Guest gajos1902 Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Witajcie, mam problem kupilem spojler do almerki n15 wersja 3drzwiowa, już jest u lakiernika i teraz pozostaje mi ostatnia kwestja montazu. Prosze o rady jak zamątować czy kleic czy wiercić a jak klejic to czym? jaka taśma lub klej, a moze znacie kogos w Warszawie co tym sie zajmuje bo naprawde chcialbym zeby mi on podczas jazdy nie odleciał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 jeżeli ów spoiler ma zatopione gwinty (i pasują one do otworów technologicznych w klapie) to można przewiercić i zastosować taśmę 2 stronną, jeśli nie to można go przykleić specjalnym klejem. Ja stosowałem WURTH do montażu szyb.Bardzo wytrzymały - ma postać twardej gumy po wyschnięciu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gajos1902 Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Spoiler z tego co widziałem ma zatopione śruby w sobie ale czy pasuja one do tych otworów w klapie to nie wiem gdyż nie sprawdzałem, a jakim środkiem zabespieczyć otwory by nie rdzawiły,a ten klej wurtha był drogi i gdzie można go nabyć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 klej: http://www.allegro.pl/item146267592_klej_d...jlepszych_.html A otwory najlepiej zabezpieczyć specjalną farbą antykorozyjną Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gajos1902 Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 A ten klej nanieść na spoiler na całość która przylega czy najpierw jakaś taśmę naklejić dwustronną na spoiler? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest martinezx1 Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 albo wiercić otwory w klapie i dać zwyklego silkonu pod gwinty, albo przykleic całość na silikon do szyb samochodowych (nic tego nie oderwie) Powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Osobiście mimo wszystko nic bym nie wiercił. Spojler to nie jest coś na czym ktoś się będzie wieszał. Dobry klej (silikon) to podstawa - nic więcej nie potrzeba. Jak dobrze przyklejony, to nie odpadnie, a na pewno nie będzie rdzewieć w miejscu nawiercania. Pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Jeśli kleisz to taśma już nie jest potrzebna- nakładasz na miejsca które przylegają Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Większość spojlerów blacharze/tuningowcy kleją na klej do szyb. Jest wystarczająco mocny, żeby poradzić sobie ze spojlerami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Zdecydowanie klej do szyb ale pamietaj pozniej ciezko z oderwaniem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest genjusz Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 KLEJ WURTH jest za***isty, moj spojler juz rok przyklejony i mozna na nim auta ciagnac. cena za duza tube 23zl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest accerone Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 ZDecydowanie polecam klej Wurtch przykleilem nim lampe do garazu (blaszak), i jak do tej pory garaz lampy sie trzyma i nie odpada Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gajos1902 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Klej już zakupilem teraz czekam na odbiór spoilera i bede kleil tylko nie wiem czy na dworzu i przy takiej pogodzie i temperatuze kleic, bo jest napisane ze od +10 kleic co o tym sądzicie? Wiercic w klapie nie zamierzam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest accerone Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Klej jak zalecają. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andon Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 albo wiercić otwory w klapie i dać zwyklego silkonu pod gwinty absolutnie nie nakładać silikonu na gołą blachę :!!: :!!: :!!: :!!: :!!: :!!: w silikonie jest zawarty kwas (wyczuwalny nozdrzami ocet to właśnie parujący kwas octowy), który ładnie przyczynia się do powstawania korozji. po jakimś czasie wszystko wokoło gnije gorzej niż niezabezpieczone niczym. jeśli już to ten klej do szyb, o którym mowa wyżej, a najlepiej to tylko ten klej i bez wiercenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawcioman Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Ja wlasnie mialem spojler na tasmie i odkleilo mu sie na szczescie na myjce przykleilem go spowrotem bez wiercenia klejem jw Trzyma sie bez zastrzezen Osobiscie nie polecalbym wiercenia Klej mozna nabyc w sklepach z lakierami samochodowymi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojak_1 Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Ja w swojej N16 mam przyklejony spoiler na klej do szyb już 5 lat i ani drgnie . Montowałem go sam . W środkową część nałożyłem grubszą warstwe kleju by mocniej się trzymał , a na rantach cieńszą po to aby woda i wilgoć nie dostawała się pod spoiler bo wiadomo co by póżniej było . Jak będziesz go montował na klej to daj mu wyschnąć i jeszcze dodatkowo docinij go jakąś taśmą tak żeby dobrze przyległ do czasu wschnięcia kleju Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 albo wiercić otwory w klapie i dać zwyklego silkonu pod gwinty absolutnie nie nakładać silikonu na gołą blachę :!!: :!!: :!!: :!!: :!!: :!!: w silikonie jest zawarty kwas (wyczuwalny nozdrzami ocet to właśnie parujący kwas octowy), który ładnie przyczynia się do powstawania korozji. po jakimś czasie wszystko wokoło gnije gorzej niż niezabezpieczone niczym. jeśli już to ten klej do szyb, o którym mowa wyżej, a najlepiej to tylko ten klej i bez wiercenia. no to dałem ciała mi sie na środku oderwał spojler i woda sie lała do środka, wiec wziąłem silikon i zrobiłem co trzeba.........czym najlepiej usówać silikon?? czy to nic nie da już teraz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 no to dałem ciała mi sie na środku oderwał spojler i woda sie lała do środka, wiec wziąłem silikon i zrobiłem co trzeba.........czym najlepiej usówać silikon?? czy to nic nie da już teraz? Usunąć można ... ręcyma Powinien odejść przy niewielkiej pomocy ostrego noża. A czy coś da? Trudno powiedzieć, jeśli proces wyżerania lakieru już się zaczął, to raczej już dobrnie do końca niezależnie od tego czy usuniesz silikon czy nie. Ale zawsze warto spróbować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 to ładnie wyczyszcze, zmatuje i zabespiecze odpowiednim preparatem czlowiek na błedach sie uczy :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 A czy coś da? Trudno powiedzieć, jeśli proces wyżerania lakieru już się zaczął, to raczej już dobrnie do końca niezależnie od tego czy usuniesz silikon czy nie. Ale zawsze warto spróbować. Zdaje się, że skutek powinien być na pewno lepszy niż gdyby silikon cały czas oddziaływał na lakier i blachę Lakier teoretycznie powinien zapobiegać takim negatywnym skutkom działania silikonu, ale pewnie też jest podniszczany jego żrącym działaniem. Gorzej jakby blacha zaczęła już wchodzić w reakcje z substancją żrącą silikonu. Jak rozumiem silikon położyłeś nie bezpośrednio na blachę, tylko na lakier. Usunięcie czynnika powodującego niszczenie na pewno nie cofnie skutków które już się zdarzyły, ale pewnie je złagodzi i przy okazji pozwoli właśnie na skuteczniejsze zabezpieczenie jakimś preparatem. Dokładne oczyszczenie tez powinno dużo pomóc. Pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 silkon poszedł na lakier, nie sądze żeby zaraz klapa mi zgniła usune wyczyszcze i na nowo zakleje, nie będe sie streswał byle pierdołą, co stego że mi nie zgnije jak jakis baran mi drzwi rozwali... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gajos1902 Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Hmmmm czyli tak, mam spoiler polakierowany mam klej do szyb wurtha tylko pogody nie mam do klejenia. A jakie są srodki przed klejeniem czy jakos trzeba oczyscic te miejsca a jak to czym i poco? Podobno trzeba odtłuścić. Macie jakieś porady? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Do odtłuszczania używam zawsze czystego spirytusu. Ale sam nie wiem czy to najlepszy środek, a na pewno nie najtańszy Pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawcioman Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Tylko benzynka ; spiryt tak ale tylko do ustnie;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.