autko szarpie i niema mocy. Najlepiej sprawdzić w Auto Data jakie powinno być prawidłowe napięcie :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Panowie powiedzcie czy w P10 1,6 16 V z 95r. jest przepływomierz????

Czasami mam dziwne objawy w swoim jak jadę na benzynie,a przy parkowaniu etc na wolnych obrotach potrafi zgasnąć. Może to właśnie przepływomierz i koniecznośc jego przeczyszczenia????

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Miałem kilka samochodów gaxnikowych i na jednopunkcie. Co jakis czas (co 2 miesiące)brałem środek do czyszczenia gaźnika zdejmowałem filtr i spryskiwałem nim gaxnik lub wtrysk troche odczekałem i odpalałem silnik, potem juz na pracującym silniku dodawałem gazu i pryskałem do środka. Po takiej operacji auto zawsze równiej pracowało i lepiej wkręcało się na obroty-było bardziej dynamiczne. Nigdy nie robiłem tego na pełnym wtrysku. Zastanawiam się czy jest jakies niebzpieczeństwo dla wtrysków lub przepływomierza lub silnika krokowego. Według mnie jest to dobry i szybki sposób na czyszczenie układu zasilania, czy któś robił cos podobnego?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest maxima26

mam silnik sr20de w primerze 2.0.144 2000r kupilem ja 4 dni temu zaczolem od wyminy oleju i filtow powietrza i oleju oczywiscie, mam takie pytanie czy to wina przeplywomierza ze jesli przy wcisnieciu gazu do deski z obrotow 2000-2500 do deski jest buuuuuuuu a nie przyspiesza jak powinien , przy powolnym dodawaniu gazu jakos idzie czym to jest spowodowane moze tak juz jest bo przecierz ma max moment przy 4800. Zagladalem do przeplywki jet czysta, a i pali jak smok

Link to comment
Share on other sites

mam silnik sr20de w primerze 2.0.144 2000r kupilem ja 4 dni temu zaczolem od wyminy oleju i filtow powietrza i oleju oczywiscie, mam takie pytanie czy to wina przeplywomierza ze jesli przy wcisnieciu gazu do deski z obrotow 2000-2500 do deski jest buuuuuuuu a nie przyspiesza jak powinien , przy powolnym dodawaniu gazu jakos idzie czym to jest spowodowane moze tak juz jest bo przecierz ma max moment przy 4800. Zagladalem do przeplywki jet czysta, a i pali jak smok

 

Ja miałem chyba podobny problem, na który znalazłem lekarstwo: link do tematu - ...może ci przyda.

Link to comment
Share on other sites

Guest maxima26

No i wszystko jasne reset kompa zrobilem przejechalem 100 i spalanie sie unormowalo dynamika sie zwiekszyla mysle ze wymiana filtra powietrza i oleju tez miala duzo znaczenia bo filtr powietrza byl czarny, narzie jest ok tylko cos rozrzad slychc hmmmm.

Link to comment
Share on other sites

Czy odczekałeś bez wciskania pedału gazu do nagrzania silnika?

Od razu po resecie moja P10 przez pierwsze 10 minut pracowała jak młockarnia. Dopiero tuż przed osiągnięciem temperatury załączania wentylatora chłodnicy wróciła normalna kultura pracy silnika.

Link to comment
Share on other sites

Guest maxima26

tak wiedzialem o tym mialem wczesniej p10 i tez tam reset robilem poprzez odlaczenie akumulatora .Poprostu komputer musi teraz sie przystosowac do mojej NOGI :diabel2:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

No to i mnie wzięło dzisiaj na czyszczenie przepływomierza,wykręciłem przemyłem delikatnie benzyną ekstrakcyjną,wkręciłem spowrotem i tu zonk:nyska gaśnie po kilku sekundach,nie da sie nawet przygazować.Możliwe jest,że komputer głupieje po czyszczeniu(dość dużo było brudu na przepływce) i trzeba go zresetować czy raczej uwaliłem przepływomierz tym czyszczeniem? :/ Po odłaczeniu kostki od przepływomierza nyska nie gaśnie ale jeździć się tak zdecydowanie nie da :|

Link to comment
Share on other sites

Guest Benitez

wymien przeplywke. Mialem to samo. Na 100%. Znajdz moj post dotyczacy podrozy do niemiec. Co wiecej komp nie pokazywal mi bledu przeplywki. Tanio maja w JC w Gorzowie, bez termistora kupisz za 200 pln, a termistor sam sobie mozesz przelozyc (oczywiscie jak masz wersje z termistorem - wyglada jak dioda sygnalowa, lub podobnie do kondensatora.

Link to comment
Share on other sites

mam silnik sr20de w primerze 2.0.144 2000r kupilem ja 4 dni temu zaczolem od wyminy oleju i filtow powietrza i oleju oczywiscie, mam takie pytanie czy to wina przeplywomierza ze jesli przy wcisnieciu gazu do deski z obrotow 2000-2500 do deski jest buuuuuuuu a nie przyspiesza jak powinien , przy powolnym dodawaniu gazu jakos idzie czym to jest spowodowane moze tak juz jest bo przecierz ma max moment przy 4800. Zagladalem do przeplywki jet czysta, a i pali jak smok

 

Nie chcę Cię straszyć, ale w moim Sunny jak sie pojawiły takie objawy tzn. ja mu w pizz.. a on powolutku, żeby go bujnąć musiałem powoli gazu dodawać - wtedy nawet szedł, to się skończyło na wymianie sprzęgła. To zmontowaniu całego zestawu Valeo jak ręką odjął.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...