Guest gajos1902 Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Moja Almerka ku memu przerazeniu pali 10 w mieście a miała palić 8 nie wiem co jest tego powodem. Mam silnik 1.4 75Km. Czy da się coś zrobić by paliła mniej? A jak z założeniem Gazu jaki jest koszt założenia macie jakieś punkty godne polecenia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek101120 Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Drogi kolego jesli wkrecsz autko do 4k obr/min lub wiecej to takie spalanie jest mozliwe moja w miescie pali gdzy smigam do 3,500 obr/min 8 ale mialem juz 9 a nawet 9,5 jak smigalem z pedalem w podlodze na trasie moje minimalne spalanie to 6.3 ale autko wtedy wiecej jak 110 km/h to nie jechalo wymien wszystkie filtry i zdelmij odwazniki z nogi bedzie napewno lepiej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eleser Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 n16 2.0 d średnio 7l i nie mam lekkiej nogi bo ten silnik to wół roboczy 6l na trasie z kompletem na pokładzie i średnią 120kmh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malin_f1 Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 10l w mieście może spalić jak nic wystarczy krótka trasa 3-5km trochę korków pociśniesz trochę do 4tys/obr i spokojnie 10 spali... mój rekord to 11l/100km ale to był gorący dzień 35st / klima na max / pedał w podłodze przez 90% czasu i była to droga dojazdowa do wawy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulture30 Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 tak jak koledzy pisza. dużo zalezy od jazdy. skoro mówisz ze Tobie pali 10l to rozumiem ze to wynik jakichs dłzuszych obserwacji i tu chyba jest cos nie tak bo zeby moja paliła 10l to treba dobrze cisnać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zell Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 1.4 paliło 10 (czasem zchodziłem do 9), na trasie 7.5 z klimą non stop, jazda około 140 km/h (do 180 czasem), 3 osoby+bagaż 2.0 pali 10 (11 gdy się co jakiś czas pałuje), na trasie 7.5 bez klimy, prędkości do 150 (do 200 czasem), 2 osoby+bagaż A ja już nie 1 raz powtórzę, że 1.4 to za mały silnik do 1 tonowej Almerki i ze względu na długą skrzynkę w mieście swoje musi spalic. 1.6 pali praktycznie tyle samo co 1.4. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ziutek Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Na bieżąco sprawdzam ile przepala moja Alma 1,4. Obserwacje odkąd zrobiło się chłodniej są narastające - pali coraz więcej. W lecie podczas jazdy z klimą paliła ok 7 l - rekord 6,2 trasa. Teraz w cyklu mieszanym bez wysiłku pociąga 8l i to żadna nowość. Cały stek mitologii o spalaniu w okolicach 6 można włożyć między wiersze. Żeby zmiejszyć spalanie trzeba przede wszystkim zdjąć nogę z gazu. Filtry świece itp to ułamek obciążenia dla spalania. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mario_k3 Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Jak tutaj zdjąć nogę z gazu jak mówią wszyscy, że trzeba jeździć na wyższych obrotach pow. 2500 obr./min ważne, żeby (jak ktoś chce oszczędnie) nie przekraczać 3000 tys. Zmieniać bieg jak osiągnie się 2500-2800 obr., a nie mulić go na 1500-1800. Czyli nie do końca zdejmować nogę z gazu ale operować nim delikatnie, a zwłaszcza na zimnym silniku. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gregke Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 w mojej ostatnio (chociaż zima raczej nędzna) też podskoczyło spalanie (teraz 8,5) i chyba przyjdzie mi obalić mit o wydajniejszej benzynie 98 ... nie zauważyłem różnicy, może trochę więcej mocy. pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Moja przy dynamicznej jezdzie po miescie to pi razy drzwi 8,5l/100 Jakbym spokojniej jezdzil to moze zejde do 8l/100, wiec jak widac nie oplaca sie jezdzic "na dziadka", chyba ze ktos oszczedzac chce 2 zlote na 100km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maacieq Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Jak tutaj zdjąć nogę z gazu jak mówią wszyscy, że trzeba jeździć na wyższych obrotach pow. 2500 obr./min ważne, żeby (jak ktoś chce oszczędnie) nie przekraczać 3000 tys. Zmieniać bieg jak osiągnie się 2500-2800 obr., a nie mulić go na 1500-1800.Czyli nie do końca zdejmować nogę z gazu ale operować nim delikatnie, a zwłaszcza na zimnym silniku. pozdrawiam Ja co prawda w p10 ale 1.6 103km + uwolniony wydech, jak było cieplej tak w raczej mieszanym cyklu (ale 70% miasto ) miałem 8,5. A później nie wiem wymieniłem filtry, przeczyszczone co sie da a tu ponad dycha (krótkie odcinki wawa)... Zachęcałem kolegów z działu primer do dyskusji na temat ekonomicznego stylu nie wiele z tego wyszło, twoja teoria trochę mi pasuje bo tak staram się jeździć. Może to laicki przykład ale w moim buczącym tłumiku "słychać" spaliny ewidentnie na 4-ce przy ok 3000 przy 70 km/h 'czuć' że wylatuje ich mniej niż na 5tce przy np 2200 przy tej samej predkosci. A może wy podacie jakieś własne recepty na spalanie ( najlepiej w GA16DE :diabel: ) PS. niech ten co mu spala w trasie 7 wypowie się jakie obroty trzyma na 5ce :027: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryath Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Po miescie 7,5 gazu. Na trasie 6.5 ltr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek101120 Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Po miescie 7,5 gazu. Na trasie 6.5 ltr co to za bajki jeszcze gazu :027: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Na 5tce u mnie majac 3000obr jade 80. Chory bym byl tak jezdzac, probowalem ale taka oszczednosc to zadna frajda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek101120 Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Na 5tce u mnie majac 3000obr jade 80.Chory bym byl tak jezdzac, probowalem ale taka oszczednosc to zadna frajda. jakos dziwnie ja majac 3000 obr/min na 5 jade 105km/h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dominik Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Moja almerka 1.4/87 LPG w mieście potrzebuje 10,5l w trasie z 9l gazu. hmm.. moze kwestia regulacji Tez specjalnie nie oszczędzam paliwa i jak mam ochote to ją kręce do końca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ziutek Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 wwl, jaką ty masz skrzynie? Przy 3k obrotach jak pisze darek powinieneś mieć 105 na budziku a nie 80. Ja tak jeżdżę i spalanie jest optymalne. Pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Fakt ze zimowki mam nieco nizsze, jutro dokladnie sprawdze, dzis tak zerknalem to wydawalo mi sie ze bylo 80. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gajos1902 Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Dokładnie tak jak piszą wyżej przy 3k mam na 5 105 km/h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulture30 Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 co to za bajki jeszcze gazu niewiem jak z gazem ale na benzyne to jest wyniki bardzo realny. niewime dlaczego uważasz to za bajki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek101120 Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 co to za bajki jeszcze gazu niewiem jak z gazem ale na benzyne to jest wyniki bardzo realny. niewime dlaczego uważasz to za bajki. tam wyraznie jest napisane GAZU wiec 7,5 po miescie????hm nastepny pomiar cykl mieszany 7,7 spalanie, jazda dynamiczna, paliwo 98 zalane na BP ogolnie to szkoda sie rozpisywac o spalaniu bo zalezy to od stylu jazdy, obciażenia autka, opon itd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 To ja was wszystkich zaskoczę ,kiedy miałem almerkę 1.6 [100km] borykałem się z problemem za dużego zużycia benzyny[samochód absolutnie nowiutki i sprawny],odwiedziłem nawet serwis ,podłaczyłem do kompa czy coś się na zepsuło-w ASO okazał się wszystko ok.Panowie z aso doradzili jeździć nawet po mieście pow 3000obr,tzn tak biegi zmieniać i tu niespodzianka,w mieście z 9.5 litra autko zeszło na 7.3/na 100km---dosłownie byłem w szoku,,natomiast na trasie przy srednich prędkościach między 130-150 almerka łykała mi 5.9 na setkę---trasa WAWA KRAKÓW,,sam byłem w totalnym szoku[2 osoby w nysce bagażnik nafull] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Eeee wale sie w piers. 80 to mam ale na 4ce. 105-110 na 5tce. Tak czy siak moj styl jazdy nie pozwala na taka jazde. U mnie przy 3tysiacach dopiero silnik ma ochote sie krecic dalej, a spalanie jak ktos zauwazyl strasznie zalezne jest od pory roku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maacieq Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 .Panowie z aso doradzili jeździć nawet po mieście pow 3000obr,tzn tak biegi zmieniać i tu niespodzianka,w mieście z 9.5 litra autko zeszło na 7.3/na 100km] znaczy się biegi zmieniać na 3000 czy co?? napisałeś że powyżej. a aty jak wcześniej jeździłeś?? ciekawa sprawa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest martin Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Moja klamerka 1,4/75 pali średnio 8-9l gazu cykl mięszany, na trasie 7-7,5l i jak już ktoś wcześniej pisał dopiero powyżej 3000obr autko chodzi oki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.